Van hostel naar hotel

Verenigd Koninkrijk, Amble

Beal naar Amble 72 km.

Na een beroerde nacht, de matrassen in de hostel waren niet geweldig. De veren staken er bijna uit. Onze dunne lakenzakken hadden weinig effect. Elke draai die we maakten, kraakte door de hele kamer. Goed slapen was er niet bij.
We waren vanochtend wel blij dat we gisterenavond nog naar Holy Island waren geweest. Nu konden we gelijk op pad naar Amble.
Een heel stuk van de kastelenroute gefietst.
Onderweg was de route niet altijd even mooi. Soms was er in geen velden of wegen iets bewoonbaars te zien. De klimmetjes waren er ook nog. Regelmatig moesten we een soort Muur van Huy bedwingen.
In Bamburgh was er Castle Bamburgh, waar we bij een hotel koffie hebben gedronken.
Verschillende kastelen kwamen we tegen.
Rustig trapten we naar Amble,
Watsina was er niet gerust op of de boeking van het hotel goed was gegaan. De boeking was telefonisch gedaan en geen schriftelijke, dus 🤞. Ik wist wel beter, was weer top geregeld.
Wellwood Arms is het oudste gebouw van Amble. Een pub en restaurant met een paar hotelkamers. Heel gezellig en volop levendigheid. Eindelijk een keer lekker afdrogen na een douche met een echte handdoek. Niet met zo'n Decathlon handdoekje.
We vielen ook gelijk met de neus in de boter, wat het eten betrof. Elke zondag is er een lopend buffet , dus we schoven direct aan.
Eén keer opscheppen mocht je. Nou dan zie je gasten hun borden volscheppen, waarvan ik denk waar laten ze het.
Naast ons zat een vrouw met een grote derrière, ze schoof ook alles naar binnen.
Valt ons trouwens op dat er heel wat Schotten en Engelsen flink aan de maat zijn. Formaat kogelstoters, kogelslingeraars en of Sumo worstelaars.
Na het eten nog even langs de haven gelopen. De markt was net afgelopen en vele zwaarlijvige figuren deden zich tegoed aan Fish and Chips. Dat doen wij morgen als we Newcastle binnen komen.
Het einde van onze reis door Schotland zit er dan op. We zijn gisteren Engeland weer binnen gereden, want overal wappert weer de Engelse vlag.
Dinsdag gaan we met de boot terug, en moeten we nog even zien (ligt aan het weer) waar we ergens de tent neerzetten of we boeken, als het kan Vrienden op de Fiets

Met dat bord eten is niks mis. Krijg er spontaan trek van en ja..., hostels..., what you see is what you get!

Lampie 2023-06-18 20:26:41

Een andere slaapplek dan het vertrouwde tentje is geen garantie op een goede nacht, kunnen jullie meenemen voor jullie volgende trip. Soms is het beter om je vaste ritme aan te houden. Dat doen jullie in ieder geval op de fiets, muurtje van Huy, voor mij bekend terrein… de haven in zicht maar toch nog een flink stuk trappen. Gelukkig maatjes goed gevuld, niet teveel want dat is weer extra ballast die je weer mee moet zeulen. We blijven bedolven worden onder prachtige panorama’s en historische gebouwen. Nu genieten van een goede nachtrust en morgen de laatste dag in GB.