Dag9..

Duitsland, Rothenburg

Na een warme bak&braad nacht werden wij een beetje gebroken wakker, slaapzak over/slaapzak eraf, weer koud slaapzak er weer over enz enz...
Het zou vandaag maar 28 graden worden toch tikte de termometer de 31 graden aan in de schaduw, warm zat dus om te fietsen.
De route voerde door een mooi en rustig gebied met mooie uitzichten, zie foto's.
Op een gegeven moment zette ik de fiets wat ongelukkig op de stander, en even later ja hoor daar lag hij op de kant, en NEE mijn barehand lag eraf gebroken, ik zo flauw als maar wat, want de oplettende lezer weet 2 jaar terug dat hetzelfde is gebeurd. Een ezel.....
Ik heb het handvat met duckttape maar vastgezet, en gramniedig op mezelf zijn we maar doorgefietst.
We kwamen op den duur aan in Rothenburg aan de Tauber. ( we hebben gisteren de Main alweer verlaten en volgen nu de Tauber ).
Dit stadje staat er om bekend dat deze een middeleeuwse uitstraling heeft, en inderdaad heel veel huizen en straten in de sfeer van " de Soete Suikerbol ", de geoefende lezer weet precies wat ik bedoel. Ik hoor/zie graag reacties over dit item....
Dus heel veel huisjes en straten in Anton Pieck stijl, echt mooi.
Helaas was het bijzonder druk want de faam van dit kleurrijk schouwspel was blijkbaar wijd vermaard, dus wederom waren ook onze oosterse buren, de Chinezen, onze westerse buren, de Amerikanen, veelvuldig aanwezig. En ja, ook Nederlanders, wij dus ook. We hebben de stad eens goed verkend, en nog een paar witte t-shirts gekocht tegen het verbranden van onze schoudertjes. Tevens heb ik bij de Tourist info gevraagd naar een fietsenwinkel. Ik kreeg een adres opgegeven en daar zijn we toen heen gefietst. En voila, het stuur is weer klaar. De desbetreffende fietsenmaker zag kans de bestaande bar-hand er op te maken met het bestaande handvat, en hij wou er niks voor hebben. Deze man hebben wij dus een Hollands klompje (souvernir) gegeven. Deze hebben we altijd bij ons, voor als we iemand tegenkomen die ons belangeloos helpt of buitengewoon aardig is voor ons. Een brede glimlach trok over zijn gezicht , hij blij en wij blij.
Daarna boodschappen gedaan en via de doppel-brucke naar de camping, zie foto.
Vanavond op de benzinebrander pasta gemaakt.
Morgen naar de volgende camping die ligt 63 km verderop, en daarom zijn we niet verder gegaan dan deze, want we hadden er al 52 opzitten.
Morgen meer.

De nachten zijn kennelijk een verschrikking, natuurlijk vanwege de hitte. Waarschijnlijk overnachten jullie in een nylon-tentje bloedheet lijkt mij. Maar goed, jullie zien wel veel en dat vergoed ook een en ander. Toch veel plezier op jullie verdere tocht. Heel mooi dat de fietsmaker niets wilde weten van een vergoeding. Kijk alweer uit naar jullie volgende verslag.

Piet 2019-07-01 20:00:42

Jaaaaa! "De Soete Suikerbol", gekaft met van dat roodbruine papier, uit de "bibliotheek", lees achterkamer, van Boekhandel Meiers & Siegers, ruim 65 jaar geleden in Oosterbeek. Prachtige serie!

Robert, paørwt 2019-07-01 20:15:26

De hitte blijft afmattend voor jullie. Jammer dat de nachtrust er daarbij ook wat inschiet! Maar hopelijk heb je nu minder last van agressieve muggen. Wel voorzichtig met het parkeren van de fiets, gelukkig dat er een vriendelijke Duitse fietsenmaker was om om de schade te verhelpen. Die Hollandse klompjes van de fam. Emmelkamp is natuurlijk ook wel ‘collectors item ‘

Reina en Jan 2019-07-01 20:53:25

Hallo gaat het goed ook met de warmte en de route maar wat korter doen niet veel foto's gezien veel plezier en fietse

Bouwe en anke 2019-07-01 20:54:09

Ja t is wat met die warmte en dan ook nog al die warme belangstelling van de thuisvolgers. gewoon deurgoan en rustig blieven, valt nait met aans joen fiets ook nog omdonderd en boudel is kapot. Een warme groet van mij. Moi

Harm Jan 2019-07-01 21:06:51

Prachtige foto's! En ik verheug me al weer op het verslag van morgen 😉

Geeske 2019-07-01 22:09:47

Leuke foto’s vandaag. Gramniedighaid in het verhaal. Tja, wat willen jullie horen over de Soetesuikerbol? Ik ben daar (ook) benieuwd naar, want ik las het nooit, ook al ging mijn tijd niet heen met Pindat, haha! ‘t Is weer bedtijd. Sterkte met de slaspzakken!

petras.reizen 2019-07-02 00:10:31

Zou het kunnen dat het minder goed slapen niet alleen veroorzaakt wordt door de nachtelijke hitte die jullie zelf snachts veroorzaken maar ook door de minder gemakkelijke hästings bedden die je elke dag mag meedragen op de fiets?

Claudia 2019-07-02 08:14:52

Hoi Henk en Ineke, Wat weer een fantastische verhalen en belevenissen in Duitsland. Een middeleeuwse stad als filmdecor voor een Floris-serie. Wij staan hier op een camping met als buurvrouw: Anna Enquist, maar daar kwamen wij ook pas na 3 dagen achter...😂😂 mede door een oplettende medekampeerder. Dapper dat jullie dwars door de hitte heen fietsen en maak van die witte t-shirts iets leuks( plaatsnamen, handtekeningen)

Hedwig 2019-07-02 08:23:12

De warmte blijft jullie achtervolgen. Mooi dat je langs de rivier kan rijden. De volgende is de Donau ? De Soete suikerbol , daar stond of een lange dunne of een kleine dikke bakker in, misschien kunnen jullie die vraag nu beantwoorden. Goede reis verder.