Dag 5

Duitsland, Neckargemünd

Vanmorgen ging de wekker om 5 uur.
En dat nog wel op je vakantie.
Omdat het vandaag 37 graden zou worden besloten we om vroeg te vertrekken ivm de warmte.
Om kwart voor 7 reden we de poort uit en waren we weer sleutelkind af.
Bij binnenkomst namelijk kreeg iedereen een sleutel voor het toilet, het hek enz enz.
Vanmorgen was het heerlijk koel , afgelopen nacht heeft het heel hard gewaaid dus wij dachten regen onweer enz. Maar niets van dat alles.
De tent klapperde wel flink dus een heel goede nachtrust hebben we niet gehad.
Als het 's morgens koel is dan kun je lekker doorfietsen.
De wegen onderweg waren redelijk,soms mooi glad asfalt waar de banden zo mooi op zingen en ook wel gravel of betonwegen met scheuren overlangs.
De bedoeling was om 88 km te overbruggen en dat is gelukt.:)
Onderweg kwamen we door slaperige stadjes waar de tijd heeft stil gestaan.
Onderweg een picknick met broodjes met nootjes erop.
Mooie foto's gemaakt van vakwerkhuizen.
In Heidelberg de kerk bezocht waar in het verleden de Heidelbergse catechismus werd gemaakt.
Ook nog een stempel gekregen in ons pelgrims paspoort.
Daarna de stad verkent en later doorgereden naar een camping aan de rivier de Neckar.
De temperatuur is nog steeds goed en onze benen ook.
Even voor de dames, Ineke heeft geen zadelpijn meer dankzij het nieuwe Brooks zadel B67s. Een aanrader dus.
Ik had zelf al langer een Brooks, en dat zit perfect, totaal geen zadelpijn.
Morgen staat er weer een etappe op het programma, we gaan dan bij de rivier de Neckar langsfietsen.

Hallo Henk en Ineke, gister geen melding gehad dat er mail was,vandaag zelf op pindat gekeken en ziedaar 21 juni😊jullie reis gaat voorspoedig en al een heul end in de richting. Groetjes uit leek

Truus siegers 2017-06-22 21:46:51

Guster mor loeren op Pindat, van komt der nog wat. Toch weer n verhoal van joen belevenissen, we willen ze nait groag missen.

Harm Jan en Annemarie 2017-06-22 21:52:59

En zo maakten jullie van de 21ste juni echt een lange dag! Leuk om weer met jullie mee te 'fietsen'.