Rondje Ierland dag 4

Ierland, County Wexford

Als je 's ochtendsvroeg opstaat heb je de kans om van alles te zien waar je anders nooit op let. Zo zag ik vanochtendvroeg allerlei keuvelende moeke's in fel gekleurde dusters , paars, roze, oranje met allerlei roezels en frutsels eraan richting het toiletgebouw gaan. Hele volksstammen zag ik in pyjamaparade. Even later kwamen ze in dezelfde kledij weer terug naar hun eigen tent. Gezellig samen de ochtendplas doen ofzo. We hadden de wekker op 7 uur gezet. En toen kwam Ineke erachter dat haar luchtbed finaal leeg was, ze lag dus gewoon op de harde grond. Na een korte inspectie bleek dat er in het luchtbed spontaan een scheur van 2 cm zat, aan de bovenzijde bij haar voeten. Goeie vraag hoe deze erin kwam. Enkele jaren geleden hadden we hetzelfde (dure) merk luchtbed dat ook spontaan de geest gaf. We hadden voor vertrek nog telefonisch overleg gehad met Bever (lees speciale outdoorzaak) over een nieuw tubetje lijm voor evt lekkages (voorgevoel??). Vlak voor vertrek kregen we dat in huis. Toen we het wilden gebruiken bleek het een soort Bisonkit te zijn, heel iets anders dan we wilden en gewend waren. Maar met de moed der wanhoop toch maar de reparatie uitgevoerd, op hoop van zegen.
Zie de foto's van de reparatie.
Door dit alles kwamen we veel te laat weg van de camping helaas.
Het parcours was wisselend klimwerk en daalwerk, het daalwerk ligt ons wel beter.
Gelukkig komt er na elke helling weer een daling. Maar door alle commotie waren we helaas niet in staat om de camping te bereiken welke we wilden bereiken.
Wel reden we door een mooi landschap, zie de foto's maar eens.
Als oud-KPN-er viel het mij op dat er nog veel luchtlijnen waren, zie ook foto.
Het was inmiddels al 17.00 uur met nog 30 km te gaan, met nog veel klimwerk erbij, en dan kom je pas om 19.30 uur aan. En dan maar hopen dat je een plekje krijgt. Dan nog koken, douchen, tent opzetten.
Wij waren zo op het pleintje van Bunclody aan het beraadslagen . We probeerden een b&b te boeken maar daarvan zouden we pas binnen 24 uur horen of dat al of niet kon. Geen optie dus. Ondertussen werden wij gadegeslagen door een behulpzame mevrouw, met de vraag: "Are you ok?" Ineke zei van niet. Ze vroeg wat het probleem was. Voor we het wisten was haar dochter al aan het bellen. "Ik heb een lodge voor jullie hier in het dorp" zei ze. En toen moest Henk aan haar telefoon komen om onze achternaam te spellen. E van Echo, M van Mike, L van Lima, etc (Nato alfabet). De arme lodge-eigenaresse begreep er helemaal niks van. Uiteindelijk nam de moeder de telefoon over met " E from elephant". Nou, toen moest ik me even goedhouden.
Wij zitten nu dus in de Clody Lodge.
Een appartementencomplex, heel mooi.
Vriendelijke gastvrouw, we konden de fietsen met bepakking in het souterrain zetten. Als we wilden mochten we ons pitje koken in de tuin. "Do as you please, no stress" zei ze maar steeds.
Eindelijk kon ik mij douchen en dan vooral afdrogen met een echte handdoek, niet zo'n (lichtgewicht)vloeitje als we zelf mee hebben. Dat vinden wij het mooiste aan thuiskomen; een echte handdoek.
Het avondeten hadden we bij de Fish en Chips man maar bedacht.
We zitten nu op onze kamer de reis van morgen voor te bereiden, want de campings in dit gedeelte zijn helaas dun gezaaid. Of voor ons veel te ver uit de route, je rijdt makkelijk 15 à 20 km om, en dan met al die hellingen schiet dat ook niet op.
Deze kamer geeft natuurlijk wel de mogelijkheid om alle accu's op te laden, zie foto. Ze hebben hier hele rare stekkers.
Ineke's luchtbed hebben we opgeblazen en ze heeft er een poosje op gelegen. Zometeen leggen we onze tassen erop voor extra druk, zien of hij het houdt. Als hij morgen nog vol zit met lucht is de lijmproef dus geslaagd.
Morgen gaan we verder richting Cork.

Weer een dag vol belevenissen. De Ieren zijn vriendelijke mensen en erg behulpzaam. Hopelijk blijft luchtbed van Ineke heel. Cork is een vrij grote plaats, misschien hebben ze daar kampeerwinkels. Ook nu weer genoten van jullie prachtige foto’s. Veel plezier verder op jullie reis. Jullie rode auto staat nog steeds op dezelfde plek hoor. Te hopen is dat hij na jullie vakantie gewoon wil starten!

Piet Emmelkamp 2023-06-06 06:57:20

Een valse start maar toch een heel mooi einde van de dag dankzij de behulpzame vrouw/engeltje. Tussen door gelukkig ook vele mooie en bijzondere dingen gezien. Die rugtas met ervaringen en belevenissen raakt al weer lekker vol. Veel succes met jullie missie!

H&Y 2023-06-06 07:49:31

Als een verzekeraar hier in Nederland die stekkers allemaal ziet, slaat ie direct op tilt: levensgevaarlijk. Mooi dat er altijd behulpzame mensen zijn. Wie goed doet, goed ontmoet zullen we maar zeggen. Veel plezier nog.

Jakob Roorda 2023-06-06 08:44:52

Vervelend dat het luchtbed leeg was, hopelijk komt het allemoal goud en vannacht weer lekker sloapen. Mooi dat je zulke vriendelijke en behulpzoame mensen tegen kommen dei binnen der nog genog. Messchain bevalt het wel zo goud dat je nog keer weer ain Lodge of B en B boeken. Je mouten je sums zulf even verwennen. Tot de volgende belevenissen. Moi

Harm Jan Zuidema 2023-06-06 08:57:39

Wat weer een belevenis mooi dat je toch weer een mooie onderkomen hebt prachtige foto's hoor veel plezier en succes

Bouwe en anke 2023-06-06 08:59:36

Een dag die (weer) wat anders liep dan gepland. Toch loopt het altijd goed af en uiteindelijk een slaapplaats boven verwachting. Tussendoor zagen jullie mooie landschappen. Een zinnig Ierland wacht op jullie! Goeie reis verder!

Petra 2023-06-06 09:44:28

Nogal avontuurlijk en vooral verrassend. Maar Bikkels zoals jullie gaan gewoon weer door richting de volgende verrassing. Veel plezier gewenst.

Klaas Brontsema 2023-06-06 10:10:01

Hallo Harley en Davidson fietsers, Wat alweer een belevenissen. Juiste beslissing om een lodge te nemen want vakantie betekend ook jezelf af en toe verwennen. Al was het maar door een lekkere dikke handdoek! Al die stekkers doen me denken aan je kantoortje aan de Peizerweg, geeft toch weer een vertrouwd gevoel (-:

Martin 2023-06-06 10:34:17

Wat vervelend, kapotte luchtbed. Eerste dag de navigatie, nu een luchtbed die het af laat weten. Hopelijk komt er niet meer bij. Gelukkig maakt het weer, het uitzicht (landschap) en de vriendelijke mensen veel goed. Ook slapen op een kingsize bed maakt dat jullie er weer tegenaan kunnen. Veel plezier!

Annemarie 2023-06-06 13:34:48

Wat een schitterend weer hebben jullie,is het er warm? Mooie foto's en prachtig geschreven! Bike safe👍

Truus,Benny 2023-06-06 20:27:25

Tjonge, wat zijn jullie toch diehards