Dag 13

Italië, Glorenza

Vanmorgen wakker geworden van de regen , dan komt ineens een ander scenario om de hoek kijken. Hoe houden we het droog. Aangezien de camping waar we stonden niet op tentkampeerders was ingericht, moet je zelf inventief zijn. Eerst de hele tent leeghalen en dan kun je water koken voor de thee en de thermoskan onderweg.
Gisteravond kwam ik nog weer een bijzondere douchekraan tegen, allemaal knoppen die ook nog een functie hadden.
De route voerde vandaag net over de grens met Zwitserland, zie de foto's.
In het parcours waren hellingen opgenomen van 7 % en dat 6 km lang.
Jullie zien de foto's wel. Onderweg werden we ingehaald door de fietsbus. Je kon nl. de route ook rijden met de fietsbus , fietsen achterop de bus en jij erin. Maar dan mis je een belangrijk aspect van het fietsen, je mist de omgeving. Met bus roetsj je daar zo aan voorbij. En op de fiets beleef je een bijzondere ervaring, je wordt haast een met de natuur waarin je rijdt.
Tijdens zo'n inhaalrace van de fietsbus hadden wij het idee dat zo'n reisfurherin dan meedeelt:" meine damen und herren,
an die linkerseite ist das gebirge und an die andere seite sieht man 2 dumme Hollander auf den farrad".
Maar we kwamen toch in Italië in Zuid-Tirol. Dit gebied was vroeger van Oostenrijk maar na WO1 toegewezen aan Italië.
We reden langs de Reschensee, hier was vroeger een dorpje Graun, maar in de 50er jaren is hier een stuwmeer gemaakt waardoor het dorpje verdween. Alleen de toren staat er nog in het water. Zie de foto's.
De hele dag regelmatig buien en tegenwind, maar ook zon gehad. Erg wisselvallig dus. We zagen een temp.meter die 15 graden aangaf. En in de zon werd het dan ineens wel bijna 10 graden warmer. Jas aan- jas uit weer dus. Heb je jezelf net ingesmeerd met zonnebrandcrème, plenst het eruit.😣
Toen we aankwamen op de camping begon het (weer) te regenen. Niet zo leuk, maar gelukkig was er een ruimte waar we droog konden zitten en ons bord leeg konden eten.
Morgen door naar Merano. Hopen op droger weer.

Geweldig om jullie reis zo te volgen! Heb net een rondje in Frieland gefietst bij Langweer. Ruim 8 kilometer.......😎

Robert, paørwt 2017-06-29 21:49:09

Wow, wederom weer prachtige foto's! Jammer van de regen. Hopelijk krijgen jullie gauw wat beter weer!

Annick 2017-06-29 21:50:16

Henk e Ineke, benvenuto in Italia, , molto divertimento sul vostro viaggio a Roma. Moi

Harm Jan 2017-06-29 22:01:49

"Het " komt al dichter bie. Nog eem deur trappen!

Annemarie 2017-06-29 22:16:28

veel sucses

bouwe 2017-06-29 22:21:51

Net terug van vakantie met drie weken elke dag tussen 30 en 35 graden. Het weer bij jullie doet erg verkoelend aan. Sterkte allebei, wel een echte uitdaging.

Piet 2017-06-29 22:30:59

Respect!!! Als ik de foto's zie moet ik denken aan frase " de eenzamen fietser, die krom gebogen over het stuur de wedstrijd wint, zich kampioen waant" En dan Bella Italia!!Geniet ervan! Groet Johan en Dineke

Johan en Dineke van Brussel 2017-06-29 22:33:44

Op de fiets en IN Italie; inderdaad alle redenen om PASTA te eten. Geniet ervan en jullie zullen de koolhydraten wel nodig hebben. Zo jammer dat je in DAT kerkje niet even kon bidden, maar dan hadden jullie NOG natter geworden. Succes en nog veel plezier; 73

Ignas PA1IF 2017-06-29 23:12:41

Ineke, moeten jullie binnen die mooie hesjes ook dragen? Of is het zo donker in de tent dat je elkaar door die hesjes nog kunt vinden? Mooi om in Italië te zijn. Geniet.

Claudia 2017-06-30 08:45:55

Mooi verhaal, mooie foto's, prachtig om jullie zo te volgen. Goede reis verder en heel veel succes. groeten, Henk

Henk Samplonius 2017-06-30 10:15:35

Welkom in Noord Italie! Apart om te zien dat het stuwmeer het dorp volledig heeft weggevaagd en dat alleen het torentje nog te zien is. Nog veel fietsplezier en alvast een goed weekend gewenst.

Bert 2017-06-30 12:00:24

Hoop dat het weer in Italië wat opknapt. Aan de foto.s te zien, met die haarspel bochten, hebben jullie de bolletjes trui wel verdient. Groet vanuit het vlakke natte land

Aldert en Mieke 2017-06-30 16:39:26

Ik loop achter... Hoog tempo hebben jullie. Al in Italië voor ik het door had. het weer is nog niet typisch Italiaans. :(

petra 2017-07-01 23:23:11

Hoi henk en Ineke, fijn dat jullie al zover zijn!respect hoor met die stijgingen!!wij zitten momenteel tegenover de deutsche eck ,waar jullie vlgs mij ook overnacht hebben?succes verder:toppers!!!groetjes uit Koblenz