Dag6..

Duitsland, Mainhausen

Gisteravond werd het ineens wat kouder en dat kwam ons goed uit, we hebben afgelopen nacht ook goed geslapen.
Toch hebben we de wekker op 5 uur gezet. De eerste uren gingen we op weg richting Mainz en Frankfurt am Main.
Mooie plaatjes gemaakt, de skyline van Frankfurt lijkt op die van New-York.
Alleen in het water bij de boulevard dreef iets wat wij niet goed konden identificeren, misschien jullie wel?
De temperatuur was eindelijk van goede orde, dus hebben we lekker doorgefietst. Aan het eind van de dag hadden we er 104 km opstaan. De camping waar we nu staan is echt een volkscamping, " heel gezellig " met bier und bratwurst.
We zitten letterlijk onder de rook van de BBq's maar dat gaat straks wel weer weg. Waar we ook recht onder zitten zijn de antennedraden van het antennepark Mainflingen, een mooie dipool in het midden gevoed. Vervolg getikt op zaterdag de 29e.
Gisteravond hadden we geen tijd meer om nog een blog te maken omdat 2 medekampeerders zeer geïnteresseerd waren in onze uitrusting. Het was een echtpaar uit omgeving Deventer. Vooral mevrouw wou gelijk wel op de fiets verder, maar haar man temperde haar wat.
Voordat wij er erg in hadden was het al donker en dan wil het typen niet meer, dan maar vandaag de 29e.
We hebben afscheid van de Rijn genomen en volgen nu de Main.
Afgelopen nacht redelijk geslapen. Ineke zoals gewoonlijk niet goed, en ik had steeds ruzie met de rits van mijn slaapzak. We werden vanmorgen helemaal lek geprikt door allerlei vliegend gespuis dat waarschijnlijk de hele nacht heeft gewacht tot de fam Emmelkamp uit de tent kwam. En daar kwamen ze met hun koffertjes met angeltjes. We maakten potsierlijke bewegingen om de krengen te ontwijken. Onze benen en armen zaten onder de muggenbulten. We wisten niet hoe gauw we op de fiets moesten gaan. Toen waren we er gelukkig van verlost.
We zijn nu terecht gekomen in Miltenberg. Een prachtig stadje met veel vakwerkhuizen. In de volgende blog meer daarover.

Wat de muggen betreft, goed insmeren met knoflook. En ook bij het fietsen langs de Main, is vast veul te zain. Moi

Harm Jan 2019-06-29 23:28:20

Jeetje Fam emmelkamp. Jullie gaan als een speer! Fam van de sterren groet jullie vanaf vlieland

Hedwig 2019-06-29 23:34:02

Water en nog eens water ! Ik zie wel eendjes in het water. 😜 Wat er nog meer in het water ligt is vast al een keer gebruikt. 😛 Jullie hebben al heel wat km in de benen gemaakt. En met 104 km, op een dag, schiet het lekker op. Een goede " fiets " zondag.

ANNEMARIE 2019-06-29 23:44:22

Mooi om weer een verslag van jullie te lezen! Iedere dag iets anders. 🧐 De tocht verloopt voorspoedig, lijkt me. Ineke, sterkte met de nachten! 💫 Wij hebben vanmorgen gezien hoe kleinzoon Matthies werd gedoopt. Nu kunnen wij ook op reis gaan. Onze richting is nog niet bepaald, ons Aaike als onderkomen wel! Zouden we elkaar nog tegen komen? 😉

petras.reizen 2019-06-30 12:58:10

Dad Henk / Ineke, Leuk verhaal, de omgeving komt me bekent voor, ook die antenne s. was altijd een baken op onze reizen. Van die muggen kijk ik niet op, hollands bloed is veel smakelijke. Fijn dat het wat koeler is geworden,dan is het fietsen een stuk fijner. Nou veel plezier verder op jullie reis. Groeten Ton / Rina