Rondje Kattegat 1

Denemarken, Haderslev

Gisteren alle spullen nog even goed nagekeken, banden op spanning en de brander geprobeerd.
Alles pastte weer in de tassen, volgens Ineke nemen we ieder jaar weer veel te veel mee wat we niet altijd nodig hebben.
Het is in ieder geval weer gelukt, en vanmorgen zijn we afgereisd via de N33, A7, bij Nieuweschans de grens over waar we bij Leer gelijk in een uur file ( stau ) kwamen en via de A31, A28, A1 en de A7, kwamen we in Denemarken via de E45 in Haderslev waar we nu zitten op de camping bij het Dan-Hostel, een supergoede camping.
Wij mogen de auto hier gewoon laten staan op een apart parkeervak en morgen gaan we eerst de Tour de France bekijken die hier langsgaat.
Dat belooft weer een spektakel te worden, ze komen hier om ongeveer 3 uur langs. Daarom hebben we besloten om nog een nachtje hier te blijven staan, en dan gaan we maandagmorgen op pad naar Kopenhagen via de fietsroute nr 5 en 6, gewoon de bordjes volgen en dan kom je ervanzelf.
Tijdens het tent opzetten kwam een echtpaar van Deense makelij even een kijkje nemen. Ze waren vooral geïnteresseerd in onze lichtgewicht stoeltjes. In een mengelmoes van Engels, Duits, Deens en veel handen- en voetentaal , konden ze ons duidelijk maken dat zij ook fietsers waren (logeren in cabins of b&b's) en dat ze op elektrische Koga's reden. Of wij ook elektrisch reden? Nee, wij rijden nog biologisch.
De kaart van Denemarken erbij gezocht en zo konden ze aangeven welke route zij gefietst hadden, ook heel leuk.
Vanavond nog even over de camping gelopen en werden aangesproken door een Deense campinggast die met een mengelmoes van Deens en Engels ons duidelijk wist te maken dat morgen de Tour voorbij kwam. Of wij dat wisten, ja dat wisten wij al.....
Deze brave borst was zich al aan het indrinken, want hij had een kegel van alcohol bij zich, geen last van muggen dus.
Morgen maar eens kijken wat voor spektakel dat wordt met de Tour. Ze komen hier vlakbij langs, dus we gaan gewoon met onze stoeltjes bij de brug zitten waar ze dan over komen.
Morgen meer.

Een mooi begin. Heel veel plezier morgen bij de Tour.

Hans 2022-07-02 21:06:56

Mooi dat de 1e dag goed verlopen is. Veel plezier morgen bij de tour met v. Aert (jumbo) in het geel.

Klaas 2022-07-02 21:15:07

Dat ziet er goed uit na de eerste dag. Klaar voor de strijd, groet

Aldert en Mieke 2022-07-02 21:18:28

Wel even zwaaien he als d tour voorbij komt.

Jenny 2022-07-02 21:28:08

Mooie ontmoetingen En genieten van de Tour

Janneke P 2022-07-02 21:31:55

Mooi dat je goud overkommen binnen, morgen begunt, nog even de Tour bekieken, vast haail spektoakel, 20 joar leden de Giro ien stad Grunnen bekeken, tiedrit, ook n haail spektoakel. Hail veul plezaier en geniet der van en veuraal van mekoar. Moi

Harm Jan 2022-07-02 21:34:28

Mooie eerste dag met een avond in het zonnetje. Morgen de Tour en dan zelf op de pedalen. Eerst lekker slapen.

Petra 2022-07-02 22:14:45

Heel bijzonder om de tour in levende lijve te aanschouwen. Veel plezier daarbij en uiteraard ook op de camping

Piet 2022-07-02 22:24:19

Langzame start misschien, maar nu al mooie momenten en ontmoetingen. Geniet ervan en slaap lekker 🤩😘😘

Marlies 2022-07-03 00:18:48

Meestal doe ik een tukje tijdens zo'n touretappe, maar ik zal zorgen dat ik wakker ben wanneer ze in Haderslev langs komen ( hebben wij ook nog ooit een huisje gehuurd) en wél zwaaien met je (onder) broek of zo !!!

Krijn Dijkema 2022-07-03 08:17:09

Waar wij op dit moment zijn(st Clar, zuid-Frankrijk) komt de tour over twee weken langs. Doe ze de groeoeoeoeoeten.

Claudia 2022-07-03 09:17:38

Veel plezier met de tour vandaag

Fred 2022-07-03 11:51:21

Veel plezier. Wij gaan morgen richting Noord Duitsland.