Was weer een lange dag

Verenigd Koninkrijk, Lairg

Durness naar Lairg 117 km.
We zouden vandaag na Crask Inn gaan. Een restaurant/cafe in het gehucht Crask (in the middle of nowhere) op ongeveer 88 km. Je kon er kamperen dus dat leek ons wel wat. Helaas was er geen water en ging het feest niet door. Mooi plekje en erg rustig. Dus moesten we weer verder.
Het eerste gedeelte was behoorlijk koud met de snijdende oostenwind op kop.
Met een paar pittige klimmingen rond de Big Hope , tegen de 20 % en wind tegen was het even zwaar. Daarna ging het wel weer.
Maar ergens een bakkie doen.
Bij Tongue na 50 km was er een buurtsuper en je kon er ook nog rustig zitten bij een goede bak leut.
Daarna werd de omgeving anders, geen Lochs meer maar uitgestrekte vlakten.
We moesten dus door bij Crask Inn en dachten bij een camping in Lairg te kunnen overnachten. Helaas geen tenten toegestaan.
Dus met de boodschappen weer een eindje terug. We waren door twee andere Nederlanders al gewaarschuwd.
We moesten nog even wachten want de koeien moesten nog naar andere wei. Ze hadden wel de weg lekker ondergescheten.
De boerderij camping doet een beetje oubollig aan. Deurtjes met van die haakjes maar wel schoon en goed warm water. Achter aan ander deurtje zit zowaar een Pooltafel. Het doet een beetje denken aan route 66. Ook de beheerder heeft wel iets weg van Tom Beij.
Dus vandaag genoeg km's gemaakt 117 km. Totaal dus 1572 km. En al 18 dagen droog.

Na al deze dagen en onder deze omstandigheden toch nog 117 km uit de kuiten getrapt! Petje af voor jullie, zeker als je dan verwacht ergens een plek te vinden voor kampement en blijkt dat de Schotten daar anders over denken. Uiteindelijk wel een slaapplek gevonden, dat deze dan wat verouderd is, neem je op de koop toe. Niet nogmaals op het stalen ros klimmen om een betere slaapplek te bemachtigen. We blijven jullie volgen