Was weer lekker opschieten vandaag

Verenigd Koninkrijk, Aberfeldy

Newtonmore naar Aberfeldy 100 km.

Vanmorgen waren Pipo de Clown en Mamalou al snel vertrokken uit Newtonmore. We wilden niet te lang nog naar die vuilnisbelt kijken.
Volgens het boekje van Schotland zou dit mooiste route worden. Viel wel iets tegen. We vonden gisteren toch een stuk mooier, vooral het stuk door het Cairngorns National Park. Dat was gewoon genieten. Mooie weggetjes en een schitterend omgeving.
Vandaag was ook niet verkeerd. Klimmen ging geleidelijk via een vrijliggend fietspad langs de A9 omhoog naar 462 meter. Over de Drumochter Pass net voorbij de Dalwhinnie whiskystokerij.
Daarna wilden bij Struan een aan te bevelen pub (Struan Inn) bekijken. Helaas was die na de covid gesloten en overgenomen door een caravan park.
Niet veel verder kwamen we langs Castle Blair. De intreekosten waren nogal prijzig, en aangezien wij toch niet van die cultuurfreaks zijn, hebben we het alleen bij een foto van het kasteel gelaten.
We schoten lekker op en ondanks dat het laatste gedeelte weer op en af ging, waren we toch al voor half drie op de camping bij Aberfeldy.
De tent die na zaterdagavond niet meer uitgepakt was, meurt nog steeds naar rook. Geen idee of die er een beetje uitwaait.
22 dagen gefietst 1900 km zitten erop. Nog iets meer dan 500 km naar Newcastle.

Jullie rijden wel van de ene naar de andere lucht. Eerst brand en whisky en dan een vuilnisbelt. Volgens mij doen jullie het erom. Binnenkort maar weer een wasdag houden, al een tijdje niet vernomen en met al die inspanningen kan kleding enigszins gaan rieken. Als je denkt dat er iets leuks komt, valt dit vaker tegen, dus goed dat jullie alles goed vastleggen, waardoor je in ieder geval voor jullie zelf naslagwerk hebben om de mooie stukken over te dragen aan anderen en bewaren voor jullie zelf. Met een gemiddelde van ruim 85 km per dag en een behoorlijk aantal hoogtemeters, zullen er weinig mensen in jullie omgeving zijn die dit nadoen. Netjes werk Watsina en Bart!!

Richard 2023-06-12 19:22:57

Volgens mij, aan de foto's te zien is het aan de overkant van de Noordzee beter uit te houden dan hier. De mussen vallen dood van het dak. Smerig warm. Hier doe je hooguit 25 km per dag. Geniet, je bent uitgetrapt voor je er erg in hebt. Trap ze, Lampie. Goed dat je de pub niet bent ingestapt. Je komt nooit weer in de benen (althans, als kk bij mezelf afreken)

Lampie 2023-06-12 19:29:41

Pitlochry, ben ik geweest. Schitterende plaatjes hoor.

Herman Nijman 2023-06-12 20:19:06

Enorme afstand die 1900 kilimoter op de fiets. Knap hoor!