Dag1

Duitsland, Sonsbeck

Vanmorgen de trein van 7.05 gepakt, in de trein kwamen we gelijk nog een vakantie fietser tegen, ene Anton uit Delfzijl. Al een beetje op leeftijd. We wisselden natuurlijk gelijk wat ervaringen uit. Anton was een fietser van het ouderwetse soort, geitewollen sokken aan, en een dikke trui en spijkerbroek. Ook had hij een waterkoker bij zich. Zo leer je weer heel wat wat een andere vakantiefietser o.a. meeneemt. Anton ging op de fiets naarr Zuid Duitsland. Wij hadden een hele leuke Ariva conducteur, hij wou gelijk alles weten over onze fietsen. In de trein naar Zwolle hadden wij warempel heel veel ruimte voor onze fietsen , het scheelt dus als je op tijd weggaat, we hebben het ook wel eens anders meegemaakt.
In Zwolle stonden Gerwin en Jolien ons al op te wachten, we moesten daar nl. een half uur wachten dus konden we de kleine aap ook nog even zien. Mooi geregeld door Gerwin.
Om 11.30 waren we in Nijmegen en daar zijn we onze route gestart. Via Millingen aan de Rijn passeerden we de Duitse grens, en via Kleve , Kalkar en Marienbaum zijn we vlakbij Xanten beland waar we morgen langs fietsen. Het schijnt dat Xanten de best bewaarde Romeinse overblijfselen heeft boven de Alpen.
De temperatuur was vandaag dik 30 graden. We hadden op den duur (koud) watergebrek. Gelukkig passeerden we een begraafplaats en daar is altijd water.
We zitten nu op een camping in Labeck-Ursel, wel een luxe ding hoor. Helemaal ecologisch/duurzaam opgezet. Petje af.
Morgen gaan we verder.

Hallo Henk en Ineke, Veel plezier met de lime route. Zou wel veel water drinken met deze temperaturen. Ga iedere dag even kijken wat jullie weer hebben beleefd. Groeten Fred en Carla

Fred en Carla 2019-06-23 20:21:35

Dat is een positief begin! Wel anders dan het vorig jaar. Ook positief jullie supporters in Zwolle! Voorspoedige reis en ‘keep cool’

Reina en Jan 2019-06-23 20:26:05

Können sie ein biszchen Deutsch sprechen? Gite fahrt und viel spasz.

Claudia 2019-06-23 20:48:29

Hoi Henk en Ineke, de eerste dag zit er dus op. Al vroeg een verslag als vanouds van een positief begin van jullie fietstocht! Leuk, dat Gerwin en Jolien jullie nog even konden uitzwaaien! Prettige avond, goede nacht en morgen maar weer zo’n mooie dag!

petras.reizen 2019-06-23 20:56:29

Een mooi begin van de vakantie. De kinderen nog even zien, geweldig hoor. En leuke foto's. Heerlijk warm weer. Geniet!

Janneke Pennink 2019-06-23 21:11:17

Mooi dat alles zo vlot ging ende warmte goed drinken veel plezier en succes

Bouwe en anke 2019-06-23 21:18:44

De eerste mooie dag zit er op, dat er nog veel mooie fietsdagen mogen volgen. Bij Millingen a d Rijn zijn we ook al eens overgevaren tijden onze Fietserpadroute. Een fijne nacht in de tent om te worden bemind. Moi

Harm Jan 2019-06-23 21:28:28

Leuk zo’n onderbreking in Zwolle. Jullie zijn al mooi een eindje onderweg, hoop dat jullie het niet te warm hebben. Wij hebben vanmiddag de fietstocht van de kerk gehad, leuk en warm. Goede reis verder

Aldert en Mieke 2019-06-23 21:45:20

Ontzettend leuk om jullie wederwaardigheden weer te kunnen volgen!

Geeske 2019-06-23 23:56:45

Wij wensen jullie nogmaals een hele facinerende vakantie toe, zonder tegenslagen en pech.