Lekker in een hotelletje

Spanje, Sangüesa

De dag begon nog wel aardig. Veel klimmen in de eerste dertig kilometer, maar het weer was prima. Boven ons zweefden de Vale Gieren, hopen dat we het loodje zouden leggen, zodat ze wat aas hadden. Helaas voor de vele Gieren ging die vlieger niet op. Toch wel imponerend die grote roofvogels met een vleugel wijdte van meer dan twee meter.
Beneden namen we een lekkere bak koffie, voor drie euro hoor je ons niet klagen.
Daarna met de wind in de poepert vlogen we over het asfalt, alleen de lucht werd steeds dreigender. Eerst wat spetters, later hagelstenen niet fijn. Schuilen konden we nergens. Bij Berdún schoten we snel een café binnen. Warme koffie en warme soep deed ons weer opwarmen.
Watsina raadpleegde snel een overnachting in Sangüesa via Booking.com. Dus geen tent opzetten en geen natte tent weer opvouwen.
Het tempo ging er op het laatst nog even uit, want we moesten nog even flink omhoog.
Nu zitten we in het centrum, effe een terrasje gepakt. Straks gaat beneden de pizzeria open dus we zitten goed.
Vandaag 107 km erbij, omdat we ver voor het schema zitten maken we morgen een kort uitstapje naar Pamplona. Het stieren rennen is er nog niet, maar toch willen we die stad even bekijken.
We willen ook via deze weg Thea nog feliciteren met haar 50ste verjaardag. We
missen af en toe wel de gezelligheid die we vorig jaar tijdens de vakantie hadden met onze vrienden uit Dokkum.

Wederom een prachtige fotoreportage, wat een variatie weer in het landschap! Dreigende wolken met de gieren die ik al eerder had benoemd. Toch wel prettig die moderne communicatiemiddelen, je kunt zelfs in the middle of nowhere een hotelletje boeken(in ieder geval Watsina). Een pizza eten in Spanje, daar eet je toch tapas... met een lekkere koele cerveca. Toch weer boven gemiddelde afstand afgelegd, ondanks de weersomstandigheden, jullie verdienen een pluim. Morgen een rustdag, dat zal wel vreemd voelen na ruim 2 weken pedaleren. De beentjes zullen morgen wel onrustig aanvoelen. Het zitvlak zal blij zijn met deze dag, even niet gemarteld worden. Maak er een mooie dag van, hopelijk wel morgenavond wen verslagje met fotoreportage 🙏

Richard 2018-05-26 21:27:34

Al weer zo'n mooi geschreven verslag. Het blijft interessant om te jullie te volgen. Het moet voor jullie, na vorig jaar, toch ook weer een bijzondere ervaring zijn. Dumoulin mag dan vandaag de finish bereiken, Watsina moet nu verder maar met steun en toeverlaat Bart. Geniet van jullie laatste blaadje en van de rustdag. Groetjes

Peter 2018-05-27 15:56:37

Een mooie dag met weer de nodige belevenissen. Her is zelfs zo dat jullie 1 van deze aasgieren naar Nederland gestuurd hebben, in Zeeland zijn volop vogelspotters aan het kijken naar deze gier met een spanwijdte van ruim 3m’ Deze zal jullie niet meer volgen, ik verwacht dat de rest jullie blijft volgen om te kijken of jullie de finish halen. Tja, al die pelgrims te voet, misschien kunnen ze daar een apart pad voor aanleggen, zodat ze de anderen niet meer in de weg lopen. Dan kunnen jullie ook onverstoord de weg vervolgen. Tempo ligt nog steeds voor op schema, jullie hebben nog ruim de tijd om deze groene omgeving te bewonderen. Hopelijk niet teveel vocht van boven en dito zonneschijn. Op naar het westen en finish van deze prachtige tocht.