Dag15..

Oostenrijk, Ottensheim

Vannacht goed geslapen, wel wat onweer en regen gehad. We hadden het rijk alleen op het grote veld.
Het bleek dat de campingeigenaar een eigen kapel gebouwd had, dus we begonnen de dag met een bezoek aan deze kapel vol familiefoto's, Mariabeeldjes, kitsch en curiosa.
Deze was op 7-7-77 opgericht, zie foto's.
Toevallig is deze datum voor ons ook speciaal want vandaag precies 42 jaar geleden kregen we verkering tijdens Opreesja in Norg. De insiders onder ons weten dat.
Via de stad Passau gingen we richting de Oostenrijkse grens, zie foto's.
Onderweg kwamen wij nog een speciaal hotel tegen alleen voor fietsers..zie foto's.
De grens met Oostenrijk was met een klein bordje aangegeven, zie foto's.
Halverwege de ochtend gingen de hemelsluizen open en voorzagen ons van dikke regen. We zijn maar doorgereden met het regenpak aan. Pas tegen half 3 werd het droog.
Halverwege de route moesten wij met een klein bootje oversteken, zie foto 's
We zijn nu aangekomen in Ottensheim en werden met de gierpont overgezet.
Deze gierpont had ik al in het klein gezien in Duitsland, maar dit was een grote waar ook auto's op konden. Er zit geen motor in maar de schipper maakt gebruik van de stroming in de Donau en vaart zo naar de overkant. Ondertussen zit de pont aan de voorkant vast met een kabel die over een katrol van de ene oever naar de andere oever gaat, dus heel milieubewust...
We staan nu op een heel klein veldje bij een niet meer in gebruik zijnde café. Samen met alleen maar Fransozen. We zitten in een soort kantine en hier hoort het of we niet in Oostenrijk maar in Frankrijk zijn beland. Gezellig, ieder kookt zijn/haar potje of frummelt wat met restjes bananen, koeken, yoghurtsaus. Herkenbaar van IJsland.
Morgen zien we wel verder.

7/7/77 van harte gefeliciteerd! Dat wordt een borrel extra vanavond! Een natte dag, maar vast nog wel een lekkere temperatuur. Weer een dag dichter bij jullie einddoel! 👍🏼 Groetjes van ons, vd Waalkant.😘

petras.reizen 2019-07-07 21:04:24

Allereerst gefeliciteerd met jullie 42-jarig jubileum van -zeg maar- verbintenis. Zo te lezen heeft de hitte jullie ook verlaten, hier trouwens ook. Wel droog hier, bijju jullie dus regen en onweer. Op de camping nog genoeg plaats, zag ik. Lijkt me wel erg eenzaam. De foto’ zien er weer mooi uit. Heb trouwens nog nooit gehoord van een gietvorm, wel van een giertank. Zit hier enig verband tussen? Veel plezier op jullie verdere tocht.

Piet 2019-07-07 21:05:49

Gefeliciteerd, ga zo door ! Het weer zat dus niet echt mee ☹, hopelijk veranderd het weer in zonneschijn. Dagen geleden nat van het "zweet" (warmte) nu van het regen. De foto's geven weer een mooi beeld.👍 Toch ziet de Donau er niet blauw uit. 😜 Veel 🚴‍♀️plezier verder. Hou de moed er in.

ANNEMARIE 2019-07-07 22:57:31

Gefeliciteerd met jullie 42 jarige verbondenheid. Het begon dus bij Opreesja, die dag zijn jullie vast heel opgewekt thuis gekomen. Opreesja is haast hetzelfde als Opreisja, waar jullie nu ook weer mee bezig zijn. Ook voor de komende fietsdagen veel fietsplezier, dan hebben wij veel leesplezier. Moi

Harm Jan 2019-07-08 08:33:40

Op de kaart fietsen jullie in een rechte lijn van camping naar camping over de blauwe lijn, knap werk. Maar in zijn eggie vele kronkelige fietspaden. Wij hadden net Hilbrand en Jannie op visite. Ik stuur ze nu de verslagen door. Goede reis verder