Dag12

IJsland, Laugar

Vanmorgen werden wij met een kater wakker. Wat was er gebeurd?
Op de camping in Akureyri stond een jong stelletje naast ons, volgens ons kwamen ze uit China. Een soort Chinese Barbie & Ken . Zij sliepen in een soort kinderspeeltent in camouflagekleuren die je bij Bart Smit koopt. Het meisje liep in ragfijne kleertjes en slippertjes tip-top te wezen. Middenin de nacht hoorden wij opeens geklap met autodeuren en de motor ging stationair zo'n 20 minuten aan. Ineke hoorde iets van "sack" ik "suk" of iets dergelijks . We denken iets van "koud koud" . Ineke wou er al naartoe maar ineens ging de motor uit en kropen ze in hun tentje. Maar na een uur ging de motor weer aan en werd ook ik er wakker van. Maar opeens reden ze weg. Hèhè, rust. Maar na 10 minuten kwamen ze weer terug en de auto bleef opnieuw aan.
Dus wij beiden laaiend uit de tent. Wij naar de auto, de motor ging uit en het raampje open. Ik vroeg wat er aan de hand was, er liggen hier mensen te slapen ( in het Engels). 4 bolle ogen keken mij aan. "O sorry Sir. Sorry Sir".
Deze Chinezen hadden blijkbaar nog nooit gekampeerd en ze wilden om 3 uur
's nachts van de camping af , maar de slagboom zal dicht zijn geweest.
Vanaf die tijd bleef het stil maar om 7 uur waren ze vertrokken. Ik denk dat ze vannacht wel in een hotel liggen.
Wij hebben door dit voorval dus niet heel veel slaap gehad. Maar vandaag was het een mooie zonnige dag. We hebben Akureyri bezocht en 's middags de Godafoss watervallen, zeer indrukwekkend.
Nu staan we op een camping bij een sportterrein en maken dankbaar gebruik van de kantine waar we lekker warm en uit de wind zitten.
Morgen door naar Myvatt. Hopen op een hottub oid.

Ja, ja je maakt wat mee.

Bert Blok 2018-06-27 23:24:13

kunnen we de kerk aan de hand van jullie foto's ook nog eens van binnen zien. Toen wij er vorig jaar waren , was er een trouwerij en mochten we niet naar binnen. Veel vakantieplezier en we zien verder uit naar jullie smeuïge verhalen.

Harm Jan en Eelje 2018-06-28 08:35:10

Hoe is het mogelijk! Zo’n groot eiland en jullie buren op de camping gaan steeds bijna op jullie liggen. Jullie hebben kennelijk aantrekkingskracht. In Groningen beleven we vandaag een warme dag. Kan jullie jasje ook uit?

Petra 2018-06-28 16:26:07

We waren er nog niet aan toe gekomen, maar nu een 1 ruk alle reisverslagen gelezen! Wat een avontuurlijk, uitdagende en bijzondere vakantie, met de weersomstandigheden die jullie schetsen en de vermoeiende nachten, diep respect. Geniet er nog van de komende dagen! Kveojur fra , Johan en Dineke

Johan en Dineke van Brussel 2018-06-28 21:25:29

Jullie beleven wel van alles, mooi voor later in het bejaardentehuis. Mooie natuurfoto's. Hier veel Duitsets rond Arcen, zijn vrij rustig. Treuren nog over de uitsckaling met het voetbal.Veel plezier verder. Moi

Harm Jan Ariesson 2018-06-28 22:29:38

Alles komt uit China Henk ook waar je niet op zit te wachten.wel een grappig gebeuren.veel plezier daar.73 Ton