Rondje Ierland dag 21

Ierland, County Mayo

Vanacht bulderde de wind om onze tent en vanmorgen was hij dus helemaal droog.
Nog een paar laatste foto's gemaakt van dit bijzondere plekje en toen maar weer op pad. Het einddoel was Westport op 74 km.
De etappe van vandaag voerde langs mooie gedeelten van Ierland.
We kwamen langs een 20 km lang fjord, de Killary-Harbour waar in de 2e WW geallieerde schepen een veilig onderkomen hadden voor de U-boten.
We zagen in het fjord een groot aantal, net motorhelmen, in het water. Dit waren boeien voor de mossel-teelt, volgens een visser die daar ook op zalm viste.
We reden 2 keer langs het fjord, eerst de heenweg en toen aan de overkant weer terug. Ze hadden er geen brug overgemaakt. Helemaal aan het eind van het fjord was een fiets-reparatie paal met allerlei gereedschappen eraan. We hadden dit ook al eens gezien in Oostenrijk.
De route was gelukkig redelijk vlak en we reden via de Doo Laugh Pass naar Westport.
In Westport aangekomen eerst even boodschappen doen, hele steile straten daar in het centrum.
Op weg naar de camping kwamen we nog bij een mooie kerk langs, de deur stond open, en wij even naar binnen, het bleek een Anglicaanse kerk te zijn.
Daarna door naar de camping, eerst nog verkeerd gereden, maar gelukkig hebben we de camping wel gevonden. Een oude boerderij met een Glamping erbij en een apart veld voor tenten, voor ons dus.
Ik wou voor een keer eens nieuwe aardappelen eten , nou dat heb ik geweten. Die krengen wilden niet gaar worden, en een stomer had ik niet, ik heb er heel wat benzine aan verstookt. Pasta en rijst gaat heel wat vlugger .
Tijdens het koken kwamen er nog een paar fietskampeerders het veld op. Ook zij reden dezelfde route als wij maar dan andersom, dwz wij rijden hem van Dublin naar Belfast, en zij rijden hem van Belfast naar Dublin. Het waren Piet en Gonny uit Noord Holland, ergens bij Hoorn vandaan.
Het was gezellig en we hebben tot laat in de avond ervaringen uitgewisseld over de route die wij gedaan hadden. Wij konden hun vertellen welke campings wij hadden gehad, en waar geen campings waren. En op hun beurt konden zij ons weer vertellen waar zij allemaal gekampeerd hadden. Ze hadden precies dezelfde tent als wij, ook een Hilleberg Nano. Omdat het al laat was en begon te regenen schrijf ik deze blog dus de dag erop, onze krant is ook weleens te laat.
Morgen gaan we door naar Ballina, waar ons weer een paar fikse hellingen wachten van 8 %.

Mooi om door zo'n prachtig landschap te trekken. Jullie zijn helemaal ondergedompeld in de Ierse wereld. Leuk om andere fietsers te treffen die je kunnen informeren over wat je wacht. Succes met de hellingen morgen!

Petra 2023-06-23 23:05:01

Prachtige route,mooie foto's Toppers👏 Trusten voor straks💤

Truus,Benny 2023-06-23 23:25:56

Wat bijzonder mooi landschap. Goed voor de toelichting over de route andersom, heb al grote bewondering voor jullie, stel je voor. Mooi dat jullie elkaar zo een beetje konden voorbereiden op de dagen die nog gaan komen. Die Nederlanders kom je ook overal tegen. Blijf vooral genieten 👌🥰

H&Y 2023-06-24 00:32:47

Prachtige foto's van ain mooi landschap, doar ken ik ook van genieten. En leuke ontmoeting met Nederlandse fietsers, mensen dei fietsen himmen mainstied wel klik met mekoar, mooi om den ervoaringen oet te wisselen. En ik zig een poar bliede mensen dei genieten van heur raais. Blief genieten. Moi.

Harm Jan Zuidema 2023-06-24 08:44:23

Bijzonder een paar medekampeerders te ontmoeten en wel uit het Noord-Hollandse Hoorn. Heel bijzonder dat zij dezelfde tent hebben als jullie. Blij voor jullie dat de wegen redelijk zijn. Zo te lezen valt het weer niet mee. Bij ons is het al dagen mooi weer, de regen blijft voorlopig ver weg, tenminste in Noord Holland. Veel plezier verder.

Piet Emmelkamp 2023-06-24 09:04:15

Hollanders kom je dus overal tegen. Gezellig even belevenissen uit wisselen. Hoe gaat het met de pap? Vast al wel eelt op het zitvlak. Nog geen panne gehad? Veel plezier op jullie tour.