Hevige strijd tegen windkracht zeven

Denemarken, Nykøbing Falster

Koge - Praesto - Vordingburg - Nukobing 108 km 7 uur.

Vroeg uit de veren want er werd steeds meer wind voorspeld. Alleen als je zo vroeg vertrekt is geen supermarkt al open. Dus op een beetje yoghurt en koffie was het poesten tegen de wind. Dat werd een heftige strijd, want in al die gehuchten is geen bakker of iets te vinden. Gelukkig hadden we nog war ontbijtkoek bij ons. Na nog een weg omlegging van 5 km zagen we met blijde gezichten na 57 km een Aldi. De warme broodjes gingen er snel in. Daar waren we wel aan toe. Het was niet alleen die vreselijke wind waar we last van hadden, ook al die klote klimmetjes koste aardig wat inspanning met wind tegen. Als je de ene boven was, zag je wat verder de volgende al. Op een gegeven moment waren we ze allebei spuugzat. Na Vordingburg kregen we nog een hele lange brug ( 4 km) en off course de wind pal op de snoete.
Na een km of 80 werd het wat plezieriger op de fiets. Wind niet meer pal tegen. We vonden het niet erg om na 108 km in Nykobing de tent op te kunnen zetten al viel dat nog niet mee met die wind.

Soms gebeurt er nog wel eens wat raars. Terwijl ik stond te douchen kwam ik er achter dat ik mijn handdoek vergeten was. Dus stond ik daar in mijn nakie na het douchen. Om poedelnaakt over de camping te lopen, leek me ondanks dat het rustig was geen goed plan. Er was wel een fohn, dus in allerlei standjes ben ik daar maar onder gaan staan. Gelukkig heeft niemand het gezien, anders hadden ze me spontaan opgenomen.
Watsina kwam nadat ik het vertelde niet meer bij. Een voordeel, de handdoek is droog gebleven.

Morgen verlaten we Denemarken en kunnen we in Duitsland op een terras eindelijk eens een Radler nemen. 1443 km zitten er op met fietsie en 106 km met bootie.

IK weet dat jullie met de neusen deze kant op komen fietsen ,en heb vandaag moeten ervaren dat er veel wind stond ja .De pont over bij wijhe en via Zwolle met lekker de wind in de rug op hus an De lidl sla ik over 😆 thuis weer lekker achter een stampotje na 120km Ik kook een keer als jullie weer thuis zijn .Hou jullie taai en behouden thuiskomst ( nog effe de tandjes op elkaar ) Gr Klaas

Klaas 2021-07-29 19:17:27

Ook in Ommen veel wind, maar goed, naar bakker ten Brinke is maar een kort stukkie. Hopelijk komende dagen minder wind en mocht ie er toch staan, dan pal in de rug. Nog veel plezier en denk er om: een echte kerel vergeet nooit zijn handdoekie!

Lampie 2021-07-29 20:46:06

Jammer dat we van de mooiste momenten geen foto’s zien, ik had wel eens willen zien hoe jij met de föhn in de weer bent geweest… En dat Watsina in een deuk lag, snap ik volkomen, wel weer een praktische oplossing van je Bart! Wind, regen, zon en mooie vergezichten. Wat hebben jullie toch een heerlijk leven, jullie hoeven niets en krijgen alles, of het altijd even handig is als je op de fiets zit, is de grote vraag. Zeilers bij Olympische spelen zouden een moord doen voor hevige wind.

Richard 2021-07-30 18:53:47

Never a dull moment😂 suc6 en veel plezier op de terugrit. Dat het er eentje wordt met een lichte terugwind en een lekker zonnetje.

Johan 2021-08-01 07:52:36

Nog drie dagen ? fietsen en dan zit het er weer op .Hopelijk hebben jullie genoten van deze trip ,ondanks alle tegenslagen ,hondsdagen want het weer blijft jullie ook parte spelen de komende laatste dagen .Maar deze reis pakken ze niet meer af ,en jullie zijn weer een land rijker geworden ..Jullie ruiken de Nederlandse grens alweer bijna .Op naar het land van de pannekoeken ,Snart en heerlijk zwarte koffie . Nog 3 daggie.s trappen zet hem op 💪💪Groetjes Klaas