Op de ouderwetse manier kamperen

Verenigd Koninkrijk, Brodick

Maybole naar Brodick 91 km.
Vanmorgen beetje uitgeslapen. Met het opstaan is het niet warm. Watsina slaapt dan ook in een soort lange onderbokse en ook nog een thermoshirt. Ik hou het nog vol met t shirt en onderbroek.
Voordat we op pad gingen was het al 10 uur. We hadden afgesproken om tot Ardrossan te fietsen en dan met veerboot naar eiland Arran te gaan.
De eerste 10 km was het weer flink zwoegen. Vreselijk steile klimmetjes. Na 12 km kwam daar een eind aan en ging het vaak langs de kust.
De Schotten hebben bedacht om de voor wandelaars en fietsers één pad te maken. Om de haverklap lopen er weer van die wandellui voor je fiets omdat ze bij het uitlaten van de telefoon ook nog een hond hebben. Natuurlijk met zo'n lange riem.
Dat schiet niet echt op.
De boot ging om bijna half vier dus we hadden tijd.
Het stikt trouwens van de golfbanen hier. Jonge pubers in deftige shirts en mooie sokken stonden met de golfkarrertjes klaar.
Na de veerboot die een uur duurde staan we nu op een bijzondere camping. Geen receptie maar een bordje op de deur. Zie foto. Douchen zit er niet in want er is alleen koud water. Gelukkig wel een wc.
Nu zitten we wel lekker buiten maar we hebben last van de welbekende midges. Klote beesten dus we zitten met een net op de kop buiten.
Het is wel heerlijk rustig. Morgen gaan we verder op het eiland.

Prachtige beelden, wat een schitterende tocht maken jullie. En vergeet de gin tonic niet. Helpt echt tegen de midgets.

Karola 2023-05-28 22:00:11

Wat een wijdse uitzichten, genieten! Ziet er niet uit met die netten over jullie hoofd. Insmeren met citroensapen je houdt die tereingbeesten op afstand.

Lampie 2023-05-28 22:16:49

lLeuk en informatief om jullie vanuit het Vechtdal te kunnen volgen het is alsof wij met jullie meereizen . Dank voor het reisverslag ! Goede reis verder !

William T< 2023-05-29 13:27:54

Na al die golfbanen nog niet gezwicht om dat toch ook maar eens te proberen? Jullie als fanatieke sporters, zouden ongetwijfeld dit snel onder de knie hebben. En de belasting van het lichaam is veel minder dan de sporten die jullie reeds beoefend hebben. Er zijn genoeg leeftijdsgenoten die hier een leuke hobby aan beleven. Een dagje minder kilometers in de kuiten is ook wel mooi en jullie uitslapen, weten jullie wel wat dat is…