Vrij kamperen heeft ook wel wat

Verenigd Koninkrijk, Torridon

Broadford naar Torridon 88 km 13de dag.
Na een full Schotisch ontbijt konden we op pad. Full was het wel, want het was veel. Watsina kon het niet op en hoefde het ook niet weer. Broodje gebakken ei met bacon, black pudding. Verder nog beans, curryworst, stukje pannenkoek en nog wat drap. De koffie was verder prima en de magen gevuld.
Bij Kyle of Lochalsh moesten we over de Skye bridge, het uitzicht was fantastisch.
Langs Loch Carron was het schitterend met de grote reuzen aan de ene kant en het Loch aan de andere kant.
We kwamen nog wat andere landgenoten tegen en we dus weer even in eigen taal konden proaten . Daarna kwam er een vervelend stuk, niet omdat het heel steil was maar de wind beukte flink op onze snoete.
Bij Shieldag dachten we dat we er waren, maar er was geen plek voor ons op de camping. Waren we blij dat we nog geen boodschappen hadden gedaan.
Nu staan we bij Torridon 10 km verderop op een stukje grond van 'National Trust for Sccotland' . Vrije gift en vlakbij is er een openbaar toilet met zelf een douche.
De boodschappen hebben we net gehaald, biertje en wijntje zitten er inmiddels in.
Naast ons staan Brabanders en daar brandt altijd nog licht.
Een jong stel uit Schotland nodigt ons voor het eten uit. Zij fietsten voordat ze een kleintje kregen ook veel. Erg gastvrij. Het laat ons goed smaken.
Vandaag toch nog ruim 1100 hoogtemeters en 1072 km zitten er inmiddels op. We naderen de helft.
Nog een kleine 300 km dan zijn we helemaal in het noorden bij Durness

Aan de foto's te zien mazzelen jullie nog steeds met het weer. Hou dat vast! Leuk die Schotse gastvrijheid!

Lampie 2023-06-03 21:15:03

Reallie nais.

Herman Nijman 2023-06-03 22:11:16

Dank voor het reisverslag, leuk elke dag een update! Ik geniet van de fotos wat een wijds uitzicht ! Overigens mooi in beeld gebracht. Groet uit het Vechtdal !

William T< 2023-06-04 13:25:51

Lovely to meet you! Good luck with the rest of the trip!! When you come to Cromarty say Hello!