Rondje Ierland dag 26

Verenigd Koninkrijk, Omagh

Vannacht heeft het de hele nacht geregend, dus ons onderkomen was kleddernat.
Deze maar apart opgeborgen in een plastic zak, moet later maar even weer uithangen. Ik heb nog even een paar foto's gemaakt van wat andere kampeermiddelen, dan zie je gelijk het verschil met onze tent. Op deze campers heb je een busrijbewijs nodig, zie de foto's maar.
Wat ons ook opviel was een speciaal toilet bestemd voor mensen met heeele korte beentjes..... zie foto.
De route van vandaag was opnieuw veel klimwerk en het was amper droog. Veel spetters om de oren, maar net niet genoeg om een regenjas aan te trekken. In het boekje stond dat de route mooi regelmatig was, dus niet te veel heuvels en dalen. Ja mooi niet, als je op een heuvel naar beneden vloog met een gang van 45 km op de teller, dan had je net niet genoeg gang om weer omhoog te fietsen, de laatste 20 meter stond je gewoon stil en moest je weer klimmen. En dat herhaalde zich toerloos. En daar word je nogal moe van, vooral verzuurde benen, (pap in de benen), heet dat. Bij mij gelijk aan over de datum yogurt.
Sommige stukken van de route was gravel met hele dikke stukken steen, dat schiet ook voor geen meter op, zie foto.
En er lag stront, veel stront op de weg. We werden tot 2x toe door een vrachtwagen ingehaald die zo ontzettend stonk naar mest en/of lijken dat we er beide onpasselijk van werden.
De lucht werd als het ware bezwangerd met zo'n vieze lucht .
Helaas heeft Ineke ergens met het opstappen haar voorste spatlappen verloren met als gevolg dat haar voortassen onder die jirre zitten.
Onderweg kwamen we nog Hollanders tegen uit Middelburg. Alle fietsers die je op deze route tegenkomt zijn alleen maar Hollanders, even gauw wat ervaringen uitgewisseld. Zij waren in Belfast begonnen, wij dus in Dublin. Overigens kwamen we in Enniskillen nog een standbeeld tegen van een soldaat. Deze stond weer pontificaal middenop de rijweg. Wij keken er zo naar en toen kwam er een meneer aangelopen : "Are you from The Netherlands?" vroeg hij. Want volgens hem kwamen de enige fietsers hier altijd uit Nederland. Over het standbeeld vertelde hij nog dat het van een bloedige aanslag uit 1987 dateerde.
We kwamen onderweg nog een hele mooie trekker tegen, helemaal van zilver. Ik vermoed dat hij nog geen meter gelopen heeft, want je kon dwars door het motorblok heen kijken, zie de foto's maar.
Het leek op een Ford Dearborn.
De route was verder wat saai, ik vermoed dat we de mooiste gedeelten van Ierland wel hebben gezien, nog een paar dagen en dan zijn we in Belfast.
Omdat er geen camping in de buurt was, zijn we na 62 km nu beland in een B & B.
De B & B is typisch een beetje een oubollig onderkomen, maar dat hoort denk ik bij een B en B.
De fietsen mochten in de schuur, en de tent mocht ik even uithangen, zodat hij morgen hopelijk weer droog is.
Morgen gaan we verder richting Belfast.
We vernemen wel dat we allebei moe zijn. 3,5 week fietsen vergt wel wat van je.
Als het parcours vlak is, dan heb je daar niet snel last van, maar door al die bulten en het mindere weer verneem je dat dan wel. En we worden ook een jaartje ouder natuurlijk.
Moar wie zett'n nog ev'n deur.....
Bij dit soort etappe's is de dagafstand gemiddeld zo'n 60 km per dag. Met vlak terrein maak je gemakkelijk 100 km op een dag.
Morgen maar weer verder.

Wat weer een verhaal! Jullie zijn echt toppers,petje af! Hilarisch die wc🤣 Mooi dat jullie bijna het eindpunt in zicht hebben,dan blijft een grote rugzak vol herinneringen! Bike safe! Greetz

Truus,Benny 2023-06-27 22:34:02

Ach jongens toch! Het was vandaag dus weer een dag van afzien en doorbikkelen. Daar hebben jullie ervaring mee, maar dat wil niet zeggen dat het went en leuk wordt. Ik kan me goed voorstellen dat jullie moe zijn. Toch denk ik, dat jullie niet nu, maar later wel kunnen terugkijken op, en dikke verhalen kunnen vertellen over alle bijzondere belevenissen. Het is heel uniek wat jullie aankunnen en wat jullie presteren. Ik weet niet of je het vakantie moet noemen als je in zo'n grote camper rijdt met tv, oven en nog veel meer luxe aan boord. Daar zie ik jullie in de toekomst ook niet in vertoeven. Echt over de top. Jullie zitten nu helemaal aan de andere kant van het spectrum. Ga er morgen maar weer met goede moed tegenaan. Ik hoop voor jullie dat het een droge dag zal zijn met een goed wegdek en veel vlakke stukken. Zet 'm op! Veel succes en plezier!

Petra 2023-06-27 22:35:18

Die wc is natuurlijk voor de echte Ierse Leprachaun 😜🤣

Fred en Marlies 2023-06-27 22:40:43

Hahaha, dat toilet 🤣🤣 Dan maak je er gelijk een sport van 🏋🏻‍♂️ En ik ging mijn fiets ruilen voor zo’n camperbus Geen last van hellingen & regen Misschien tijd voor een pauze dag? Even relaxen is ook goed 😎 Ben benieuwd naar de volgende verhalen. Succes 🚲🚲 🍀

Marianne Z. 2023-06-27 23:05:50

De omgeving wordt messchain wat minder mooi, mor der kommen hopelijk weer andere mooie dingen veur terug. En wat de regelmatigheid betreft, de haile dag heuvels en dalen is noatuurlijk ook ain vaste regelmoat. En wat zo'n dikke camper betreft het het sums ook wel wat, we himmen ain keer zo'n raais moakt van 2 week met kennissen ien Canada noar o.a. Jasper en Banff. Mor ik mok toch laiver ain fietstocht. Hopelijk hebben je schier sloapen in joen B en B. Op noar de volgende belevenissen, toppers. Moi.

Harm Jan Zuidema 2023-06-28 08:59:15

Jullie avonturen vormen de allereerste ochtendlectuur na het wakker worden in onze tent waarbij alle vakantieactiviteiten van ons maar schamel afsteken bij die van jullie! Alleen maar petje af!

Krijn 2023-06-28 09:35:47

Nog even doorzetten Henk en Ineke. Nog even op de kiezen bijten. Jullie zijn al over de helft, de terugweg gaat altijd sneller. Goed en rustig geslapen in de B&B? Weer een prachtig verslag, top. Wens jullie veel zonneschijn, onderweg en op jullie gezichten. Zet em op de laatste fase.

Annemarie 2023-06-28 19:45:30

Erg teleurstellend als het boekje zegt dat de route mooi is en de wegen ook goed. Achteraf blijkt het tegen te vallen vooral de gravelwegen. Plus nog een keer slecht weer, van dat alles word je niet vrolijk en al helemaal geen vakantie gevoel meer. Dus dat is ook Noord Ierland. Hopelijk dat de volgende ritten beter verlopen.

Piet Emmelkamp 2023-06-28 20:06:51

Wat een mooi fietstochje henk en inneke. Nog effe bikkele en ge bent er🍻

Eric 2023-06-29 00:21:52

Hahah wat een prachtige wc! Jullie zijn toppers, wat een heftige fietspaden en hellingen overwinnen jullie. Je schrijft dat de B&B oudbollig is en dat dat voor een B&B geld, ik denk dat zo in Ierland is want in Nederland hebben wij goede ervaringen met B&B’s die van alle gemakken voorzien zijn! Haha morgen maar weer weer veel succes, is het einde van de reis bijna in zicht is nog niet?