Dag 12. Ossendrecht - Putte - Meerle - Baarle-Nassau - Lage Mierde - camping op de veranda 100 km.

Nederland, Lage Mierde

Vroeg opgestaan want het zou warm worden. En dat werd het ook.
Naast ons stonden een man en vrouw met een tandem en daarachter nog een kar. Ze hadden al wat mee gemaakt. Met 80 km per uur naar beneden en dan vol in de remmen. Die waren dus door gebrand, voor de zekerheid een extra rem laten zetten. Wij vertrokken en zij gingen ontbijten.
Vandaag veel in België gefietst. In Nederland barst het van de vakantie fietsers. In België veel minder. Je komt van alles tegen. Ouders met kinderen, vaders met zoons of de fietsende tantes. Die hebben zelfs een reisblog al is die niet echt up to date. Wel veel valse vakantie fietsers.
Over België, wij hebben gebakken klinkers zij kleiklinkers. Wij laten de hond uit aan de riem zij aan de leidraad.
Verder was er niet veel te beleven. Voor 10 uur ligt alles nog te snurken dus waren we blij dat er bij een theehuis koffie was. Volgens de kaart was er ook appelgebak maar dat bleek een stroopwafel te zijn.
We reden een stuk van de aardbeien route dus daar horen zomer koninkjes bij.
Na de middag werd de route mooier alleen de wegen wat minder. Veel gestuiter tussen de bomen. Bij Lage Mierde namen we een radler naast ons zat een jonge man. Op de vraag of hij vakantie had. ,, Dit is mijn werk ik ben triatleet" Hij vertelde dat hij 9de op de wk Olympische afstand was geworden. Zijn naam heeft geen indruk gemaakt want die zijn we zijn vergeten.
We staan dus op camping op de veranda. Eentje om te onthouden. Netjes en er is een keuken, koelkast en centrifuge.
Bart moest nog ff boodschappen halen op de terugweg wilde hij niet weer over de klinkers, kwam die uit op een zandweg. Dus moest hij omrijden.

Ondanks de hitte toch een behoorlijke afstand afgelegd, chapeau!! Dat zullen weinigen, buiten de beroeps triatleet, jullie nadoen. Ik wist ook niet dat je dat beroepsmatig kunt doen, mij niet gezien. Het Vlaamse land wordt inderdaad later wakker dan wij in Nederland gewend zijn, zij lunchen ook uitgebreid. Niet zoals wij die boterhammen meenemen en in een half uur naar binnen werken, zij hebben vaak nog 1,5 tot 2 uur pauze en gaan dan uitgebreid eten. Vroeger kregen ze hier nog bonnen voor van hun werkgever. Vandaar dat er in België zoveel eethuizen zijn. De fietsroutes in Vlaanderen zijn ook niet zo mooi als wij dat gewend zijn, in dat op zicht zijn wij erg verwend. Geen appelgebak, dat is zeker een domper. Het alternatief werd wel op borden aangeven, toch vriendelijk van die Vlamingen. Met de huidige hoeveelheid zon, zullen deze vol van smaak geweest zijn. Goede accommodatie is na zo’n dag een aangename verrassing. Fijne avond en kijken waar morgen de rit jullie naartoe brengt.

Richard 2022-08-03 20:34:18

Bij de aardbeienroute horen idd aardbeien. Lekker smullen, nu is de tijd. Verder..., respect!!! Ik zit bij dit weer vooral in de dekking en beweeg zo min mogelijk. Morgen weer een tropische dag, dus vast weer vroeg op en trappen maar weer!