Dag17

IJsland,

Vanmorgen met regen en harde stormachtige wind wakker geworden.
Eerst nog wat boodschappen gedaan en een kijkje genomen bij het kerkje van Vik Daarna een kijkje genomen bij een brei-atelier waar ze oa: de beroemde Ijslandse truien maken. Daarna op rit.
Gelukkig klaarde het wat op en hebben we nog de Black Beach van Vik bezocht met pikzwart zand, zie de foto's.
Daarna op een soort klif vlakbij de eerste puffin gezien. Maar wij hebben niet het soort camera ervoor, daarvoor moet je toch iets groters hebben dan een simpele Sony home camera. Toch hebben we een echte puffin op de foto gezet.
Maar wel mooie vergezichten gezien.
We wilden nog naar de crashed plane op het strand maar dat was 7 km lopen heen en 7 weer terug en met dikke regen daar hebben we daar vanaf gezien. Zie foto. Toen maar doorgereden naar de watervallen van Skogar .Deze was 62 meter hoog, een mooi gezicht.
Vanaf daar doorgereden naar het punt waar wij ons Waterloo tegenkwamen vorige week, de watervallen van Seljalandsfoss. De kleine waterval hiervan was eigenlijk wel de mooiste. Deze bevond zich in een soort kloof/grot. Je kon over stenen in de beek, als was het een evenwichtsbalk, heenstappen om bij de waterval te komen. Een echt Indiana-Jones gevoel kwam over ons. Zie de foto's.
Tevens zijn we achter zijn broer, de grote waterval gelopen. Heel apart dat het water net voor je naar beneden stort. Lekker natte bedoening, maar daar waren onze regenpakken goed voor.
Het plan was om daarna door te rijden naar Landmannalaugar met de hete waterbaden in de openlucht. Hier wilden we op de fiets al naartoe maar dat kon toen niet omdat de weg nog niet was vrijgegeven door het slechte weer. Helaas hebben we onze plannen voor dit gebied ook nu weer moeten wijzigen. Je kunt daar nl. alleen komen op de fiets of met speciale voertuigen en onze gehuurde Hyundai kwam in dat lijstje niet voor. Erg jammer.
En nu staan we ergens op een kleine zeer matig onderhouden camping in Arnes en hebben we besloten om morgen naar Pingvellier te gaan wat ook een hele speciale plek moet zijn.

Jullie hebben zowat IJsland rondgereden en daarbij van alles meegemaakt. Wat mij daarbij opvalt is dat het weer meestal niet meewerkte en de kwaliteit van de campings heel vaak te wensen overliet. Blijft over de steeds prachtige foto’s en jullie verhaaltjes. Ben alweer benieuwd naar morgen.

Piet uit Koog aan de Zaan 2018-07-03 06:38:35

Prachtige foto’s... indrukwekkende landschappen, glerscher en watervallen. Jammer dat jullie deze dag weer regen moesten hebben na een zonnige zondag. Nog fijne dagen gewenst en een goede terugreis

Reina en Jan 2018-07-03 08:35:20

Als jullie naar Landmannalaugar willen, kan je misschien een paar IJslandse paarden huren, om er heen te gaan, vast ook weer een aparte beleving. We lezen het môrgen wel of dat deurgoan is. Moi

Harm Jan Ariesson 2018-07-03 08:53:01

De foto,s met de verhalen zijn weer geweldig. Wat een avontuur prachtig om te zien en te lezen. Wij wensen jullie de laatste dagen zonneschijn en een goede reis terug. Zelf gaan wij nu op vakantie en de weerberichten zijn goed zelfs warm en dat in ons kikkerlandje. Tot de volgende keer.

Adri en Herman 2018-07-03 09:31:48

Hai mooie foto,s. Doet mij veel aan noorwegen denken. Vik zijn wij ook geweest maar dat lag in noorwegen. Maar dit is allemaal wat grootser dan in noorqegen. Ik hoop dat jullie vanaf nu eindelijk beter weer hebben. Leen maar wat van nederland nu.

willyan holtkamp pa0wah 2018-07-03 10:31:27

Jullie zien de schoonheden van Ijsland! Juist de combinatie van land en water is zo interessant. Mooie foto van Ineke, die staat te stralen bij deze nattigheid! Prachtige plaatjes hoor!

Petra 2018-07-03 11:18:13

Henk en Ineke, bedankt dat wij door jullie ogen Ijsland mogen leren kennen. Wat een prachtig land. We genieten zo van al jullie mooie foto's. We kijken al weer uit naar de volgende.

Pieter en Gea 2018-07-03 11:36:53

Wat een mooie foto's zeg. Vooral het zwarte zand met de stenen erg mooi. Wat een contrast zeg.