Dag18..

Oostenrijk, Klosterneuburg

Vanmorgen opgestaan tegen 7-en.
Na ontbijt gauw tent oppakken en weer op pad want vandaag zouden we Wenen bereiken.
Onderweg kwamen we nog een beeldengroep tegen van de Nibelungen-sage met een mooie waterpartij erbij , zie foto. Vlak daarbij een beeld van keizer Marcus Auralia op een groot paard.
Om 11 uur en 40 km verder waren we al op de camping hier in Klosterneuburg.
Mooie camping vlakbij het treinstation en de bushalte naar Wenen.
De tent gauw opgezet, alle tassen erin (foute beslissing). Ineke heeft nog even een was gedaan en om 13.00 uur zaten wij in de bus en om 14.00 uur zaten wij middels bus en metro in hartje Wenen.
Heel druk, veel verkeer en veel toeristen.
We hebben eerst even wat toeristische hoogtepunten bekeken. Morgen gaan we de hele dag site-seeing doen in Wenen.
Onderweg nog een paar kerken bekeken en voor onze kinderen en kleinkinderen een kaars opgestoken.
De terugweg met de metro was best te doen, maar met de bus naar onze camping ging het even mis. We stapten 2 haltes te vroeg uit. Het bleek dat Klosterneuburg 2 stations had en wij stapten dus bij de verkeerde uit. Maar het volgende busje kwam zo:). We hadden een dagkaart geldig voor bus, trein en metro. Maar nergens zagen we poortjes of zo waar je je kaart tegenaan moest houden zoals bij ons met de Ov-kaart. Wij snapten er niks van, iedereen liep maar in en uit de metro en bus.
Morgen gaan we wat kastelen en mooie tuinen bekijken , daar hebben we dan even de tijd voor.
En morgenavond gaan we naar de Staats-Opera voor een uitvoering van muziek van Mozart door het Philharmoniker orkest.
Als je in Wenen bent hoort daar klassieke muziek bij. We hebben gevraagd of ons vakantiekloffie toegestaan was en dat was geen probleem zeiden ze.
Toen we vanavond terugkwamen op de camping werden we verwelkomd door een hele colonne mieren die in en uit onze tassen liepen. Bah bah bah!!!
Alles uitgemest. Foute beslissing geweest dus om alles in de tent achter te laten. Normaal laten we alles op de fiets zitten maar omdat we de hele dag weg waren leek het ons veiliger het spul binnen te zetten. Goede leer dus.

Een korte fietsdag dus, geeft vast wel een goed gevoel. Even ontspannen in het drukke Wenen. Neem een site-seeing in een koetsje, met paarden, en laat jullie als Franz Joseph en Sissi weg dromen in het mooie Wenen. Besluit de dag met een romantische dans op de klanken van An der schone blauwe Donau van Strauss. Is het niet de tweede keer Henk dat er mieren uit je tas komen ? (Amerika) 😜 Veel plezier.

ANNEMARIE 2019-07-10 22:26:25

Dus toch nog een beetje vakantie voor jullie zo in het mooie Wenen! Het programma klinkt in ieder geval goed, en even een "fiets" pauze lijkt me ook niet verkeerd. Knappe prestatie tot nu toe. Heel veel.plezier morgen en succes alvast voor de dagen erna.

Gerda 2019-07-10 23:12:16

Weer heel wat gezien deze dag, een kaarsje opsteken doen wij ook vaak onderweg als we een kerk bekijken of kapel tegenkomen, even een moment van bezinning. Wat de beelden betreft, vooral die ruiters te paard, zo zie ik ook in de toekomst nog wel 2 gelijksoortige beelden verschijnen op het Cleveringaplein in Appingedam van 2 stoere fietsers. Veel plezier in Wenen, Moi

Harm Jan 2019-07-11 08:57:07

Jullie hebben al weer heel wat meegemaakt hebben we gelezen, zowel qua weer als overnachtingen! Blijf vooral genieten,hou vol en een plezierige voortzetting van de reis gewenst.

Martin & Wia 2019-07-11 14:22:16

Schitterende foto's en een mooi vooruizicht ( Philharmoniker Orkest dat muziek van Mozart ten gehore brengt). Even weer op laden om de reis verder te vervolgen.

Bert Blok 2019-07-12 06:33:44

We lezen je bericht vandaag. Dus op dit moment zijn jullie al naar de staatsopera geweest. Jullie hebben vast genoten. Zijn jullie ook naar het welbekende kasteel van Sissi geweest? Het is nml prachtig daarbinnen. Wat een overgang van de stilte tijdens je fietstocht naar de drukte in de stad. Je vervreemd al een beetje van de mensen en onze cultuur. Ook bijzonder om te merken welliswaar. Mozartkugel is natuurlijk niks met dit warme weer tenzij je ze direct op eet. En nu weer op naar jullie volgende plek richting het oosten. Fiets ze.