Dag8..

Duitsland, Weikersheim

Vanmorgen om 5 uur ging bij ons de wekker. Het was goed afgekoeld. Omdat het vandaag 38 graden zou worden hadden we besloten om niet meer dan 60km te rijden, dan zijn we net op het heetste punt van de dag, en kunnen we op een camping de schaduw opzoeken.
De eerste uren reden we door een heerlijk koel bos, na 10 uur begon het alweer heet te worden. We reden door mooie glooiende velden, zie foto's .
Omdat het zondag was hebben we nog even een kapel bezocht, deze werd aangegeven door allerlei uitbeeldingen van het lijdensverhaal. Zodoende kwam je uit bij het kerkje, zie foto's.
Op een gegeven moment kwamen we bij een Ariane raket terecht, die daar midden in het veld stond. Het bleek dat de geestelijke vader hiervan in Hardheim geboren was, vandaar, zie foto's.
Ons doel was om bij de camping in Bad Mergentheim te stoppen, dan hadden we net 60 km gereden.
Helaas, het lot beschikte anders. Het was al lastig om de camping te vinden, want die was aan de andere kant van de stad.
Toen wij na lang zoeken deze eindelijk gevonden hadden, en wij al visioenen hadden van heerlijk onder de boom uitrusten, bleek dat deze camping door brand was verwoest. Er was niks meer van over, waarschijnlijk ergens in het voorjaar gebeurd denken wij. We hebben overwogen een hotel te nemen maar op zo'n kamer te moeten vertoeven leek ons ook niet erg aantrekkelijk. Dus zat er niks anders op om maar weer op de fiets te klimmen en in de stekende hitte nog maar eens 20 km eruit te persen .
Deze camping was gelukkig wel open, een oase. We staan onder een hele grote appelboom op een mooi klein veldje.
Super de luxe camping verder.
Vanavond hebben we een hapje gegeten in de plaatselijke Gasthof Zum Krone.
Het eten was verder goed, maar de muziek niet zo. Onder straffe soldatenliederen werd de maaltijd genuttigd. Zo maak je altijd weer iets mee.
Morgen wordt het wat koeler , 27 graden. Beter dan de 37 (in de schaduw !) van vandaag.
Morgen maar weer verder kijken.

Best mogelijk dat het bezoeken van een kapel ertoe heeft bijgedragen dat jullie in de verzengende hitte er nog 20 km uit konden persen. Hopelijk valt de nachttemperatuur mee, zodat jullie morgen verkwikt en uitgerust verder kunnen gaan. Ik blijf benieuwd.

Piet 2019-06-30 21:39:39

Wat een prachtige verhalen en dito foto's hebben jullie altijd😀al heel wat avonturen beleeft!door welke landen gaat jullie fietstocht verder?groetjes vanuit een eveneens heet Italië

Truus 2019-06-30 21:50:36

Het klinkt allemaal erg hotjes. Zijn jullie al aan bergen toe of is alles vlak land. Al eens gekampeerd en getrokken met een hond erbij? Best lastig. Ieder zijn vak zullen we maar zeggen. Als ik zo naar het tijdstip kijk moet er vlot geslapen worden als jullie genoeg geslapen willen hebben om daarna weer om vijf uur op te staan. Fiets ze.

Claudia 2019-06-30 22:06:07

Wat komen jullie door prachtige gebieden. Heel mooi dat ik zo ook mag " mee fietsen ". De foto's geven een goede indruk. 👍 Al een week aan het fietsen, nog even en de Donau komt in het zicht. Toppers zijn jullie om toch nog 20 km verder te fietsen in de hitte. Ik kijk al weer uit naar het volgende verslag.

ANNEMARIE 2019-06-30 22:35:37

Volop zomer! Jullie weten daar mee om te gaan! Welterusten en trap morgen maar weer lekker door!

petras.reizen 2019-06-30 23:17:34

Bij de afbeeldingen van het lijdensverhaal waren daar ook fietsers bij ? Want jullie lijden ook wel onder de hitte en het vinden van een camping, om uiteindelijk toch een prachtige plek te vinden. Moi

Harm Jan 2019-07-01 08:49:01

Onder het straffe muziek, hoor je, denk ik, op maat mee te happen. Hier is het al koeler geworden 21 graden met een frisse wind in de schaduw. Als je de rivier volgt, rij je de dan om of kun je soms afsteken. Groet