Zo maar weer eens een lang stuk gefietst

Verenigd Koninkrijk, Northumberland

Innerleithen - Beal - Holy Island - Beal 120 km.

Na twee dagen zoeken , gisterenavond besloten om geen vier maar drie dagen te fietsen naar Newcastle. Alle campings waren vol , dus de tent wordt niet meer opgezet. We maken het ons een paar dagen makkelijk met b&b's.
Gisterenavond hadden we nog een kaartje gelegd in de camping pub. Het was er erg gezellig.
Vandaag was een mooie route, door de Moorfoot Hills. In Melrose kregen we in de gaten waarom de camping daar vol was. Er was een festival dat tot zondag duurt. De koffie smaakte wel goed , naast het Melrose rugbyclub stadion.
Hier zagen we ook de abdij van Melrose uit 1136.
Onderweg kregen we nog pech. Watsina had een doorn in haar voorband, dus plakken. Gelukkig stonden we bovenop de berg van Scotts View.
Een prachtig uitzicht. Walter Scott is een bekende naam hier. Hij was schrijver en dichter die leefde rond 1812. Het bankje dat boven staat was zijn lievelingsplek.
Kelso was onze volgende stop. Een gezellig centrum.
Daarna kwam er een saai stuk. 12 km lang heg rechts en heg links. Het ging het weer op en af. We kwamen wel weer aan 1000 hoogtemeters.
Onderweg kwamen we langs Flodden field, waar in 1513 de Engelsen de Schotten versloegen. In een paar uur tijd werden meer dan 12.000 man over de kling gejaagd.
Na bijna 100 km kwamen we aan bij Sleepers Inn (hostel). Eerst douchen, boodschappen doen eten koken en dan op naar Holy Island.
Dat eiland is niet altijd bereikbaar. Na half 7 was de weg weer vrij en zijn we zonder helm, tassen er naar toe gefietst.
Op het eiland staat het enorme Lindisfarne Castle dat in de 16de eeuw is gebouwd om de haven van het eiland tegen de Schotten te beschermen.
Na Newcastle is het nog plm 150 km. Morgen halverwege nog een hotel en dan nog eentje in Newcastle. Als de boot dinsdag vaart komen we ook nog weer tuus.

Prachtig hoor

Herman 2023-06-17 22:57:00

Ja heel mooi, leuk dat kasteel op de berg. Mooi groen ook overal. Fijne tocht die jullie maken.

Karola 2023-06-17 23:41:10

Dank voor de geschiedenisles (knipoog). Gruwelijk mooie foto's weer, top!

Lampie 2023-06-18 01:05:44

Een mini Mont Saint-Michel, slim om dit tochtje zonder bepakking en extra attributen te doen. Geen groot gevaar, buiten het water en zout op de weg. Zodra jullie een langer stuk fietsen wordt het verhaal ook uitgebreider en de foto rapportage ook. Door de keuze van jullie vervoersmiddel en de keuze van de route, krijgen jullie een prachtig landschap voorgeschoteld en zoals Lampie al aangeeft, krijgen wij geschiedenisles en worden wij lekker gemaakt om ook daar een keer naartoe te gaan. Alleen of een ander zo lang droogte en zonneschijn kan verwachten, lijkt mij gering. Op naar de boot! Wel leuk om het rekje met schoenen te zien, wel allemaal gebruikt, gezien de slijtage aan de hakken.

Richard 2023-06-18 10:48:05

Met de eindstreep in zicht wens ik jullie nog een paar fijne dagen in een hotel om even bij te komen. Wat een TOCHT !