Whisky proeven kan ook van de bucket list worden gehaald

Verenigd Koninkrijk, Fortrose

Lairg naar Fortrose 95 km.
Vandaag eens weinig heuvels alleen hadden we best last van de harde wind, die was zoals gewoonlijk vaak tegen.
Gisterenavond kreeg ik via strava nog een verzoek van Oscar om een biertje te drinken in een hotel in Lairg. Zo leer je soms mensen kennen. Ik had geen puf meer om nog 10 km te fietsen, want het was al laat.
De mensen met dezelfde tent als ons uit Alkmaar gingen ook verder naar beneden. Ze gingen tot Tain.
We haalden ze al vlot in en we noemden ze al vlot de gele helmpje. Bij een mooie waterval kwamen we zo een keer tegen. Daar zijn we even naar beneden gelopen om van het mooie schouwspel te genieten.
Bij Invershin moesten we via een voetgangersbrug oversteken. De bouwers hadden niks met fietsers dus werd het sjouwen en bagage van de fiets halen. Met 30 kg twintig treden oplopen is niet fijn.
Verder ging de rit vrij vlot. Vlak voor Tain hebben we van de whisky geproefd bij Glenmorangie Distillery. Het zal ons favoriete drankje niet worden. Een Schot nam een fles mee, 60 pond, of je een emmer leeg gooit.
Daarna troffen we het met de wind. Een heel stuk met de wind mee tot aan het pontje over de Cromarty Bay.
Terwijl we onderweg keken of onze gasten die voor ons hadden gekookt thuis waren (zij wonen in dit plaatsje en hadden hun adres doorgegeven) zagen we niemand thuis.
Wat schetste onze verbazing dat we al trainend tegen kwamen vlak voor onze camping.
Zij (Sabine) met de fiets en hij met karretje. Toeval bestaat niet.
Na de veerboot was het nog ff klimmen waarna we bij Fortrose op een camping staan. Naast de golfbaan en prachtig uitzicht op Moray Firth waar we nog een school dolfijnen hebben gespot.
Morgen naar Inverness. Vandaag 95 km , totaal 1667 km.

Niks mis mee whisky..., niet om te drinken, maar als after shave. Jullie boffen met het weer. In Nederland is het tropisch warm. Tikt bijna de 30 aan. Geniet er nog even van en een behouden vaart, zonder panne en lekke banden.

Lampie 2023-06-09 23:03:34

Mooie foto's van de natuur met hier en daar een kasteel. Ze zeggen dat daar de whisky naar een beetje zout smaakt ( door de invloed van de zee) maar dat zal wel een fabeltje zijn. Veel plezier nog!

Willem Bemboom 2023-06-10 08:37:17

Whisky drinken is een dure hobby, niet erg om die over te slaan. Weer prachtige foto's. Inverness zal wel wennen zijn, eerste grote stad sinds het begin denk ik? Vallen de pijntjes nog steeds mee? Succes!

Jitske 2023-06-10 11:14:18

Wat een geklungel bij zo'n brug. Dappere dodo's vind ik jullie en wat een prachtige beelden nemen jullie mee op deze reis. Leuk om zo van een afstand mee te beleven. Veel plezier verder.

Karola 2023-06-10 22:19:22

Een geweldig gezicht, in wielerkleding een glaasje whisky drinken, denk niet dat ze dat vaak meemaken en gezien jullie reactie ook niet iets dat jullie snel zullen herhalen. Wel een mooi gebouw met al die stookketels. Zo te zien staat dat er al een tijdje. Over bucketlist gesproken, ik ben benieuwd wat daar allemaal nog op staat bij jullie. Alle verslagen teruglezend, hebben jullie op de fiets al heel veel ondernomen.