Kattegat nr 6 alweer.

Denemarken, Veddelev

Regelmatig vannacht werden wij wakker vanwege getik op de tent. "Regen". Als fietskampeerder heb je daar een gruwelijke hekel aan. Dus vanochtend de tent nat ingepakt. Het nadeel is dat je de slaaptent er dan eerst uit moet halen zodat die droog blijft. Bij het opnieuw opzetten moet de buitentent eerst drogen en dan hang je de slaaptent er weer in. Bij droog weer kan alles in 1 keer worden opgezet, scheelt zoveel meer tijd, maar het weer kun je niet sturen.
De reis ging van Sorol richting Roskilde.
We wisten niet precies hoe lang we daar over zouden doen qua klimmetjes. Nou, daar zijn we wel achter gekomen. Het parcour dat uitgezet was fietsroute nr 6 van Esjberg naar Kopenhagen. Die was waarschijnlijk uitgezet door een Deense ambtenaar die aan survival deed. De rit voerde ons door hele smalle paadjes en verscheidende gravelwegen met los grint erop. Door de regen was het een grote drab geworden. Zie de foto's. Tijdens zo'n heel smal paadje met aan weerskanten struiken, stiekels en brandnetels, had ik de pech dat ik slipte en kwam te vallen in deze struiken. Auw, dat deed zeer, allerlei schrammen en brandnetelbulten op mijn benen. Gelukkig heb ik altijd een doktersassistente bij me die me gelijk kon verzorgen, maar het brandde nog een hele tijd door. Deze " helse tocht" hield maar niet op. Ineke kreeg met enige regelmaat pijnlijke steken in haar rechter knie op de operatieplek. Zodoende hebben we maar 65 km gereden. Dit parcour was ook nog steeds heuvel op en heuvel af en dan met los grind onder je banden ga je toch niet zo hard naar beneden, veel te bang om te vallen. Maar goed we hebben Roskilde bereikt, gelijk doorgereden naar de camping. Een hele luxe met allerlei voorzieningen erbij.
Ineke heeft nog gauw een was gedaan en toen hebben we een hapje gegeten, want het was vandaag precies 45 jaar geleden dat wij verkering kregen, 7-7-77, dus dat was wel een etentje waard.
Op de camping trof ik nog een bekende, nou ja, niet helemaal. De Deense variant van Harma Boer, weervrouw van RTV Noord. Deze dame heette Ellen en ze presenteerde het weer op lokatie voor de Deense tv2, zie foto's.
Ik heb nog even met haar gepraat om te vragen wat het weer voor morgen deed. Redelijk goed kreeg ik te horen.
Morgen gaan we Roskilde verkennen en dan rijden we door naar Kopenhagen.
We krijgen regelmatig hele leuke reacties op deze blog. Zoals jullie daarnaar uitkijken, zo kijken wij uit naar jullie reacties. Even voor Ton ik wspr op 40 en 20, maar dan moet ik wel in de gelegenheid zijn. Soms zijn er geen goede bomen in de omtrek, maar goed, ik heb de hele vakantie nog.
Morgen verder.

Veddelev wat een lef

Frankofiel 2022-07-07 20:57:31

Gefeliciteerd met 7-7-77 !!! Het vikingschip Museum in Roskilde kan ik zeer aanbevelen..

Robert, pa0rwt 2022-07-07 21:05:59

07071977 van harte met die 45jr. En nog vele fijne fietsdagen

Ruud 2022-07-07 21:11:06

Proficiat met jullie 45 jaar samenzijn! Man,man,man, wat maken jullie iedere dag toch wat mee. Vele anderen maken dit in weken niet mee....... Voorspoedige vervolg gewenst met hopelijk mooi weer.

Martin 2022-07-07 21:15:33

Toch een vakantie vol ontberingen. Is het niet handig om de slaaptent weg te doen, zelf hebben wij in onze De Waardtent ook geen aparte slaaptent. De regen op de tent vinden wij prachtig, je slaapt er goed op. Natuurlijk voor een fietskampeerder minder leuk. Ineke, veel sterkte met je pijnklachten, echt vervelend hoor. Misschien dat een Deense arts er een Deens medicijn voor heeft. Kijk trouwens uit in Kopenhagen, daar was onlangs een aanslag. Henk, ik lees dat de Deense brandnetels net zo prikkelen als hier ook, dus toch een stukje Hollands gevoel. Veel plezier verder.

Piet 2022-07-07 21:16:22

Proost op joen 45 joar soamen, joen klainkinder binnen loater trots op zo'n opa en oma. Die koien ien t laand himmen ook vast docht, welke koien ben doar aan t ploeteren. Toppers binnen joe. Moi

Harm Jan 2022-07-07 21:20:10

Wat weer een belevenis, mooi hoor. Ineke sterkte met je knie en Henk met je stekels en prikkeltjes. Fijne vakantie nog.

Yvonne 2022-07-07 21:26:59

Van harte met jullie 45e trouwdag

Jan Bos 2022-07-07 21:28:34

Ahh, jullie zijn wel te laat voor het muziek festival in Roskilde 🎪🎸🥁🎤 Geniet van de reis!

Marianne Zuidema 2022-07-07 21:40:13

t' Ja als je van die bospaadjes hebt schiet het niet op. Al ben je nog zo voorzichtig het is uitkijken. Gelukkig viel je wel zacht Henk,in de struiken. En geen tegenliggers? Ook op de gravel wegen is het zwaar fietsen. Hopelijk zijn de toekomstige wegen beter. Vanavond op de plaatselijke Deense T V ? Sterkte Ineke, verstandig om soms even af te stappen, rustig aan. Veel fietsplezier.

Annemarieze 2022-07-07 21:43:26

Branekkels en regenvloagen, ze kinnen joe sums wel aibels ploagen prikken en druppen aait slim gemain Moar joe zetten deur, Mit goud humeur! Zo'n stel als ie ....is dr gain ain! groet Krijn

Krijn Dijkema 2022-07-07 22:10:32

Wat een toppers zijn jullie,echte deurtrappers!! Gefeliciteerd met jullie 7-7-77😍 Sterkte met de lichamelijke ongemakken

Truus,Benny 2022-07-07 22:14:15

Het was wel even afzien voor jullie met al die brandnetels en los grind. Maar jullie als diehards worstelen wel door. Petje af! Gefeliciteerd met jullie 45 jarig jubileum en op naar de volgende 45. Hopelijk kunnen jullie morgen de tent droog inpakken en een betere route fietsen. Succes

Reina en Jan 2022-07-07 22:32:49

Gefeliciteerd met 7-7-77 Nait te dicht bie mekoar ligg’n vannacht, anders lukt er fietsen mög’n nait. Staarkte met de haile brud.

Klaas 2022-07-07 23:39:47

Gefeliciteerd met jullie 45 jarig huwelijk.wat een tocht met veel hindernissen hebben jullie meegemaakt maar gelukkig laten jullie de moed niet zakken en fietsen jullie gewoon door. Mieke weet wat het is om in de brandnetels te vallen, met het verplaatsen van de caravan viel ze er midden in. Het was net of ze in brand stond. Goede fietstocht verder.

Aldert en Mieke 2022-07-08 08:50:12

heftig hoor. Maar ik heb pa0slt/4 dag en nacht aan staan. veel "plezier ? " verder.

pa0slt 2022-07-08 10:06:30

Nooit een fietspad nemen door ambtenaren bedacht, haha Leuk je verhaal te lezen, en de Deense Harma ontmoet, wat wil je nog meer. Nou hopelijk heeft Ineke niet te veel last van haar knie, en Henk je moet niet een duik in de brandnetels nemen. Veel plezier jullie beide., {en het wspr komt wel een keer.} Ton en Rina.

Ton pa0atb 2022-07-08 11:40:56

Leuke datum 7-7-1977 om verkering te krijgen. Ondanks de kleine tegenslagen hebben we weer genoten van de vakantie verhalen. En bij de brandnetels gewoon terugsteken. Gr Fred en Carla

Fred Koomen 2022-07-08 13:11:53

Van harte met jullie 45 jaar samenzijn.

Jetty & Bert 2022-07-08 13:53:42

45 jaar samen, dat is inderdaad een etentje waard. Wat een avonturen en wat leest dit lekker weg! Het lijkt wel een roman. Ik heb hartelijk moeten lachen om het avontuur in de trein!