Dag17..

Oostenrijk, Gemeinde Zwentendorf an der Donau

Vanmorgen werden we wakker in de gymzaal van de ruderverein.
Ik heb redelijk geslapen, maar Ineke niet zo.
Toch wel luxe dat je ineens 4 gaspitten tot je beschikking hebt, en koud en warm water. Het was al een lang bestaande roeivereniging. We zagen nog foto's uit vervlogen tijden, zie foto's.
Onze eerste stop was bij het klooster van Melk, wat een dik ding is dat. Hij torent letterlijk en figuurlijk boven de stad uit.
Melk staat trouwens bol van foto-genieke momenten, zie foto's. Alleen jammer dat er zoveel auto's en vrachtwagens mogen komen.
In Schonbuhel wilden we nog een kloosterkapel met crypte bezoeken dat naar voorbeeld van de Grafkerk in Jeruzalem werd gebouwd. Helaas was de kerk dicht, maar we hadden wel een mooi uitzicht over de Donau.
We hebben kilometers door wijngaarden en fruitboomgaarden gereden. Hier komt de Riesling vandaan. Ook biedt men hier overal abrikozen aan.
Verderop kwamen we een hele wand tegen met het verhaal van het Nibelungen lied, dit was in tekeningen uitgebeeld, zie foto's.
Sowieso zijn we heel wat mooie schilderachtige plekjes tegengekomen .
Ook de Limes-route gaat hierlangs en we zagen nog een restant van een Romeins bouwwerk.
Morgen hopen we Wenen te bereiken. Daar willen we een extra dag voor uittrekken, want daar is dan ook heel veel te zien.
Qua kilometers hebben we het wat rustiger aangedaan dan gisteren, nu stond de teller op 89km.

Mooie plekjes, mooie foto’s! Geniet van Wenen!

petras.reizen 2019-07-10 00:01:21

Melk is zeker de moeite waard, wij zijn hier in 2012 geweest met Bouwe en Rolf op de terugweg uit Roemenie, toen we een auto naar de fam. Bok hebben gebracht. Prachtig klooster. Straks in Wenen een bezoekje aan de Donautoren met een mooi uitzicht over Wenen op 170 m hoogte, is aan te bevelen. In 2010 hier op gestaan met Annemarie. Geniet van al het moois om jullie heen. Moi

Harm Jan 2019-07-10 08:58:37

Wenen is een prachtige stad.Ze hebben lekkere Sacher Torte.wij zaten op een camping en keken in een dal, het was al schemerig en het dorpje was mooi verlicht.De volgende morgen reden we er langs , ......... bleek het een kerkhof te zijn , met allemaal waxine lichtjes.Goede reis .