Dag13

IJsland,

Vanmorgen werden wij verrast met een heerlijk zonnetje aan het zwerk .
Ideaal fietsweer...
De route voerde langs Myvatt, het muggenmeer. Eerst gingen we langs Dimmuborgir wat bekend staat om de grillige lavaformaties. Indrukwekkende stukken steen zagen we daar, zie de foto's. Bij de uitgang zochten wij een bankje om onze koffie te drinken en raakten aan de praat met een Engels echtpaar. Zij dronken ook koffie uit een thermos omdat het allemaal zo duur was. We zijn dus niet de enige.
Het bleek dat ze in de jaren '80 in Nieuw-Vennep hadden gewoond. Hun dochter was in Nederland geboren, later zijn ze weer terug naar Londen gegaan.
Wel heel erg leuk om deze mensen te treffen. Overal over gepraat, hun Hollandse pensioen, de Brexit, ons fietsdebacle. We kregen een hand ter afscheid.
We zaten vlakbij de natural baths dus besloten wij om dat eens te proberen.
Zie foto. Het water was heerlijk warm, stonk alleen wat naar rotte eieren. Toen we er weer uit moesten was het minder aangenaam.
Verderop zaten de kokende modderpoelen met zwavel, ook daar zijn we wezen kijken. Het rook er naar klappertjespistool kruitdampen maar dan 100x zo erg. Wel heel bizarre kleuren. Zie foto's.
Daarna een uur lang hobbelen over een gravelweggetje naar een camping in de middle of nowhere. Dikke prijs met alleen toilet en koud water, geen douche. Gelukkig hadden we al gebadderd.
Ik had hier geen bereik dus ga ik dit morgen wel uploaden.
Morgen gaan we door naar de watervallen van Dettifoss.

Wat zijn jullie vroeg met schrijven. Heel leuk om iedere dag te lezen wat jullie allemaal mee maken . Wij kennen het land niet maar zien het door jullie ogen. Gelukkig een zonnige dag en weer op de fiets. Veel succes voor morgen en al vast een goed weekend. Groetjes.

Adri en Herman 2018-06-29 21:23:41

Adri en Herman hebben het denk ik niet helemaal begrepen.... weer op de fiets🤔 Wat leuk te zien is, is dat jullie nu heel IJsland doorkruisen. Hadden jullie dat anders ook op de fiets gedaan? Ik zit nu in Scheveningen bij de Volvo Ocean race met( ik durf het bijna niet te zeggen) prachtig zomerse zon. Veel liefs😘

Hedwig 2018-06-29 22:29:58

Mooie foto’s! Iksland ziet er uit zoal ik dat verwacht. Dankzij de selfies en de andere foto’s met een van jullie erop, wordt het duidelijk, dat jullie er ECHT zijn! Prachtig hoor! Ga zo door en veel plezier verder op jullie tocht!

Petra 2018-06-29 22:39:42

Excuus voor de typfouten in mijn eerste reactie...

Petra 2018-06-29 22:40:53

Haha. Onze fietsen staan 700 km verderop in keflavik. We doen dit met de auto... Maar mooi fietsweer was het zeker...

Henk en Ineke 2018-06-29 23:03:22

Echt grunnigs Eierbal.

Claudia 2018-06-29 23:07:30

Hallo Henk en Ineke, wij lazen in de zondags brief ,vanmorgen, dat we plastic flessen bij Ineke kunnen brengen. Is het de bedoeling om die flessen even bij jullie ,in IJsland ,langs te brengen .als deken isoleert het wel. Maar verder lezend stond erop het eind, van de brief ,jullie adres in Appingedam. Jammer