Dag 21

Italië, Umbria

Allereerst een woord van dank voor alle leuke reacties die we krijgen via de pindat app. Heel leuk om te lezen dat jullie zo meeleven met ons, om sommige reacties moeten we vreselijk lachen.
Het geeft ons weer een boost als we in een dip zitten.
Een goede graadmeter om je huwelijk te testen is ; samen behangen, kamperen, of een fietsvakantie.
Vanmorgen goed opgestaan, het campinkje waar we stonden gaan we onthouden, dit was de eerste keer dat we kennis hebben gemaakt met agrotourismus; kamperen bij de boer.
Heerlijk rustige omgeving en mooie uitzichten. We doen dit altijd al in Nederland maar nu voor het eerst in het buitenland. Nu met gratis zwembad en WiFi voor maar 15 euro. Hij matste ons.
Het traject van vandaag voerde langs de streek van Umbrie, een wijnstreek.
Hier komen goede wijnen vandaan.
Het eerste stuk was lekker vlak dus konden we kilometers maken.
Het venijn zat hem in de staart met wat onverwachte hellingen, en dat was bij 36 graden niet zo heel leuk .
We hadden 95 km op de teller + daarna nog 9 extra voor boodschappen doen in het dorp. En dat met die hitte.
De streek waar we doorheen reden kenmerkte zich door veel leegstaande boerderijen, zie foto's. Mooie plekjes, dat wel. Ook veel velden met zonnebloemen.
Het asfalt is een drama, veel lengtescheuren en ribbels in het asfalt of gewoon diepe gaten in de weg, zie foto's. Je hebt bijna geen tijd de omgeving te bekijken omdat je zo op de weg moet Letten.
De supermercado is soms een vaste stop voor onderweg, zie foto's.
We kwamen nog een heel stuk proza tegen in het Italiaans. Wie het weet mag ons een reactie sturen. Wij begrepen de boodschap maar we zijn benieuwd wat jullie ervan maken. Kleine hint: het gaat over een hond.
We zitten nu 5 km bij Assisi vandaan.
Morgen hebben we een rustdag en gaan we bij Fransiscus op bezoek.

Mooie plaatjes van Italie. Heerlijk land waar je wel met de warmte om moet kunnen gaan. Liever toch dan met een nat pak in een kledder-tent? En ook in Italie houdt men niet van hondenpoep. :)

Petra 2017-07-07 22:58:04

Staan er ook prijzen bij die verlaten boerderijen? Lijkt me echt iets voor een " ik vertrek" en dan fietsers ontvangen die ook de tocht naar Rome wagen. Zet m op en geniet van jullie rustdag. Nb helaas ligt Assisi ook weer op een bult. Dat deden wij Groningers ook, op een terp.....

Hedwig 2017-07-08 08:12:30

Een prachtige tocht en mooie verhalen. Ondanks de kleine ongemakken zoals matras en valpartijtjes toch iets om straks een jaar en langer op terug te kijken. Ik ben inmiddels al aardig jaloers geworden. Prachtig en succes het laatste stukje. Het wordt droger en warmer maar nog even volhouden.

Ignas 2017-07-08 09:56:37

Kanjers zijn jullie. Op de fiets, op pelgrimstocht naar Rome. wat een geweldige uitdaging en avontuur. Wij zijn één van jullie volgers geworden en lezen met veel belangstelling jullie verhalen. Iedere dag beleven jullie weer iets nieuws. Respect voor jullie. Ancora un sacco di divertimento con il vostro viaggio e ciao a dire il papa a Roma.

Johan en Margriet 2017-07-08 10:34:28

Om te leven zoals Franciscus dat zou willen, wordt het een stuk moeilijker voor een fietstocht naar Rome. Hij haalt Lucas 9-3 aan; neem niets mee voor onderweg, geen staf [fiets] geen reiszak, brood en geen geld, ook moet je geen 2 hemden meenemen. Misschien besluiten jullie alsnog na een bezoek aan Franciscus om zonder aardse goederen naar Rome te gaan. Wie heuren t wel hou t ofloopt. Moi.

Harm Jan 2017-07-08 10:54:32

Zeg je baan maar op Henk. Je kunt zo aan de slag als schrijver/fotograaf. Geweldig 😍 Veel plezier samen.

Annemarie 2017-07-08 12:24:15

De poeppie vanne die honde inne die gootie he enne niet voore mijne deure si? Zoiets maak ik er van... :)

Krijn en Janneke 2017-07-08 12:50:43

Caro olandesi, quasi a Roma, e tutta sulla moto, che è una performance superiore, ho bisogno di te in questo modo per un pranzo tradizionale italiana a casa mia, in Vaticano, presto! buonasera