Rondje Ierland dag2

Ierland, Clondalkin

Allereerst willen we al onze volgers bedanken voor hun reacties.
Voor ons is het heel leuk om alle opmerkingen en raadgevingen te lezen.
Vanacht hebben we lekker geslapen, alleen Ineke heeft koud geslapen terwijl we donsslaapzakken hebben.
Op IJsland hadden we deze ook, en daar heeft ze wel lekker warm geslapen, maar nu ander lang thermo-ondergoed (Hema).
Vanmorgen was het gelijk mooi weer.
Schuin tegenover ons stonden ook fietskampeerders uit Leeuwarden, de man was van origine een Brit maar woonde al jaren in Nederland en zijn vrouw was een Friezin. Hij kwam gelijk onze fietsen bekijken, want dat is vaak zo, onze fietsen zijn vaak het onderwerp van belangstelling.
We besloten om vandaag een dagje Dublin te doen, we hadden tevens een tour met Baja Bikes. In eerste instantie wilden we dat doen met onze eigen fiets, maar door de fietservaringen van gisteren zijn we toch maar met de bus gegaan. Om kwart voor 11 kwam er een dubbeldekker lijn 69 aan die ons in het centrum van Dublin bracht.
Mooie verbinding zo, om 14.00 hadden we de tour met Baja Bikes, dus hadden we nog even tijd om de stad te verkennen.
We kwamen gelijk al in The Temple Bar.
Hier was het heel gezellig, zie de foto's maar eens. Live muziek de hele dag door en de hele zaak was mudvol, een echte aanrader dus als je ooit nog eens Dublin bezoekt.
Om 14.00 uur hadden we dan onze Bike tour met gids door Dublin. Eerlijk gezegd viel het een beetje tegen, want we hadden ook zo'n tour gedaan in Rome, en daar kregen we alle highlights te zien, en hier kregen we een uitgebreide geschiedenisles over de oorsprong van Ierland en dat ze al jaren bezig waren om zich los te weken van Engeland.
Ook de IRA kwam nog ter sprake, en dat is hier in Ierland nog steeds een beladen onderwerp.
Maar toch hebben we nog wel iets van Dublin gezien, zie ook de foto's.
Het fietsgezelschap was een bonte verzameling van Amerikanen uit Texas, 2 dames uit Barcelona, er was een dame bij uit Duitsland, een uit Frankrijk en wij uit Nederland.
In een lange sliert achter elkaar aan fietsend reden we zo door het centrum van Dublin, fietshelm op een een lichtgevend sjerpje om.
Na de tour hebben we verder Dublin nog even verkend, maar voordat je het doorhebt, is het al weer 18.00 uur.
Om op tijd te besparen hebben we 2 pizza-slices gekocht, dan zit je ook niet met eten maken op de camping, dat doen we een andere keer wel weer.
Dus moet je op den duur wel weer de retourbus opzoeken. Dus even uitzoeken waar deze stopte, maar dat ging ook allemaal prima.
Morgen gaan we onze eerste rit doen naar het zuiden, gelijk de bergen in.
Dus dat wordt weer stoempen.
Hopen dat we vanacht lekker mogen slapen, want naast onze camping is een groot festijn met muziek wat lekker over de camping schalt.

Schitterend Henk, veel plezier gewenst op jullie vakantie.

Gerard Kosterman 2023-06-03 22:24:10

Mooie foto’s, nu gelukkig prachtig weer. Als suggestie nog aandacht voor de beroemde universiteit van Dublin en voor de mooie kerken daar. Veel plezier morgen met het vervolg van de fietstocht.

Piet Emmelkanp 2023-06-03 22:35:10

Weer heel wat geleerd en gezien. Mooi kroeg hoor, al ff een Irisch Wisky geprobeerd? Morgen dus de bergen in, dat wordt afzien. Zijn jullie nog op hoogte stage geweest? Succes en veel plezier morgen. Gelukkig komt er na een klim ook altijd weer een afdaling🤣👍

H&Y 2023-06-03 22:48:49

Sommige mensen hebben een fietsverslaving, rijden ze niet op eigen fietsen dan kiezen ze voor een fietstour. 🤪 Dit was een mooie stadsdag met alles er op en eraan. Zelfs al vroeg in de kroeg. Haha! Veel succes morgen bij heuveltje op, heuveltje af.

Petra 2023-06-03 23:21:26

Vanzelfsprekend naar Temple bar. Perfect. Die wiskey komt later wel. Elk dorp heeft een of meer pubs, dus de gelegenheid is er wel. Maar een Guiness wil er vast wel in. Goede reis morgen. Veel plezier

Ignas 2023-06-03 23:49:16

Moest je het ijsje zelf betalen of wordt dat na de vakantie geregeld met je oudste broer? Veel plezier verder en succes met het fietsen in de ‘bergen’.

Klaas 2023-06-03 23:49:37

Geniet van alle mooie dingen in Ierland en een prettige fietsdag morgen!

Henny 2023-06-03 23:55:26

Veel plezier de komende tijd. Hopelijk met een lekker zonnetje erbij!

Lucian 2023-06-04 08:15:30

Ziet er fantastisch uit. Lekker de korte broek aan. Succes met het fietsen op hoogte.

Bert 2023-06-04 08:45:28

Weer een dag met veel indrukken en nieuwe ontmoetingen met mede fietsreizigers. Hopelijke een goede nachtrust en dan begint het echte werk, op naar de bergen, zwoegen en zweten en ondertussen genieten van de omgeving. Veel plezier. Moi.

Harm Jan Zuidema 2023-06-04 09:36:16

Hoi Henk en Ineke, Jullie zien er op de foto's heel ontspannen uit na een werkzaam leven. Geniet van de vrije tijd en het mooie Ierland. Nog veel fiets plezier gewenst. Groeten Fred en Carla uit Hoogkarspel

Fred Koomen 2023-06-04 11:00:19

Vandaag de eerste swoegrit. Kunnen jullie de benen testen. Ben benieuwd hoe de bergetappe verloopt vanavond.

Aldert en Mieke 2023-06-04 15:38:28

Dat is a big ijsco😳en wat een mooie pub! Jammer dat de tour niet langs alle highlights ging! Groetjes

Truus,Benny 2023-06-04 20:03:01

Hoi Henk en Ineke, Prachtige foto’s en wat zien jullie er toch schattig uit met z’n tweeën. Ik geniet van die leuke selfies! Zwaar respect voor jullie, vooral voor het kamperen en en het maken van eten. Maak het je niet te moeilijk, zo’n pizza slice gaat er ook wel even in! Jullie hebben er voor nu in elk geval mooi weer bij, hopelijk blijft dat zo. En Henk moet dan maar wat dichter tegen je aan kruipen zodat je het wat warmer krijgt in de nacht haha!

Janine 2023-06-05 17:22:53

Mooi verslag en uitgebreid weergegeven.