Dag7..

Duitsland, Miltenberg

Vanmorgen dus weggereden van allerlei vliegend gespuis. Via een mooie route kwamen we terecht in Miltenburg. Het was vandaag 32 graden, en morgen wordt het 38 graden, dat wordt dus weer vroeg opstaan.
Omdat we gisteren 104 km hadden gereden, gingen we het vandaag wat rustiger aandoen, dus hebben we maar 61 km gereden. Onderweg kom je weer van alles tegen, zie de plaatjes.
Op onze doorgang door al die mooie plaatsjes met fotogenieke straatjes met autenthieke huisjes met dito bestrating, is het wel hobbelen over de kasseien.
Wij houden meer van snel asfalt.
Tegen een uur of 2 waren we al in Miltenberg, en op weg naar de winkel gingen we op een terras nog wat drinken om even bij te komen. We kwamen in gesprek met een Duitse mijnheer, voormalig agent, die het gesprek opende over Arjen Robbe, dat die een echte Bayer was. Hij vond dat mijn Duits ( Henk ) klonk als een Bayeringse Duitser. Is dat een compliment of niet. Ik antwoordde hem dat ik vroeger Duits geleerd had van John Wayne via de Duitse cowbowfilms. Hij begreep mij meteen en citeerde hele stukken die ik ook vaak als voorbeeld noem. Grappig he.
Vanavond nog even Miltenburg bij night bekeken, een mooi schouwspel.
Morgen maar verder.

Wederom jullie reiservaringen bijzonder indrukwekkend. Ook de diverse foto's dragen daaraan bij. Het blijft dus voorlopig nog steeds warm in Duitsland. Hier in Holland zijn gelukkig de temperaturen enigszins normaal aan het worden.Veel plezier op jullie verdere tocht morgen. Ik kijk alweer uit naar jullie nieuwe reisverslag.

Piet 2019-06-30 20:58:17

De 3 vakwerkhuizen in Miltenberg heb ik op mijn modeltreinbaan in miniatuur. Ik ben daar ook al 2 keer geweest. Prachtig stadje. Veel plezier verder.

Jan Evert Emmelkamp 2019-06-30 21:10:03

Mooie verhalen. Wel een bizar verschil tov vorig jaar. Doe maar rustig aan bij 38 graden. Henk lijkt qua bruining op een prof wielrenner, grappig. Nog heel veel plezier samen maar let wel op goed op jullie koppakkingen👍

Hans en Yvonnr 2019-06-30 21:11:50

Ik geniet van jullie verhalen.

Janneke 2019-06-30 21:18:23

Viel schône Fahrradtage und viel spass, Moi

harm Jan 2019-06-30 21:23:05

Mooie plaatjes! Goede ontwikkelingen in het Duits! Ga maar kekker door!

petras.reizen 2019-06-30 23:14:52

Je beschrijft alles zo mooi en dan die foto's. Prachtig.

Adri 2019-07-01 07:51:34

wat een belevenissen weer en wat een prachtige plekjes weer. Mooi om ook even te ontspannen op een terrasje.Henk je hemd wel even uit doen hihi.Wat een kleurverschil zeg.Veel plezier,zie dat jullie genieten.xx