Dag9

IJsland, Hvammstangi

Gisteravond al zagen we dat het guesthouse niet echt schoon was met overal haren en kruimels van vorige bezoekers. Daarom hebben we maar in onze eigen slaapzakken geslapen. We troffen daar een meisje aan uit Botswana, een studente die in Engeland studeerde en nu voor een congres in Reykjavik was. Ze hadden haar vlucht gemist en moest dus noodgedwongen daar ook overnachten.
Na een paar sneden brood met Nutella reden we naar Alex' guesthouse waar de fietsdozen stonden. We hebben overlegd of we de fietsen daar alvast mochten stallen. Dit was ok, dus vervolgens hebben we de fietsen uitelkaar gehaald en weer terug in de doos gestopt.
Eerst nog de weersverwachting gecheckt van de komende week, het leek redelijk.
Dus gaan we nog anderhalf week ijsland verkennen met een auto.
Vervolgens was het mogelijk om onze vlucht om te boeken. We gaan een week eerder naar huis.
Toen met de shuttlebus naar de airport en daar een mooie gloednieuwe Hyundai gehuurd met 1065 op de teller.
Daarmee gingen we op weg naar een aantal kokende modderpoelen in de omgeving. Helaas was de weg afgezet voor gewone auto's , voor 4 wiel aangedreven auto's mocht het wel. EN DIE HADDEN WIJ DUS NIET. Zie de rode truck, hij wel. Dik, dikker, dikst.
Dus reden we maar door naar het noorden want daar zou het droger zijn.
Welnu, de familie Emmelkamp kwam eraan en alle hemelsluizen gingen open.
Hoezo droger?
We hebben het idee dat het nooit meer droog wordt hier.
Onderweg enkele campings bekeken, zeer minimale accommodatie (lees smerig) en totaal verreden door campers. Zie foto's.
We staan nu op een camping in Hvammstangi in het noorden vlakbij een fjord die uitmondt in de Noordelijke Ijszee.
Morgen hopen we dat het droger wordt en ons tentje ons vannacht een droge en warme beschutting zal geven.

Hoi, als jullie dit lezen hopen wij dat jullie een droge nacht achter de rug hebben en dat je lekker hebben geslapen πŸŒœπŸ’€πŸ’€ !! Voor de rest van jullie vakantie wensen we jullie een paar hele mooie dagen toe. Die hebben jullie wel verdient. En zoals Ede Staal zong.... En het et nog nooit zo nat 🌧 β˜” west of et wer oltied wel weer dreug 🌞. Groetjes en geniet nog ff van de anderhalve week die jullie nog hebben. Edward & Jeanet

Edward & Jeanet 2018-06-25 01:17:23

Wat jammer dat het weer zo tegenvalt. Hopelijk klaart het vanaf nu op en hebben jullie nog een mooie tijd. Hans en ik zitten in de VS en we vlogen van de week over jullie heen. We hebben even gezwaaid voor het raampje :-)

Lucian en Hans 2018-06-25 03:58:15

Het zit even nait met, Mor joe himmen wel wat om over te proaten, noatuurlijk laiver over mooie dingen, mor wel wait wat je de komende doagen nog aalmoal beleven en zain. Wie gonnen der even tussen oet noar Noord-Limburg. Dus van mie even gain reacties, kommen wel van Annemarie. Over het weer hier zallen't wie nait himmen. Moi tot loater.

Harm Jan Ariesson 2018-06-25 08:33:56

Het zit jullie de laatste dagen niet mee. Maar hopelijk als jullie met de auto gaan dat er nog veel moois te zien en te beleven valt. Het zijn mooie reisverslagen. Kijken uit naar de volgende. Goede reis.

Adri en Herman 2018-06-25 15:54:11

wat jammer dat alles zo tegenzit en jullie uit nood een auto huren en eerder naar huis moeten.Het zit jullie echt niet mee.Wel zien jullie mooie plekken.Hopelijk met de auto meer succes.Geniet ervan ondanks het weer.

jenny 2018-06-25 16:11:10

Wat een "schietboudel". Jammer dat het weer niet mee werkt. Met de auto maak je wel meer kilometers 😜. Ik wil jullie niet jaloers maken, wij zijn in Limburg met prachtig fietsweer. De vooruitzichten zijn goed. Hebben al veel mooie rozen gezien, en de Maas,bijna naast de deur. Vanuit Limburg, Broekhuizen, een zonnige warme groet.

Annemarie 2018-06-25 17:17:04

Het zit jullie niet mee, maar wat een avonturiers zijn jullie! Geniet van de tijd die jullie daar nog hebben en ik hoop dat er nog wat zon jullie kant op komt!