Dag4

Duitsland, Riedstadt

Vanmorgen hadden we de wekker op 6 uur en dat in je vakantie.
Een vakantie op de fiets heeft zo z' n voor- en nadelen.
Een nadeel is als je veel wilt zien dan moet je er vroeg uit.
Het voordeel is, je ziet ontzagwekkende beelden elke 5 minuten.
Het landschap verandert als je daar doorheen rijdt en dat maakt het nou juist leuk. Je ontmoet medereizigers die toevallig ook nog naar Rome gaan. En je hebt gelijk een mooi verhaal.
Vandaag voerde de route door een mooi landschap, veel glooiende heuvels dus regelmatig even klimmen maar eenmaal boven gekomen vergoedde het uitzicht veel. Onderweg kwamen we nog een fietsreparatiepunt tegen. Een oude fiets met daaraan allerlei gereedschap voor pech onderweg, wel heel handig.
Via een pontje op de Rijn kwamen we aan op een camping met een ietwat militaire inslag.
Van tijd tot tijd klinken er bevelen door de luidsprekers.
Soms dacht ik dat we waren beland in een Duitse versie van Dad's Army, zo aan de campers te zien.
De temperatuur vandaag was 34 graden.
Warm zat dus. Van de camping commandant vernamen we dat het morgen 37 graden werd .
Gelukkig was er bij de camping een zwemwater dus daar hebben gebruik van gemaakt. Lekker water.
Vanacht zal het wel bak- en braadweer zijn, het is nu nog 30 graden.
Morgen hopen we Heidelberg te bereiken, bekend van de catechismus.
Ik heb op de pindat site al veel reacties gelezen. Dat vinden wij heel leuk.
Sommige vragen om veranderen van emailadres. Dat wil vanaf hier niet.
Ik kan ook geen antwoord terug sturen.
Maar dat komt thuis wel.

Prachtig om jullie reis op deze manier te kunnen volgen!! Heel veel plezier gewenst vanuit roden

goos 2017-06-20 20:33:49

prachtig daar veel plezier gr bouwe en anke

bouwe 2017-06-20 20:39:22

Lieven Henk en Ineke, door jullie reis beleven wij weer de onze. Ben een beetje jaloers, maar dan de gezonde versie. Heidelberg is een leuk stadje, daar moet je zeker even doorheen lopen. En bij warm weer niet teveel willen. Je haalt het wel weer in. Wanneer willen jullie aankomen in Rome , dan kunnen we jullie misschien ontvangen als echte katholieken bij het Vaticaan , dikke kus en voor straks weer lekker dormiren

Hedwig 2017-06-20 20:46:50

Gaat nog steeds lekker lees ik, 37 graden dat is warmer dan bij ons. Geniet ervan en neem ook lekker je rustmomenten.

H@Y 2017-06-20 21:30:52

Wat weer een belevenisvolle dagšŸ˜Žsterkte met de hitte!toppers zijn jullie!greetz uut leek

Truus siegers 2017-06-20 21:57:56

Weer veel gezien vandaag, het blijft mooi dat we mee kunnen genieten. Wij hebben vandaag rondom Boekelo en Delden gefietst, ook heel mooi. SloƤp lekker en op noar neie dag.

Harm Jan 2017-06-20 22:08:06

Leuk verslag hoor. Gelukkig hebben jullie mooi weer. Veel plezier verder en goede reis.

Jakob Roorda 2017-06-20 22:12:54

Lieve "broertje " en schoonzus. Wat fijn dat we met jullie kunnen "mee fietsen ". Wel goed drinken he met die warmte,rustig aan. Toppers: veel fiets plezier.

Annemarie 2017-06-20 22:19:31

Wat schrijf je het humorvol Henk! Lees de berichten (dankzij mijn lieve zus) met veel plezier en beleef jullie reis zo een beetje mee. Mooi avontuur! Goede reis en viel spass. Voor nu welterusten vanuit Roden

Gerda 2017-06-20 22:22:24

Jullie hebben het kamp al lang weer verlaten als de commandant geen riet in het eten heeft gegooid. Is jullie planning te doen met deze tropische temperaturen? Heidelberg, het is nu toch het Luther- jaar? Veel plezier!

Petra Elzes 2017-06-21 08:26:44

Wat een mooie foto's en verhalen, het lijkt net of we mee zijn op reis! Wat een temperaturen, houd het hoofd koel, stop op tijd en drink genoeg! We wensen jullie nog heel veel mooie reisdagen toe en wij mooie verhalen. Groetjes uit Zwolle Johan en Dineke van Brussel

Johan en Dineke van Brussel 2017-06-21 19:07:42

Best wel warm op de fiets daar, k,ben vandaag naar Den Helder geweest, daarwas het warm, maar niet zo als bij jullie. Sterkte bij deze temperaturen, groet