Dag3..

Duitsland, Keulen

Afgelopen nacht was bakken en braden .
Zo tegen 5 uur was de temperatuur weer wat normaal. Ik had de wekker op 5 uur gezet, dus gingen we vroeg rijden.
Zo 's morgens vroeg is het heerlijk koel rijden, we schoten ook lekker op.
Via Neus ( een hele drukke stad ) reden we verder naar Dormagen en verderop Leverkussen. Het was inmiddels alweer bloody hot maar onderweg bij een veerpont was een klein strandje waar we even lekker hebben gepootjebaad, daar knapten we weer van op.
We kwamen via een hele mooie schaduwrijke boulevard Keulen binnen rijden waar we de Dom nog even hebben bekeken. Zo'n kerk trekt altijd, het was heerlijk koel daarbinnen.
Daarna verder gereden naar Rodenkirchen waar we op een camping staan naast de Rijn, waar we de grote boten kunnen zien.
Ik hoorde net op het nieuws dat het morgen tegen de 39 graden aan gaat lopen. Als dat zo is, dan gaan we eerst maar afkoelen , want zo verder rijden is ook niet goed.
Soms denken we aan de temperaturen in IJsland, maar daar was het weer te koud en vooral ook nat, en hier is het weer te warm. Kortom,het is ook nooit goed.
We hebben de reacties op Pindat even gelezen, geweldig dat jullie zo meeleven.
Ik stuur nog even een paar plaatjes mee met de route's die we hebben afgelegd.
Veel leesplezier.

En ik vind het in Daam al zwaar 😂 Harma heeft beloofd dat het morgen aangenamer wordt qua temperatuur en dat wens ik jullie ook van harte toe!

Geeske 2019-06-25 22:06:32

In heel Europa zijn hoger temperaturen. In zuid Frankrijk en Spanje ruim boven de 30 graden. Trouwens hier bij ons op de camping was het vandaag 35 graden, morgen gelukkig maar 30 dus lekker koel. Leuk dat jullie de moeite nemen om ook mooie kerken te bezoeken. Lastig dat het bij jullie steeds warmer wordt. Volgens Weeronline in Zuid Duitsland en Zwitserland ook bloedheet. Ook in Italië hoge temperaturen. Gelukkig wel overwegend droog. Veel plezier op jullie verdere tocht. Kijk al weer uit naar jullie volgende verslag.

Piet 2019-06-25 22:10:01

Stil zitten bij deze temperaturen vind ik al zwaar, laat staan fietsen. Respect voor jullie twee. Goede reis verder en zorg goed voor jezelf 👍

Henk Samplonius 2019-06-25 22:38:32

Complimenten voor jullie, doordauwers in de hitte. Ook in het Groningerland warm. Het heeft wel 1 voordeel, de was droogt snel.😜 Doe rustig aan, geniet van al het moois. Leuk om jullie te volgen, zo fietsen wij met jullie mee, wij hoeven niet te fietsen in de warme. 😛

Annemarie 2019-06-25 22:50:58

Weer een dag! Geen kpn-problemen vandaag dus fiets maar rustig door daar. Wel goed om het kalm aan te doen. Jullie hebben de tijd en in Ghana heb ik geleerd, dat je bij warmte niets moet willen en de boel de boel moet laten. Morgen maar weer pootje / body baden! 💙🧜🏻‍♀️ Wat een leuke foto’s!

petras.reizen 2019-06-25 23:04:55

Hier ( Willemstad ) is het overdag ook boven de 30 graden, en 's nachts koelt het ook niet verder af dan 26 graden. Maar wij hoeven niet actief bezig te zijn. Sterkte en hopelijk dalen de temperaturen snel naar normale niveau's

Bert Blok 2019-06-26 02:39:30

Goedemorgen Henk en Ineke, als t goed is zitten jullie alweer op fietse. Stelletje toppers, het is al niet te doen als je niks doet met deze temperaturen! Mooi een beetje rust inbouwen vandaag, de dagen daarna zou het iets koeler worden volgens de voorspellingen. Geniet ervan vandaag en toch ook maar weer succes!

Gerda 2019-06-26 08:40:18

Ja het is wat, op IJsland watergolven. nu weer hittegolven, laat je de komende tijd overspoelen door liefdesgolven en wat nog rest is een eindje naar Boedapest. De dom van Keulen ongeveer 25 jaar geleden ook bezocht, moesten we Marianne ophalen van een Rijnboot. Moi

Harm Jan 2019-06-26 09:03:19

het is echt afzien met dit weer.Helemaal als je dan ook nog gaat fietsen.Volgens mij word het nu iets koeler.Wel zo aangenaamSucces en geniet volop

jenny 2019-06-26 14:46:31

De temperatuur is hier 18 graden gezakt vanmorgen. Dat was wel een wissel omgooien bij het bord : Santiago de Compostela 2744 km. De KPN problemen zijn opgelost, daar buigen anderen zich over, kunnen jullie rustig verder fietsen. Trap ze