Rondje Ierland dag 27

Verenigd Koninkrijk, County Tyrone

Allereerst bedankt voor alle leuke reacties die wij krijgen op onze verhalen, dat geeft ons weer de spirit om door te gaan.
Vannacht hebben we in de BenB overnacht. Ik schreef al dat het een beetje een oubollige ondernemening was, maar wel hele lieve mensen die het runden.
De fietsen mochten in de schuur, en de tent heb ik daar uitgelegd om te laten drogen.
Slapen in een BenB is ook een aparte ervaring, in ons geval hadden we een nogal smal bed, met daarop een grote tijk ( dikke zware deken ), met wel frisse lakens erbij. Wij zijn thuis een lichtgewicht dekbed gewend, waar we normaal heerlijk onder slapen. In dit geval was het net of je gevangen zat in een soort van dikke last aan dekens. Vannacht had ik een akelige droom, ik droomde dat ik gevangen zat in een of andere vleesmachine, ik worstelde en worstelde om eruit te komen, dat lukte maar met mate. Toen ik wakker werd, werd het mij duidelijk hoe ik in zo'n vleesmachine terecht was gekomen.
Ineke kon ook niet slapen van die zware vracht op haar en koos ervoor om haar slaapzak te pakken en deze boven op de tijk uit te spreiden en daarin te gaan liggen. Ik lag dus onder die tijk en kon mij met geen vin meer verroeren, dat was dus de nachtmerrie die mij vasthield.
Tijdens het ontbijt maakten wij kennis met een Canadees stel die op rondreis waren door Ierland. Zij, Sarah Jensen, studeerde diergeneeskunde en hij, Ryan, was leraar op een lagere school. Ze kwamen uit Manitoba, een provincie in Canada. Haar vader kwam van oorsprong uit Denemarken, zij dacht dat wij ook Denen waren omdat wij Gronings met elkaar spraken.
Ze waren op zoek naar Ryan's roots die in Noord-Ierland lagen. Later in hun vakantie gingen ze op familiebezoek naar Denemarken.
Na het ontbijt heb ik de fietsen weer tevoorschijn gehaald, en gelijk even een foto gemaakt van de achterkant van de BenB. Zo kun je dus ook loodgieten, qua afvoer, wel gemakkelijk hoor....Zie de foto.
De dag begon met veel regen, dus we konden gelijk ons regenpak aan. De eerste uren bleef het ook regenen, en dan is er geen zak aan om te fietsen. Maar ja, we moesten wel verder natuurlijk.
Op een gegeven moment, werd het gelukkig droog met warempel ook nog een zonnetje erbij.
Gelukkig waren de uitzichten wel weer heel mooi.
Na een 70 km kwamen we aan op een soort van staatsbosbeheer camping.
We waren wat laat door nog boodschappen doen en koken.
We naderen Belfast al mooi, misschien nog 1 camping en dan zijn we er.
Morgen maar eens zien waar we dan te lande komen.

Toch weer een aparte ervaring om mensen uit Canada tegen te komen. Ondanks het slechte weer toch weer 70 km op de teller kunnen krijgen, petje af hoor. Zware dekens over je heen hadden wij vroeger ook op de boerderij. Lijkt me nu geen doen meer. Zo te lezen zijn de wegen nu iets beter, hopelijk zet zich dat komende dagen voort. Toch maar moed houden hoor, zij het soms met tegenzin. Het einddoel komt steeds meer in zicht. Toch veel plezier verder.

Piet Emmelkamp 2023-06-29 07:47:55

Het eerste wat wij doen s’morgens is jullie berichtje lezen, geweldig wat jullie meemaken.Daarna hebben we een uitgebreid ontbijt We zijn nl ,.in een hotel in Nunspeet maar wij beleven lang zoveel niet en als het regent nemen we de auto.Petje af voor jullie.

Aldert en Mieke 2023-06-29 08:33:19

Belfast here we come, nog even maar schiet inderdaad al mooi op. Jullie zijn al zo gewend aan het overnachten in jullie tent dat je thuis eerst wel een weekje mag afkicken voor in de tuin. Heb nog geen berichten gelezen mbt pech met het materiaal, mooi dat de fietsen het zo goed houden. Landschap lijkt nu glooiend maar nog best pittig op de fiets veronderstel ik. Nog heel veel succes en plezier 💪❤️

H&Y 2023-06-29 08:58:05

Mooi dat het goud bevallen is in de B en B,. Wie himmen haile goie ervoaringen met n B en B, hoast altied leuke mensen woar je ain leuk contact met himmen. Dei dikke dekens hadden wie vrouger ook, wel lekker waarm, mor net wast doe zegst, je kriegen der wel roare dreumen van. Dat dei Canadezen dochten dat je oet Denemarken kwammen, komt mie bekend veur, toun wie met mekoer [Emmelkampen] deur Amerikoa raaisden en Grunnings proaten dochten mensen ook voak dat wie oet Noorwegen of Zweden kwammen. Veul plezaaier met de volgende dag, wie lezent wel weer. Moi.

Harm Jan Zuidema 2023-06-29 09:22:15

Leuk relaas over de deken in de B&B. Voor sommigen heel herkenbaar. The zat hier ook te schateren en zei "ja ik ken dat". Aan de foto's te zien toch af en toe even droog en fraai weer. Succes op de laatste miles.

Ignas 2023-06-29 09:29:18

Weer heel veel dank voor de prachtige verhalen en de foto's. Het weer is af en toe om van te huilen met al die regenbuien, maar jullie fietsen nu eenmaal niet in Afrika. Toch neem ik mijn petje af voor de spirit en het doorzettingsvermogen. Zeker op die momenten als je mensen in een camper ziet gaan. Maar de reis schiet al lekker op. Nog veel fijne kilometers gewenst samen. En ik zie uit naar het volgend verslag.

Klaas Brontsema 2023-06-29 09:41:40

Gelukkig dat jullie wel weer de spirit krijgen om door te gaan. Heel veel succes en fietsplezier. Bedankt voor alle mooie verslagen en foto's.

Jakob 2023-06-29 10:00:20

Jullie zijn er bijna, maar het zijn weer de spreekwoordelijke laatste loodjes…. Er ligt een collega van mij met een zeilboot in de haven van Belfast, zij zijn naar een museum van de Titanic geweest. Misschien iets voor jullie als je daar aankomt. Maar pas op: niet in een duikboot stappen!! Lieverds, zet m op!

Hedwig 2023-06-29 10:13:11

Prachtig hoor om jullie belevenissen te lezen, in de avond of ochtend. En de foto’s van de omgeving. Dublin staat op mijn lijstje Voor jullie, nog even doorbijten op de 🚴🏼‍♀️🚴🏻‍♂️ Hou je taai 💪🏻

Marianne Z. 2023-06-29 10:15:11

Sladen onder zo'n loden deken is ongewoon en benauwend. Zo zijn zelfs de nachten tijdens jullie vakantie vol opwinding. De foto's geven een beeld van details waar ik doorgaans an voorbij ga. Het blijft boeiend om jullie te volgen. Daarom mijn voorstel om er nog een extra week aan vast te knopen. ;) Ik blijf in ieder geval meedoen. Toch heb ik makkelijk praten. Jullie doen het toch maar iedere dag opnieuw: inpakken, doorfietsen, regenkleding aantrekken, eten koken, wassen, campings zoeken, verslagen schrijven, foto's maken en plaatsen, medereizigers ontmoeten, boodschappen doen, tent opzetten, afzien, mopperen en glimlachen. Petje af!

Petra 2023-06-29 11:18:16

Haha,die loodgieter had vast net een pub bezocht voor hij aan het werk ging😵‍💫of dezelfde loodgieter die bij Bert vissers was:most een deurtengeln en eem ombeugeln🤣 Prachtige foto's en dito verhaal! Zet em op,bike safe Greetz