Afzien

Verenigd Koninkrijk, Maybole

Kirkcudbright naar Maybole 118 km.
Gisternavond nog even een wandeltocht door het oude havenplaatsje gemaakt.Nou ja havenplaats is een groot woord voor de drie roestbakken die er lagen.
Vanmorgen besloten om naar Maybole te fietsen. We hadden de keuze uit een camping na 75 km (dan waren we er erg vroeg), of de camping bij Maybole na ruim 115 km. Er tussen lag niks. Er lag genoeg vooral veel heuvels waar geen eind aan kwam. Met 1512 hoogtemeters weet je genoeg. En als je met 6 a 7 km per uur naar boven gaat schiet het niet op. Het was op een gegeven moment zo steil dat we de laatste meters van de fiets moesten. Geen wonder het was 30% en dat met 20 kg bagage.
Later was het 20% maar die haalden we wel. Soms had je het idee dat je alleen maar omhoog ging. Dan telt die paar kilometer die je afdaalt niet meer mee.
We staan nu op een camping bij Maybole en het is niet warm en ook niet meer vroeg. De douche was heerlijk want onze knollen waar echt wel op. Morgen wordt het waarschijnlijk een rustig dagje. Effe bijkomen. Totaal hebben we nu 548 km weggetrapt.

Gave plaatjes.

Herman Nijman 2023-05-28 00:30:33

jaaaaa...., luitjes, dat is eventjes wat anders dan de Lemelerberg en de Holterberg. En hoewel ongetwijfeld in puike conditie zijn jullie geen 18 meer. Afzien is onvermijdelijk, maar niet vergeten te genieten! Fraaie plaatjes weer, ook dat is eventjes anders (mooier en imposanter) dan de view vanaf onze Overijsselse bergen (excuus heuveltjes). Was die fazant trouwens voor het avondeten?

Lampie 2023-05-28 07:04:50

Afstappen en lopen, bij 30% is dat zeker geen schande. Zoals Lampie al memoreert, worden de kuitjes er niet jonger op, petje af voor jullie inspanningen en doorzettingsvermogen. Jullie komen op plekken dat de gemiddelde toerist in Engeland niet ziet, zeker door het eiland te doorkruisen op de fiets hebben jullie meer tijd om de omgeving in jullie op te nemen, wij krijgen door de sfeerbeelden een prachtig overzicht. Ook de haven die door Bart iets anders getypeerd wordt, komt op het plaatje idyllisch over. Kop dur veur!

Richard 2023-05-28 07:39:46

Naast de tekst geven de foto's een goede indruk. Lijkt me heerlijk zo'n dagje rust!