Kortste rit werd langste route

Nederland, Stegeren

Aumühle - Cloppenburg - Haselünne -Wilsum - Hardenberg - Stegeren 166 km plm 10 uur

We stonden vanmorgen op met zeiknatte tent. De dauw had zijn werk goed gedaan. We zeiden al, ,, Als het lekker gaat kunnen we ook ineen keer naar huis gaan ''. We zouden het op de geplande camping bij Haselünne bekijken. Ondanks dat we weer veel last hadden van stuiter wegen, schoot het best op. We fietsten veelal in het Hasetal. Bij Haselünne zagen we het al. Veel kinderen en paarden, dus ook vliegen. ,, We trappen rustig door''. De wegen werden beter en de wind kenden we niet meer. Wat we in Denemarken hadden aan wind, stelde dit niks meer voor. Bij Geeste zaten er honderd kilometer op en keken we bij een voetbalveld neer op een mooi groen biljartlaken. Kunnen ze op de Westbroek niet aan tippen.
Op drie broodjes, bakje yoghurt, een kiwi banaan en een knoppers hadden we nergens last van. Routes waren soms prachtig zowel langs de riviertjes de Hase en de kleine Soeste.
Wanneer we over de Vecht trappten wisten we Nederland komt er aan. Nog een paar puistjes bij Wilsum en Wielen en we reden rond half zes Hardenberg binnen. Bij de Pizzaboer wilden we snel een pizza eten. ,, Duurt een uur'', zei de mevrouw achter de toonbank. Daar hadden we geen zin want de maag knorde. Bij de Koffiepot was het wel raak. De Radler kwam als geroepen. Het leuke was dat Klaas Grootoonk ook nog even kwam buurten. Hij vermoedde al dat we in één keer door zouden tuffen. We konden zelfs bij hem aan het diner, maar helaas dat appje lazen we te laat. Toch top van Klaas.
Nu zijn we thuis na 166 km, en staat de natte tent te drogen. Alle volgers bedankt en de reacties stelden we op prijs.
De teller is blijven steken op 2021 km fietsen. De Jutland route kan af van onze Bucketlist.

Knap werk, heb me goed vermaakt met de stukkies.

Herman 2021-08-03 22:51:59

Een hele prestatie en welkom thuis, staat de volgende uitdaging al weer in de planning 😄👍

Jentinus en Roelie 2021-08-03 23:37:18

Welkom thuis!

Richard 2021-08-04 06:17:12

Wat leuk om mee te reizen met jullie! Wij blijven thuis deze vakantie, dus leuk om op de bagagedrager mee te mogen ;-)

Carla 2021-08-04 08:11:12

Mooie prestatie door een lievelijk land. Wat een tempo hebben jullie erin gezet. Prachtige ervaring.

Karola 2021-08-04 10:51:58

Leuk om jullie weer te kunnen volgen,mooie verhalen. Kalm an en de groetjes

Irma 2021-08-04 11:00:13

Welkom thuis!

Lampie 2021-08-04 12:42:21

Mooie foto linksonderin, eeneiige tweeling ;-)

Lampie 2021-08-04 12:43:50

Inmiddels weer in huis, wel even wennen dat we geen updates meer krijgen. Een mooie trip met dito verslagen en foto’s, ondanks de vele tegenwind, toch op de laatste dag heel wat kilometers gemaakt. De gemiddelde Nederlander rijdt niet zoveel kilometers met de auto per week, een knappe prestatie. Zeker gezien de puisten, de knagende magen en tekort aan Radler onderweg. Uiteindelijk hebben jullie die laatste 2 hobbels wel nog kunnen nemen. Ik ben benieuwd naar jullie fotoboek. Nadat die bekende fotoboeken leverancier weer een actie heeft, kom ik enkele dagen later graag kijken naar het resultaat. Nu de volgende uitdaging, de nieuwbouw! Succes

Richard 2021-08-04 21:25:42

ik blijf het prachtig vinden Watsina & Bart wat jullie doen en er over schrijven. en herkenbaar in Denemarken (familie), Zweden (paar x vakantie) en Bremen (broer woont er). leuk om jullie te volgen op deze manier. gr, Anja & Koos