Van Hekkie naar Hekkie

Denemarken, Sulbæk

Alestrup - Aalborg- Saebe 128 km plm 8 uur

Vroeg uit de veren en al vroeg aan de koffie. Het kon wel eens een lange dag worden. Watsina had vanaf Aalborg een alternatieve route gemaakt naar Frederikshaven. Maar als er geen campings zijn wordt het lastig. Gisterenavond dus nog een andere route in elkaar geknutseld. Dat kun je aan haar wel overlaten. We wisten wel dat het geen route zou worden die mooi was. Het eerste gedeelte ging geweldig. Mooie lange fietspaden en voor 12 uur waren we al in Aalborg (‪155.000‬ inwoners) en zaten er al ruim 60 km op. Nadeel aan die fietspaden is dat er aan het begin en eind twee hekjes staan waar tussen door moet manoeuvreren. Met een racefiets zo gepiept maar een fiets met 4 tassen is dat lastig. Bij Nibe namen we bij de supermarkt een heerlijke stuk gebak. We konden er weer tegen aan. Tussen door fietsten we langs een gigantisch meer
De Nibe Bredning. Door Aalborg hebben we langs de haven gefietst. Na Aalborg had Watsina zelf een route in elkaar gezet. Daar zijn we later maar vanaf gestapt. De route was zeker mooi, maar om 20 km door bospaadjes van 20 cm te trappen leek ons niet zo'n goed plan. We hebben nog wel even ons broodje bij een schelterplek opgegeten. Daar kun je gratis slapen in een overdekte hut (plm 6 man). Daarnaast is er water en toilet en staan er pannentjes om te koken bij een soort bbq. Niet veel later nadat we het mulle zand hadden verlaten gingen we richting Saeby. Eerst nog ff naar de fietsenmaker want ons alarmslot weigerde om van het alarm af te gaan. Niet prettig dat gejank. Daar een nieuw slot gehaald. We werden verrast op koffie en ijs. Nu staan we op camping Svalereden en hebben we de boot morgen vanaf Frederikshaven naar Göteborg alvast geboekt. Kwart over twaalf gaat de boot en vanaf hier is het nog 10 km. We kunnen rustig opstaan en rustig ontbijten. Na acht dagen zitten er ruim 900 km op.

Weer leuk om jullie te volgen, fijn weekend en fiets ze nog even. Mooie foto's

Irma 2021-07-23 21:59:26

Zeker mooie foto's. wat de laatste betreft: Watsina oogt wat fitter..., of vergis ik me en is het een momentopname ;-)

Lampie 2021-07-23 22:25:09

Iets later dan de bedoeling was, hier toch even een reactie op dag 8. Wel vroeg uit de veren maar dan ook een relatief ‘gemakkelijke’ route, wel met hordes, maar dat is voor jullie geen probleem. Jullie hebben met zijn tweeën hogere bergen verzet. De navigator is inderdaad een kei in het uitstippelen van routes, gelukkig blijkt Watsina in deze ook menselijke trekjes te hebben en dan is Bart de nuchtere die een alternatieve route bedenkt, jullie zijn een mooi paar! Een alarmslot, heeft dat echt zin? Nu een lange dag doordat jullie genoodzaakt waren een reparateur op te zoeken. Volgens mij een goede ketting aan een paal heeft meer zin, maar ik ben een fietser in ruste, dus ben niet met de tijd mee gegaan. En ik ben het met Lampie eens, Watsina oogt fitter!