Rondje Ierland dag 6

Ierland, County Waterford

Vanacht redelijk geslapen, het was aardedonker op de camping.
Het moet gezegd worden, er komt eens een keer de tijd dat ook 'de grote boodschap' moet worden gedaaan.
Moeder natuur wacht daar niet op en werkt gewoon door. Normaal gesproken ga je ook op een camping gewoon naar het toilet. Dat ging hier toch wel iets anders.
Na het doen van 'de grote boodschap', is het de bedoeling dat na een druk op de knop het overschot van middagmaal en avondpot gewoon verdwijnt.
Maar hier niet hoor, de bruine rakkers kwamen gewoon weer boven drijven.....
Ajakkes, en nu. Geen gelegenheid om De Winter Rioolservice te bellen.
Wat nu , dan maar de bruine rakkers te lijf met de borstel, helaas geen soulaas.
De campingbaas, Ken geheten, ken dit ook niet doen, want Ken ken dat nie....
Gisteren schreef ik al dat de camping vrij sober was, ik vermoed dat na de installatie van het sanitair dit nog nooit weer een poetsdoek of iets dergelijks heeft gezien.
Ik heb ook nog even een foto gemaakt van de keuken, heel leuk hoor, maar in geen jaren een reiniging gehad. Jammer, het had zo mooi kunnen zijn.
De vraag wat er met de bruine rakkers is gebeurd, is door ons ingevuld, maar beste lezers jullie mogen hier naar raden.
Ze zijn een kopje kleiner gemaakt, we zeggen niet hoe........
De route van vandaag bedroeg 94 km, de eerste 30 daarvan was weer stevig klimwerk, koffie hebben we gedronken in Inistioge een heel mooi oud plaatstje met een mooie oude brug uit 1761. Daarna kwam er gelijk een helling van > 9% en dat was ook voor ons te steil dus we gingen maar even een stukje lopen. Tussendoor steile stukken en mooie afdalingen. De allerlaatste 45 km gingen over een oud spoorwegpad wat lekker vlak was. De afstand tussen de campings is daardoor wat groter geworden dan ik vooraf dacht. Waterford is een grote stad aan de rivier de Suir, een echte getijden rivier. We zijn heel even het drukke centrum ingelopen, maar net zo snel weer weggegaan.
De route via de oude spoorbaan is een onderdeel van de Eurovelo, de Atlantische kustfietsroute. Pas om 19.00 kwamen we aan op de camping in Dungarvan na eerst bij een andere camping te zijn geweest, waar ze alleen nog 3 plekken hadden voor campers. Fietskampeerders zijn toch wel wat ondergeschoven kindjes hoor.
Omdat we geen tijd meer hadden om naar de winkel te gaan, vonden we in een soort take away strandwinkeltje nog wat pistoletjes en een 4tal kipburgers. Deze heb ik in stukken gesneden, wat opgebakken en toen met rijst en kerriespul was dit ons avondeten. Dat laatste was een zgn noodpakket wat we altijd bij ons hebben, dus morgen even iets nieuws hiervoor zoeken. Altijd gemakkelijk bij nood.
Veel caravans hier op de camping hebben zich helemaal omgeven met een soort van Berlijnse muur, dat staat wel gastvrij hoor.
We hebben nog even een foto gemaakt van de Keltische zee, zo heet dat stuk water hiervoor. Best een mooie strandplek hier.
Morgen gaan we verder naar het westen.

Ik mis een fotootje van die bruine rakkers. 😂😂😂

Klaas 2023-06-07 23:46:22

Ik mis de foto van het bruine hondje 😂😂 Slaap lekker straks en morgen een goede reis.

Henny 2023-06-07 23:48:49

Van de 'rakkers' hoef ik geen foto. Het beeld van Henk die ze alsmaar vergeefs met die pleeborstel in de 'schietpot' terug probeert te duwen dringt zich al sterk genoeg aan me op. Ik lees het allemaal nét voor 't slapen gaan en ik mag hopen er straks niet van te dromen. Dank voor jullie prachtige verhalen en welterusten! groet Krijn

Krijn Dijkema 2023-06-08 00:12:50

Het sanitair houdt dus sterk te wensen over. Ook geen verlichting las ik. De foto’s zijn wederom prachtig en ook de landschappen erg veelzijdig. Veel plezier op jullie verdere tocht. Ierland is toch een mooi land om per fiets te verkennen.

Piet Emmelkamp 2023-06-08 06:53:08

De etappes worden steeds langer. Wanneer staat de tijdrit gepland? Ook nog ergens een rustdag? Respect hoor, en dan ook nog na een zware dag je eigen uitwerpselen pureren, petje af. Zie ook vele mooie foto’s voorbij komen, weet nu dus ook waar het ontwerp van de Erasmusbrug en de nog bekendere Keerweerbrug vandaan komen. En ja vergeet niet jullie bestek goed te reinigen na al dat pureer werk. Succes en veel plezier weer vandaag en eet smakelijk vanavond 👍😋😂❤️

H&Y 2023-06-08 08:22:57

Bijzonder om telkens zo’n inkijkje in jullie fietsvakantie te krijgen. Dat het niet alleen over fietsen gaat maakt het leuk en interessant. Zonnig Ierland laat zich op een mooie manier zien. Prachtige foto’s! Vandaag maar weer lekker verder trappen!

Petra 2023-06-08 08:49:01

Zo zich je mor weer, je kommen sums veur verassende dingen te stoan, wat nait zo wil aans joe willen, mor overal is ain oplossing veur ook dit is weer lukt. Mooi om te heuren dat het verder goud gait, gelukkig nog gain regen zo aans joe voak met moakt hemmen. Geniet van het fietsen, de omgeving en van mekoar. Moi

Harm Jan Zuidema 2023-06-08 09:23:25

Mooi verhaal en dit keer zit het weer mee. Toen ik 17 jaar was ( even geleden) ben ik in het plaatje Kilmacsimon geweest. 4 boeren hadden een lading kunstmest gekocht. We voeren de rivier Brandon op tussen de takken van de bomen. We hadden vaak hout op dek gehad, maar geen takken van de bomen. De boeren hadden geen verstand van laden of lossen en zo moesten wij, de matrozen het schip lossen en we kregen nog betaald ook. In de avond kregen we een pilsje van de boer . Goede reis.

Aldert en Mieke 2023-06-08 14:50:43

NICE!

Johan van Brussel 2023-06-08 20:14:35

💩💩💩 🚲🚲🗺️🏕️, plezier & succes met jullie fietstocht!! Leuk om jullie belevenissen te lezen en zien.

Marianne Z. 2023-06-08 21:52:07

Ken heet de baas,de bazin misschien barbie? Haha,die bruine rakkers toch💩de volgende keer gewoon dot papier en in afvalbak/composthoop🤣 Mooie verhalen tot nu toe en prachtige foto's Have fun and bike safe

Truus,Benny 2023-06-10 20:20:38

Deze dag levert misschien wel de titel op voor een spannend boek vol reisverhalen van jullie hand. -- Bruine Rakkers in het holst van de Nacht-- Het is genieten van jullie verhalen.