Dag2

IJsland, Grindavík

Onze dag begon om 6.45 het was droog en de zon scheen. Voor Ijslandse begrippen een mooie dag. Het was wel koud, 5 a 6 graden.
Het ontbijt was inclusief bij Alex guesthouse en was goed. Om 8.45 zaten we op de fiets richting Grindavik.
We gingen via een mooie rustige weg dwars door lavavelden met ontzettend veel paarse lupinen. Tijdens een tussenstop bij een klein monument stopte er een auto met 2 Chinezen erin. Ze vroegen of er puffins waren ( ijslands beroemdste vogel). Toen wij dat ontkenden raceten ze direct verder. Dat stond zeker nog oo hun bucketlist. Achteraf dacht ik dat ik ja had moeten zeggen zodat ze een heel eind door de lavavelden konden strompelen. Maar ja toch maar niet gedaan .
We hebben onderweg nog een leuk gesprek gehad met een ouder echtpaar met kleinzoon ( met een drone bij zich) uit Frankrijk. Ook op IJsland kun je Frans spreken. De kleinzoon stuurde zijn drone het lavaveld in. Waarschijnlijk verloor hij het contact zodat hij nog een mooie wandeling door de lavavelden had.
Een highlight onderweg was een hotspring met veel stoom .
Tevens zijn we nog bij de Blue Lagoon gewees, een echte dollar company.
En daar rook het naar zwavel!!
Daarna door naar de camping in Grindavik.
Omdat het vandaag vaderdag was besloten we om een pizza te gaan eten bij Papa's Pizza. De Pizza was lekker, maar toen deze vader ging betalen kreeg hij spontaan het zuur.... 69 euro voor 2 pizza en een cola en een biertje.
Ik wist dat IJsland een duur land was. Maar zo duur....
Van een Duitse fietser kregen we een mooie duidelijke fietskaart van IJsland. Zijn vakantie zat erop.
Ik heb vanavond nog geprobeerd om te wspr 'ren (iets van mijn zendamateurshobby). Dit is helaas niet gelukt. Ik denk de opstelling van de antenne noord/zuid daar debet aan was. Maar voor de juiste opstelling had ik geen ruimte . Morgen maar eens weer proberen.
Voor degenen die niet precies weten wat dat is leg ik dat in de komende dagen uit.
Nu eerst maar op bedje. Er is plaats genoeg maar we hebben nieuwe buren gekregen die nog net niet bij ons op het kussen liggen. Als ze maar niet snurken.
Ps. Morgen vertellen we waar de dozen zijn...

Heerlijk, zo’n zomervakantie.

Klaas 2018-06-18 01:16:25

Lekker temperatuurtje, dat wordt s'nachts lekker tegen elkaar aan knuffelen. Hoe maak je de mooie foto's op de fiets Henk, of heb je één van de chinezen gevraagd een foto te maken? Nog heel veel plezier verder.

Hans en Yvonne 2018-06-18 07:07:12

Leuk om te lezen. Jullie hebben alweer heel wat meegemaakt. Have fun. Grt van Piet en Lies

Piet uit Koog aan de Zaan 2018-06-18 08:04:40

De Chinezen hadden beter jullie even op de foto kunnen zetten, hadden ze toch een paar bijzondere puffins op de foto. Veel fiets en kijkplezier. Moi

Harm Jan Ariesson 2018-06-18 08:37:25

Een goed begin is het halve werk! Jullie zijn mooi op gang gekomen al heb je nog meer dagen nodig voor die vogels, een campingmaaltje en je techniek.

Petra 2018-06-18 09:56:53

Niet gek,elke dag zo’n stoombad, maar ja, dan moet je er weer uit brrrrrrr

Aldert 2018-06-18 13:41:41

Ik las dat je een biertje dronk. Daar betaal je ongeveer € 9,- voor. Het kan inderdaad een aardig bedrag opleveren als je tijdens deze vakantie even geheelonthouder wordt. Een glas helder water word doorgaans bij een maaltijd gratis aangeboden. Nog een tip. bij het bestellen van een kop koffie of soep krijg je een lege kop of kom en men wijst aan waar de koffie staat en dan kun je onbeperkt drinken, zoveel je wilt. Verder veel plezier en wonderlijke momenten. Groeten,