Kattegat2

Denemarken, Haderslev

Deze dag stond in het teken van de Tour de France die door Haderslev trok.
Vanmorgen/vannacht werden wij wakker van getik op onze tent, dit bleek een fikse regenbui te zijn, die ons wakker maakte. Gelukkig om 8.00 uur was de regen opgehouden en maakte het zwerk plaats voor zonnig weer.
Dit was natuurlijk voor ons een heerlijke lazy sundaymorning en we hebben op ons gemak het Dagblad van het Noorden doorgelezen. Deze kwam gistermorgen thuis en die had ik maar meegenomen.
Tegen twaalven gingen we maar eens kijken in het centrum van Haderslev om te kijken naar de Tour. Alles was al afgezet en het wachten was op de reclamekaravaan die altijd voor de Tour uitrijdt met van alles en nog wat. Zie de foto's. We stonden we op een mooi plekje in de schaduw en zagen de stoet dus van ver al aankomen.
De reclamekaravaan was er om een uur of 2 al, dus wij dachten ze zullen zo wel komen. Dus niet, we moesten wachten tot 15.30 uur toen ze voorbij sjeesden.
De Deen Magnus Cort Nielsen in de bolletjestrui lag al een paar minuten voor op het peleton, dus de hele straat waar wij stonden was een waar spektakel, overal gebrul van de vikingen.
Het peleton was in een zoef voorbij, en we hoorden later dat Dylon Groenewegen deze touretappe had gewonnen in een massasprint.
Helaas moesten we ons avondeten onverwacht in de auto opeten omdat er weer een fikse regenbui naar beneden kwam. We hopen komende weken op beter weer.
Vanavond tijdens de afwas kwamen we ook nog een paar fietskampeerders tegen uit Amsterdam die ook op Santos reden, natuurlijk even wat ervaringen uitwisselen.
Morgen gaan wij op pad richting Kopenhagen.

Mooie ervaring rijker. Toch vreemd dat die renners de reclame karavaan niet bij kunnen houden. Hopen dat de regen weg blijft. Succes en veel plezier.

Hans 2022-07-03 20:52:09

Zo’n reclame caravan duurt dus toch erg lang. Heel mooi dat jullie als een van de weinigen van onze familie de renners echt konden zien, wel in sneltrein vaart natuurlijk. Op de tv zie je ze beter. Jammer van de regen, hopelijk vanaf morgen meer droge dagen.

Piet 2022-07-03 21:11:29

Hopelijk wordt het weer beter was hier vanmiddag ook een stortbui ik had een toertocht op de motor vanaf lauwersoog naar huis regen stront nat aangekomen dus niet alleen bij jullie nog veel plezier

Bouwe en anke 2022-07-03 21:14:02

DvhN op de camping en daarna in Franse sferen. Veel variatie op de eerste dag. Ineke, op een foto lijk je een wit kapje op te hebben. 😂 Ben benieuwd wat jullie de komende dagen gaan meemaken. Wij hebben ons Aaike bijna ingepakt om morgen naar het noorden van Duitsland te gaan.

Petra 2022-07-03 21:53:30

Morgen begint jullie "tour ", ik denk iets minder snel. Heel veel plezier en suc6 en een veilige " tour ".

Annemarie 2022-07-03 22:46:23

Ben je wel voorzichtig in Kopenhagen?

Claudia 2022-07-04 08:10:49

Nou in het vervolg bij een selfie goed NAAR DE CAMERA kijken.

Claudia 2022-07-04 08:12:40

Das even mooi met nommen dize tourbeleving, mor nou begunt veur joe de tour rond kat zien gat, hopelijk ain haile schiere tour met mooi weer, oarige mensen, leuke campings en wat er verder te beleven valt. Moi.

Harm Jan 2022-07-04 10:02:02

Leuk Henk/Ineke, Altijd een heel gedoe die toer, nou niet te veel regen maar veel mooi weer. Veel plezier, en geniet ervan. groeten Ton en Rina.