Kattegat nr 14 alweer.

Zweden, Göteborg

Vanacht hebben we helaas weinig slaap gehad, de winkracht 7 tot 8 bulderde over ons tentje , maar hij bleef staan. Pas halverwege de nacht ging de wind wat liggen, en vielen we in slaap.
Dus daarom waren we vanmorgen wat later, we zijn er pas om 8.30 uitgegaan, eerst maar wat bijslapen, vervolgens zaten we pas om 10 uur op de fiets.
Het weer was belangrijk opgeknapt , lekker fietsweer dus. Ik heb nog even een paar foto's gemaakt van de zee die nu zo rustig was, en gisteren zo wild.
Ik heb ook nog even een foto gemaakt van het dashbord van mijn fiets, normaal heb je aan een bel genoeg, maar ik heb er nog een Garmin op voor de route en een km teller, een kaart met de route erop. Je ziet ook nog een witte usb stekker, ik wek tijdens het fietsen mijn eigen stroom op om daarmee mijn accu's op te laden, ik ben als het ware mijn eigen Eneco.
De route ging langs de kust met mooie uitzichten en vergezichten, zie ook de foto's.
Tevens kwamen wij het huisje tegen dat leek op die van Pippi Langkous.
En wie weet wat een platslageri is?
Op een gegeven moment zag ik een bordje staan Gotenburg nog 66 km was maar dat hebben we niet gered ivm de vele bultjes en vals plat waar we nog langs moesten.
Na 80 km kwamen we terecht op een strandcamping die mudvol stond met caravans, campers en voor ons tentje was gelukkig ook nog plek.
Na het eten zijn we even de camping overgelopen. Bij dit soort campings gaat het om de hoeveelheid, hoeveel caravans kan ik kwijt op mijn stuk grond, nou heel veel dus. Je staat bovenop elkaar, niet wat wij nou heel leuk vinden, zie ook foto's.
Morgen gaan we Gotenburg verkennen, kunnen we ook gelijk even kijken hoe laat de veerboten gaan naar Frederikshaven.

Plåtslageri is "Plaatwerkerij", met name voor de metalen dakbedekking die je in Sverige veel vindt.

robert, pa0rwt 2022-07-15 22:13:33

Weer bult wotter, Mor gelukkig nait van boven. Hest boudel goud veur mekoar met dien stroomveurzieng. Wat de Kattegatleden betreft dat gait zeker over aal dei fietsers dei rond t Kattegat fietst himmen. Wie himmen vandoag mooi rondje Haulerwijk, Bakkeveen en Beesterzwaag fietst, ook hail mooi, 51km. En ik heb net bouk lezen van man dei noar Compostela is fietst op n fiets met 3 versnellingen aantal joaren leden, dat ken ook. Nog hail veul plezaier. Moi

Harm Jan 2022-07-15 22:36:21

Wat heb je een apparatuur op je stuur Henk. Heb je nog wel ruimte over om je handen aan het stuur te houden ? Weer een mooi verslag, van jullie, om te lezen. Hopelijk blijft het nu goed fietsweer. Jullie hebben genoeg harde tegenwind gehad. Met al die zee lucht en weinig wind zal slapen vannacht vast wel goed gaan. Slaap lekker en morgen fris weer op.

Annemarie 2022-07-15 22:41:46

Om vakantie te houden op zo’n overvolle camping daar moet je wel van houden. Aan mij niet besteed. Misschien staat de camping vlak bij Gotenburg en zijn de campinggasten dus te vinden in het centrum. De wind is jullie door de jaren heen wel jullie grootste ‘vriend’. geworden. Wat een Allende elke keer. Hoe dan ook de foto’s blijven prachtig om te zien. Ook voor deze dag weer veel plezier en sterkte met jullie ‘vriend’ .

Piet 2022-07-16 07:31:08

De weersomstandigheden zijn nogal wisselend, begrijp ik. Dat is hier in NL ook zo. Je hebt echt een dashboard op je fiets. Het helpt je neem ik aan enorm. Hopelijk vind je nog wat kleinere plekjes om te kamperen. ( kleine hint)

Claudia 2022-07-16 10:19:28

Vreselijk die laatste camping, het lijkt wel een festivalcamping als er meer tentjes hadden gestaan. Veel plezier in Goteburg! 😘

Fred en Marlies 2022-07-16 12:44:09

Wat weer een pech ja met die haarde wiend!maar aan de foto's te zien was het overdag prachtig fietsweer.en wat een overvolle camping...vreselijk om zo je vakantie door te brengen...wanneer je een wind laat "genieten" veel kampeerders mee zak maar zeggen;-)hopelijk is de volgende camping met meer ruimte...veel plezier op jullie volgende tour