Dag 18

Italië, Firenze

Deze rustdag hebben we gebruikt om Florence te verkennen.
Een hele mooie maar ook hele drukke stad.
Vol met toeristen.
Van de camping was het een kwartiertje lopen naar het centrum van Florence.
De fietsen hadden vandaag ook een rustige dag.
We hebben diverse highlights bezocht en met ons nog velen.
We hebben nog een stempel gekregen in de kerk waar o.a. Michelangelo lag begraven. Ook Galilei lag daar.
Allemaal bekende meesters uit de oudheid.
Michelangelo heeft daar vele beelden gemaakt, zie foto's.
We hadden natuurlijk veel te weinig tijd om alles te bekijken.
Morgen door naar Siena. Via Toscane.

Ziet er weer mooi uit.En zelfs scooters te huur.

Jenny 2017-07-04 21:17:54

Prachtige stad!en veel mensen😰wat een strak blauwe lucht!!succes morgen...de laatste loodjes wegen meestal het zwaarst...ciao

Truus siegers 2017-07-04 21:23:04

Mooie ploatjes van wat ze vrouger bouwt himmen. Dit is toch stuk mooier aans de mainste nije gebouwen van tegenwoordig. Nog klain eendje, poar honderd kilometer en din poseren op de Citta Del Vaticanno. Nog veul plezaier de komende doagen. Moi.

Harm Jan 2017-07-04 21:41:50

Lekker even een dagje vakantie tussendoor, morgen weer werken op de fiets. Succes!! Nog even volhouden.

Hans 2017-07-04 22:21:14

Oh, jullie hebben dus Florence, ook wel Firence genoemd, verkend. Jaren geleden zijn Petra en ik daar ook een aantal keren geweest. Heel mooi. Ik herken sommige gebouwen. Een goede vriend van Petra, genaamd Francesco, waar we verbleven, woont in die buurt. Veel plezier verder.

Jan Emmelkamp 2017-07-04 22:52:16

Veel blote mannen op straat. Zijn er geen blote vrouwen?

Annemarie 2017-07-04 22:54:00

Jaloers! Firenze, ik ben daar graag! Zo mooi! Jullie zijn niet bij te houden. Ik loop al dagen achter door een volle agenda. Onze vakantie komt in zicht. Henk en Ineke, veel plezier verder!

Petra 2017-07-04 23:11:50

WAUW!!! Dit staat ook nog op mijn bucketlist hoor, word bijna jaloers, haha. Jolien heeft morgen Zomerfeest op school, ze wil verkleed als Superprinses (jurk en cape) 😍 Dikke kus van ons!!