Dag10

IJsland, Blönduós

Afgelopen nacht heeft het verschrikkelijk gestormd en geregend, soms werd het grondzeil onder ons iets opgetild zodat het net als een Groninger aardbeving aanvoelde. Maar gelukkig lieten onze Hilleberg tent en lekker warme slaapzakken ons niet in de steek. En om een vraag te beantwoorden: ja, we dragen lang thermo ondergoed en soms bij erge kou daarbij nog een muts in de slaapzakken. Om 5 uur werd het eindelijk wat rustiger, maar we hebben tot dan bijna geen oog dicht gedaan. Dus enigzins brak werden wij wakker om 8 uur. De camping waar we stonden was helaas zeer minimaal, we hadden ook niet veel keus.
Geen douches, wel een verwarmd toiletje met een warmwater kraantje.
Allemaal zeer minimalistisch.
Maar we konden ons ermee redden.
In de antwoorden die wij van jullie terug kregen (waarvoor hartelijk dank) stond dat wij een knop moesten omzetten aangaande onze fietsvakantie.
Dat kost even tijd maar we hebben besloten om een mindset te maken.
Want we hebben nu meer tijd om alle bijzondere dingen te bekijken.
En dat hebben we vandaag gedaan.
We hebben een rondrit gemaakt over gravelwegen op het schiereiland Vannes, zie de foto's. De landschappen zijn spectaculair. Niet in woorden uit te drukken.
"Elk nadeel heb z'n voordeel" volgens een Cruifiaans gezegde. Dit hadden we op de fiets niet kunnen doen en nu met de auto wel. Prachtige uitzichten over de baai en we hebben de "neushoorn" Hvitserkur gezien.
Op deze camping een hoognodige was gedaan die nog geen uur had om te drogen en nu achter, naast en voor ons in de auto hangt te stomen want het regende alweer.
Zopas kwam er nog een dappere fietser aan met plastic zakken om zijn schoenen. Totaal verwaaid en verregend. We hebben hem nog niet weer gezien.
Morgen gaan we het noorden verder verkennen.

Ah jongens, dit lijkt er op! Mooi verhaal met prachtige foto’s! Knap, zoals jullie je weten aan te passen aan de veranderde situatie. Fijn om de voordelen van de switch met jullie te kunnen en mogen zien. Bijzondere en typisch IJslandse plaatjes. Ik kijk uit naar het volgende verslag! Veel plezier verder!

Petra 2018-06-26 04:27:56

Ik zie stukjes blauwe lucht op de foto’s!! Geniet van je gehuurde auto, daar kun je ook heerlijk even zitten lezen met een boek( of E-reader) voor je tent....

Hedwig 2018-06-26 08:56:25

Nog even en volgend jaar wordt het eenautovakantie .wij gaan naar Arcen dagje kasteeltuinen..Moi

Harm Jan Ariesson 2018-06-26 08:57:38

En toch stralen jullie op de foto.s. Heel jammer van het weer.Maar je moet er dan maar weer het beste van maken.Een dapper besluit om met de auto verder te gaan.😘😘

Jenny 2018-06-26 09:18:52

Als ik jullie verslag zo lees, dan denk ik dat er nu meer aandacht is voor de omgeving en minder voor het afzien. Je zei al dat jullie op meerdere plekken komen dan was voorzien en ik denk meer tijd en ontspanning hebt om het landschap in je op te nemen. Blijf genieten, want het landschap is bijzonder.

Harm Jan en Eelje 2018-06-26 09:25:37

Wederom diep respect voor jullie volhouden en flexibiliteit. Al vele dagen slecht weer, waar niet tegen te fietsen valt. Gelukkig is de auto een goed alternatief. Je kunt zoals je zelf schrijft IJsland nu op een andere manier te kijken. Wij genieten ernorm van jullie ervaringen en de prachtige foto’s. Toch nog veel plezier verder.

Piet uit Koog aan de Zaan 2018-06-26 09:26:08

Wat een genot om jullie reisverslagen iedere keer te lezen. Diep respect voor jullie barre fietskilometers. Maar met de auto kom je dus op plekken waar je met de fiets nooit was gekomen. Dus genieten maar en wij genieten met jullie mee.

Pieter en Gea 2018-06-26 10:14:49

Elke dag kijken wij uit naar jullie reisverslag. Ook wij hebben diepe bewondering voor jullie hoe jullie met de situatie omgaan. Geniet van alles wat jullie de komende week nog tegen zullen komen.

Ton en Hetty 2018-06-26 15:20:07

Prachtige foto's, en wat een wijds uitzicht/landschap. En een lachende Henk en Ineke. 👍 Ik kijk uit naar jullie volgende verslag.