Kattegat nr 18 alweer.

Denemarken, Hobro

Vanmorgen was de tent nat van de dauw dus eerst maar wat laten drogen voordat hij de zak inging.
Naast ons stond een Italiaan die ook bezig was om zijn tent te drogen en zijn fietstassen opnieuw aan het herindelen was. We raakten aan de praat en hij vertelde dat hij graag naar Aarhus wou en dan verder naar Odense en vervolgens naar Kopenhagen. Daar waren wij al geweest, dus ik was in zijn ogen ervaringsdeskundige.
Kaart op tafel en ik wees hem op de fietsroutes die hij kon nemen. Hij wou graag met de fiets over de Grote Beltbrug, maar daar mag je niet over met de fiets, maar met de trein kan het wel.
Hij bedankte me met de woorden "Bellisimo, you are my friend" en ik werd gelijk op een selfie gezet met hem. Dat heb ik even later ook met hem gedaan.
Onze Italiaan reed op een ATB met speciaal verzet voor de heuvels. Een stevig fietsje voor hem en zijn pakkelarie.
Tevens ook nog even gepraat met een Duitser uit Oldenburg die route 3 al gereden had. Hij ging nu door naar het noorden. Ik vroeg hem hoe de toestand van de wegen was, ja er was asfalt en er was gravel. We besloten toch maar verder te gaan met route 3 , want route 5 stond bekend om zijn heuvelachtig kenmerk. Dus wij hopen maar dat route 3 wat vlakker is.
Vanmorgen hebben we eerst Aalborg nog even bekeken, een mooie stad met mooie gebouwen. Ze noemen het "het Parijs van het noorden". We zagen onze Italiaan ook nog door de stad koersen.
Op een gegeven moment hebben we ook onze route 3 weer opgepakt en hebben 64 km gefietst door heuvels met ook weer gravel. Soms lastig te fietsen, maar niet zo dramatisch als gisteren. Bovendien weer mooie uitzichten, en daar doe je het toch ook voor.
Op een gegeven moment kwamen we langs een meertje waar mensen met kinderen aan het zwemmen waren. Dus wij daar ook naartoe. We vonden een mooi plekje in het bos waar we zicht op onze fietsen konden houden. Snel in de bosjes omgekleed en toen begon de martelpartij om in het water te komen.
Au au au, dat deed zeer, allemaal kleine steentjes onder onze voeten. Het duurde dus even voordat we erdoor waren, maar het water was lekker fris. Daar knap je wel even weer van op.
Na het zwemmen zijn we doorgereden naar Hobro waar een camping was, na 64 km met deze warmte waren we blij dat we er waren. Nog gauw onze natte spullen opgehangen te drogen.
Op de camping was ook weer een keuken en daar heb ik gekookt, en vanavond ben ik nog even weer met mijn zendhobby bezig geweest. Er stond nu een mooie boom , dus antenne in de boom en ik werd ontvangen door honderden zendamateurs in Europa tot zelfs in Sint-Petersburg toe en ook in Italie.
Zie ook de plaatjes.
Morgen gaan we verder richting Viborg.

Hopelijk gaat het weer wat beter dan bij ons erg warm 37 gr te heet morgen paar gr koeler nog veel plezier en succes

Bouwe en anke 2022-07-19 22:22:04

Pas maar op Henk, geheime communicatie met de Russen 😅. Maar mooi dat het wat soepeler verliep vandaag en geen gedonder met WC'S

Fred 2022-07-19 22:27:16

Naast alle belevenissen ook veel nieuwe vrienden gemaakt. De talen ook lekker opgehaald. Mooi dat het weer ook meewerkt en jullie ff lekker een duik konden nemen. Jullie zien er nog fit en uitgerust uit, dat is een goed teken. Nog 1 weekje toeren. Nog heel veel plezier 👍😎

Hans 2022-07-19 22:28:04

En, nog korenvelden gezien?

Klaas 2022-07-19 23:40:36

Blij dat de weersomstandigheden steeds beter meewerken. Het verplaatsen via fietspaden blijft kennelijk nog lastig. Trouwens heel mooi het opdoen van internationale contacten. Eerst een Italiaan en later een Duitser. Zoals het nu lijkt gelukkig geen ‘Douwe-achtige figuren’ in Denemarken. Veel plezier vandaag ook met de temperatuur. Bij ons gisteren in de tuin ruim 38 graden, dus boven en beneden alles potdicht. Dat maakt het dragelijk.

Piet 2022-07-20 06:25:23

Prachtig reisverslag Enjoy 🚲🚲🗺

Marianne Zuidema 2022-07-20 07:09:51

Moi Ineke en Henk, Ik heb even de laatste week "bijgelezen". Wat een avonturen en wat een korenvelden! Heerlijk om te lezen voor mij, maar ook wel lekker om zelf niet alle storm, tegenwind, snurkende campinggasten en steile gravelwegen te hoeven ervaren. Ondertussen strijden wij in Münster tegen 39°C in de hoop dat het na vanavond en een onweersfront het weer wat minder zweterig weer wordt. En bij een "skötrum" kom ik ook niet verder dan "schietkamer"... zou dat een schietbaan zijn voor windbuksen? Het waaide genoeg daar, toch...? Fiets ze vandaag! Ik ga gauw weer wapperen met m'n waaiertje...

Johan 2022-07-20 08:42:30

Joe genieten nog volop zo te zain, leuke mensen , mooie ploatsen en contact over de haile wereld. Doar in t wotter was even lastig, mor je motten eerst pien lieden om doarnoa volop te kinnen genieten. Nog hail veul plezaaier de kom'de doagen. Moi