Dag4..

Duitsland, Koblenz

De afgelopen nacht was Bak&Braad 1.0.
Het was aardig klam en zweterig. In IJsland vonden we die warmte wel lekker, in de slaaptent is het nl. altijd lekker warm , hoe koud het buiten ook is, maar nu is het een ander verhaal.
We hadden de wekker op 5 uur gezet, deze uitgezet en om kwart voor 6 weer wakker geschrokken.
De temperatuur was nu heerlijk, en we besloten om gelijk de tent op te pakken even wat eten en gelijk weg. He eerste uren maak je dan gelijk heel veel kilometers. Om 10 waren we al in Bonn, wel bekend van de voormalig regerings-zetel. De gebouwen stonden er nog, we zijn daar jaren geleden ook al eens langs gereden.
Vlak voor Remagen fietsten we de route die wij 2 jaar geleden ook al fietsten.
Tevens kwamen wij weer een bekend bordje tegen, wie weet wat het betekent? Reacties graag...
Vanaf Remagen tot aan Bingen volgen we dezelfde route als naar Rome in 2017.
We pakten toen de boot ( stoomboot ) en kwamen toen tussen allerlei Chinezen en Amerikanen. Lees het maar eens terug op Pindat.
Maar nu gaan we dat stuk fietsen, we zullen wel zien waar we uitkomen.
Tegen vieren kwamen we aan op de camping bij de Deutsche Eck, waar de Rijn en de Moezel samenkomen met
96 km op de teller. Pfff.
We staan haast op hetzelfde plekje als in 2017, lekker in de schaduw. Hier staan we wegens burgerlijke ongehoorzaamheid want ze dirigeerden ons naar een overbevolkt en te zonnig tentveldje. Maar we wisten nog van toen van dit plekje, vlakbij de douches ed. Lekker handig.
Op de foto's kun je wel zien wat we allemaal doen.

Beter verhaal vandaag! Bekende beelden. Voor jullie een bekend gebied. Geniet van het veroverde plekje op de camping vannacht. Succes morgen!

petras.reizen 2019-06-26 21:47:32

Leuk tochtje. Knap hoor Volgens mij deukjes zoals hagelschade parkeerdeukjes uit autos verwijderen. Gr Jur

Jur 2019-06-26 22:24:43

Klinkt inderdaad beter qua weer. Sinds gisteren is het in Daam weer lekker koel. Het bordje: bedoel je die "Beulendoktor"? "Eine Beule" betekent niet alleen "een bult" (op je je lijf na een klap/val), maar ook een deuk. Het bordje wijst de weg naar de Deukendokter, ik neem aan een autoschadeherstelbedrijf. In het NL klinkt het zelfs nog leuker dan in het Duits. Fijne fietsdag gewenst!

Johan 2019-06-27 07:37:43

Het gait de goie kaant aan, jullie komen al lekker in jullie fietsritme en aan jou te zien Henk, zit je er lekker ontspannen bij. Veul plezier en vooral lekker genieten. Moi

Harm Jan 2019-06-27 09:11:46

Veel plezier/suc6. Wel aanlokkelijk, om in deze warmte, naast de Rijn te fietsen. 😜 Top om met deze temperaturen zoveel km te maken. Groetjes uit een "koeler " Bedum.

Annemarie 2019-06-27 09:52:42

Om een mooi temperatuurtje te krijgen hier, moet je door trappen, het is hier 15 graden. Het zal best wel een mooie tocht zijn langs de Rijn. Geniet er van en de groeten.

Aldert&Mieke 2019-06-27 11:59:17

mooie foto,s.Leuk pad zo langs het water te fietsen.