Dag 14

Italië, Nalles

Vannacht heeft het de hele tijd geregend, dus de tent alsmede de binnentent waren aardig vochtig. Onze slaapzakken waren aan het voeteneind slof, op z'n Gronings.
De campingbaas had wat Spartaanse trekjes, zo kon je als man maar 2 minuten douchen en als vrouw 3 minuten. Als de tijd op was moest je met koud water verder douchen. Of je moest in je blote tabernakel een nieuw muntje aan de buitenkant van de douche in het apparaat doen en dan maar hopen dat hij niet uit je glibberige handen schiet en jij op handen en voeten op zoek moet naar dat muntje.
Je maakt wat mee op zo'n vakantie.
Vanacht had het niet alleen geregend, maar op de hogere delen van sommige bergen lag ook verse sneeuw.
Het leverde wel mooie plaatjes op.
Toch was het best wel fris vanmorgen.
Het plaatsje Glorenza waar wij waren had nog een stadsmuur met stadspoorten, zie de foto's.
Bij Laas kwamen we langs een marmergroeve. Deze bekende witte marmer is gebruikt op het oorlogskerkhof in Margraten. De marmer werd met een spoorlijntje van bovenop de berg naar beneden getransporteerd, zie foto's.
Zuid-Tirol is 2-talig, je kan het zien aan de bordjes.
Gisteren werden we op de foto gezet door een medefietser Pierre.
Hij is ook op reis naar Rome en we waren hem al 2x tegengekomen.
Hij mailde mij deze foto, zien jullie gelijk hoe wij over de wegen gaan.

Wat een moed! Geweldige foto,s, gaan jullie echt met alle bepakking bij de hellingen omhoog? Knap hoor!! Zie ook dat jullie binnen koken? Ik hoop voor jullie dat het weer snel weer beter wordt en dat je met je blote tabernakel op de fiets kan zitten.👍😜🚴‍♀️

Hans en Yvonne 2017-07-01 10:22:38

Wat het weer betreft zit het jullie niet mee, toch jammer. De foto's zijn erg mooi. Toch een heel avontuur hoor op de fiets naar zeg maar de Paus in Rome. Ondanks alle tegenslagen blijft het hopelijk toch genieten.

Piet 2017-07-01 10:25:08

En lekker genieten van het afdalen op die mooie via Claudia augusta, km maken. Met subsidie geld verkregen, dus ook een beetje van jullie. En een appeltje pikken onderweg. Je kunt straks alles gewoon opbiechten in Rome, niets aan de hand. Kost je hoogstens 10 wees-ge-groetjes😂😂

Hedwig 2017-07-01 10:35:39

Kort geleden nog op Nederlandse grond, vertrokken jullie uit Roermond. Langs Duitse rivieren en plaatsen, gingen jullie je naar het zuiden verplaatsen. Kijk, daar hebben we Oostenrijk. Na klimmen en dalen gingen jullie ook Zwitserland halen. Daar maar even geweest en meteen door gesjeesd. Zo kwamen jullie in Italie aan, om verder naar Rome te gaan. En ook de komende nacht, voor de zoveelste keer, zakken jullie op je luchtbedjes neer en dromen zacht over Franciscus die op jullie wacht. Moi

Harm Jan 2017-07-01 11:43:02

Hopelijk was je na een klamme nacht en koude douche snel weer wat opgewarmd tijdens het fietsen. Hopelijk wordt het weer in Italië beter en ontmoet je de Paus onder een mooie blauwe lucht op het Sint Pietersplein. Keep going strong kanjers.

Reina en Jan 2017-07-01 12:13:28

Ondanks het slechte weer hopen wij dat jullie er toch van kunnen genieten

Aldert en Mieke 2017-07-01 19:13:54

Echte doorzetters zijn jullie! Ik ben gemakkelijker in Italië gekomen...

Petra 2017-07-01 23:28:25

Ciao. Wat weer een mooie verhalen en foto's..ik heb vandaag ook gefietst op mn chopper .... .maar ...15 km ...😃...een diepe buiging voor jullie 🚲🚲 bepakt en bezakt ...door de alpen ... Arrivideci ..