Brr brr dag was het

Frankrijk, Rosult

Na een super ontbijt bij onze koks (Zwanet en Richard) vertrokken iets over tienen voor onze vierde dag. Het was koud dus lange mouwen aan, Watsina zelfs de regen sokken. Langs de muur van Geraardsbergen gingen we richting de Franse Grens. De wegen waren saai, en heel Belgisch, dus veel kuilen en gaten. Watsina stond regelmatig in de ankers. Ook veel vals plat en de wind niet in de poepert maar in de snuit. Tergend langzaam gingen de kilometers voorbij. Het wilde maar niet warm worden. In Tournai gingen we op zoek naar soep. Die vonden we bij een restaurantje waar Middeleeuws eten serveerden . De bazin liep er ook zo bij. De soep was warm en laten we het daar mij houden. Warm water met wat verdwaalde spinazie dat er tussen zwom. Voor die prijs prima.
Daar hebben we besloten om onze tent de tent te laten en ergens warm te slapen. Koud bij de tent zitten leek ons geen optie.
In Rosult hadden we wat geboekt, wel ouwbollig maar voor de rest prima. Na het douchen moesten we nog trappen om onze maag nog even te vullen. De mousaka bij de Griek ging er prima in en alles is ook weer droog. Op naar dag 5 , we zitten inmiddels in Frankrijk en op de teller staat nu dik 450 km.

Wat moeten we lekens weer lachen om je uitspraken. (Niet in de poepert maar in de snuit) Super zoals jullie bezig zijn. En leuk om jullie reisverslag te lezen. We blijven jullie volgen. Succes! Groetjes Mirjam

Mirjam 2018-05-13 21:06:40

Weer een leuk verslag, ondanks de tegenwind in België. De foto’s geven een goed beeld van je verslag. Al na 4 dagen in Frankrijk en Watsina al ploeterend in de kou. Op naar het warme zuiden, warmte zullen jullie vanzelf tegenkomen. We hebben het gezellig gevonden dat we jullie konden voorzien van een goede warme en koude maaltijd. Zwanet en ik zullen jullie verslagen volgen en zo zijn we toch een beetje bij je. Groeten, Zwanet en Richard

Richard 2018-05-13 21:41:13

Soep ziet er niet jofel uit. Wel goed blijven eten, anders haal je de eindstreep niet! Morgen noordenwind, dus gunstig! Groeten, Lampie.

Lampie 2018-05-13 21:49:25

Veel bewondering voor jullie fietsreis en dan ook nog onkruidsoep eten bij een vrouw met een moordwapen op de heup. Ik hoop dat jullie de eindstreep halen haha!!

Robert N 2018-05-14 06:57:56

Goed bezig hoor en gelukkig hadden ze cola bij de middeleeuwse mevrouw , goed voor de suikers. Geen spierpijn met door het koude weer? Succes weer

Anja H 2018-05-14 12:41:19

Hopelijk nu weer wat beter weer! Gisteren was volgens mij echt een mindere dag. succes!!!

Jitske 2018-05-14 15:37:00

Geweldig om jullie reis zo te volgen! Zet hem op toppers!