Dag 0

Nederland, Herkenbosch

Ik begin dit verslag met dag0.
Want morgen gaan we eindelijk op pad naar Rome.
Vanmorgen alle tassen gecontroleerd want hier moeten we 4 week uit leven
Vanmorgen om goed half 10 vertrokken.
Annick bracht ons naar Roermond.
Dwz. Ik reed en zij brengt de auto weer terug.
We hadden een goede reis naar de camping in Herkenbosch vlakbij Roermond.
Vlug de tent opgezet en tijdens het tent opzetten viel mijn fiets om.
Even verkeerd neergezet. Kan gebeuren.
Hier later meer over......
Luchtbed opgeblazen. Annick ging er even op liggen en merkte op er zit een grote bobbel op jouw luchtbed.
Wat bleek een interne verbinding had het begeven. Het leek wel een holle bolle varkensblaas. Om hier nu 4 weken op te slapen?
Ik had hem net 2 jaar. Vrij nieuw dus.
Google geraadpleegd de dichtstbijzijnde Bever zat 30 km terug in Venlo.
Daar heen gebeld. Ze hadden nog 3 in voorraad. Wij er maar heen want Annick was nog bij ons met de auto.
Ik pak alle tassen van de fietsen af en zet die in de tent.
Ik pak mijn fiets en heb gelijk mijn stuur in de hand. Afgebroken tijdens de val met alle bepakking op de fiets.
Een 2e probleem. Weer Google geraadpleegd. Er zat een bike center ook in Venlo.
Dus met gezwinde spoed Venlo tegemoet. Eerst maar naar de Bever. Ja de garantie was net 3 week verlopen.
Dat is pech hebben. Ze gingen in conclaaf met het management over hoe hier mee om te gaan.
Ondertussen wij naar het bikecenter.
Hier werden wij zeer goed geholpen door Dirk Hesen van de firma metropool bv.
Hij had de route naar Rome ook al eens gefietst. En wist dus precies wat wij doormaakten . Hij had voor ons de juiste spullen. Gelukkig 1 probleem opgelost.
Wij weer terug naar de Bever. Daar waren ze zo coulant dat het luchtbed volledig werd vergoed. Probleem 2 ook opgelost.
Wij nog een hapje eten bij de KFC.
Want ondertussen was het 17.30 uur en Annick moest nog weer 4 uur terug naar Groningen...
Kortom dit was de start van onze vakantie.
Morgen beginnen we met dag1.
We hopen qua problemen dat het hier bij blijft.

Dat is even balen, maar gelukkig is alles weer goed opgelost. Op tied noar ber en din mórgen der met frisse moud tegen aan. Wie heuren t wel weer. Op naar de Rijn, dat fietst pas fijn.

Harm Jan en Annemarie 2017-06-16 21:02:25

Wat een pech op de 1e dag maar wat een geluk dat het stuur direct afbreekt. Stel je voor dat dit tijdens het fietsen was gebeurd. Moet je maar niet aan denken. Succes verder met de vakantie.

Klaas 2017-06-16 21:05:07

Veel plezier. Hopen dat er niet meer hobbels komen. Gr

Jur 2017-06-17 09:27:40

Wat een pech alweer.Hopelijk blijft het hierbij.Heel veel plezier met jullie fietstocht door het mooie Italie.Geniet ervan.xx