Dag 8

Duitsland, Ellwangen (Jagst)

Vanmorgen om 8.15 vertrokken. Eerst nog bij de bakker langs voor wat leeftocht onderweg.
Het ontbijt bestond uit havermout .
Hier zit zoveel energie in dat je daar heel wat kilometers op weg kunt trappen.
De foto met de plankjes is een verhaal appart. Deze plankjes nemen we altijd mee, de foto's zeggen wel waarom.
Voor degenen die regelmatig op een camping komen weten dat het toilet bezoek soms tot ongemakkelijke situaties kan lijden.
Zit je net op je gemak, komt er 1 naast je zitten met een klaterend geluid.
De buurman aan de andere kant is bezig met het nodige pers-en drukwerk.
Het moge duidelijk zijn dat dit de minst aangename bezigheid is.
Ook de grote verscheidenheid aan douchekranen noopt tot nadere bestudering van hoe dat ding werkt.
Zie de foto's.
De foto met het kraantje vertelt iets over het feit dat toen wij daar water uit tapten, er eerst een grote oortiek uit kwam rollen en deze dreef in ons pannetje met water. Je moet dus donders opletten wat je eet / drinkt.
Bijgevoegd nog een foto van de usb lader met daaraan de accupack , wat ik gisteren schreef.
De route voerde langs de rivier de Kocher. Er waren nogal wat hellingen te nemen. 2 - 9 %, hier moet je rustig bij omhoog klimmen, een ieder in zijn eigen tempo.
We kwamen onder de Kochertaler brucke langs de hoogste brug van Duitsland.
Gisteren zag Ineke een ringslang op de weg vlak voor haar fiets. Een foto nemen lukte niet, maar vandaag kwamen we een exemplaar tegen die gewillig wou poseren, zie foto.
Uiteraard kwamen we weer verschillende bordjes tegen. Duitsland is toch wel het land van de bordjes.
Mooie uitzichten gezien.
Nu zijn we in Ellwangen aangekomen.
Mooie stad,veel te zien.
Morgen hopen we Dillingen aan de Donau te bereiken.

Het is net of we op de bagagedrager meereizen, als ik jullie verhalen lees. Ga zo door en vooral genieten, ondanks de hinderlijke watervallen en de pers en drukactiviteiten. Moi

Harm Jan 2017-06-25 17:45:18

Ik ben iedere dag benieuwd wat jullie weer beleven. Leuk, die bordjes!