Dag 19

Italië, Figline Valdarno

De dag begon met het feit dat mijn nieuwe luchtbed was leeggelopen.
Bij nader inzien onderzoek bleek dat een klein stukje van de lasnaad het had begeven. Tot overmaat van ramp was de disco naast de camping tot 4 uur aan.
We hebben dus niet veel slaap gehad.
En als je ook nog met luchtbed perikelen zit , dan word je daar niet vrolijk van.
Ik heb er nog een foto van gemaakt. Tevens een foto van de nieuwe tenthamer, een martello.
Het was notabene het nieuwe luchtbed die ik 14 dagen geleden in Venlo had opgehaald nadat de oude het had begeven.
Maar ja wat nu , ik had niet veel trek om de komende tijd op de grond te slapen.
Bij de receptie van de camping wisten ze ook van niks, ze praten ook amper Engels. Dus wat een geluk dat je internet op je mobiel hebt.
Ik kwam er achter dat er een Declathon (sportzaak) in Florence moest zijn.
Hij zat alleen aan de andere kant van de stad. Dus wij met onze vakantiefietsen dwars door de spits van Florence naar de winkel. Deze ging om 9 uur open.
Gelukkig hadden ze een luchtbed voor mij, wel een dunnetje maar beter wat dan niks.Toen weer dwars door de stad om de route te vervolgen. Het was al 10 uur geweest voordat we de route weer konden oppikken.
We hebben besloten om via Assisi te gaan. Deze route heeft minder klimwerk dan de Toscane route en is net zo mooi.
Deze streek is bekend van de chianti.
Vandaag was het 36 graden dus om 16.00 uur hebben we een camping opgezocht . We zijn beide wat chagrijnig door slaapgebrek en het vele klimwerk . Dus uitrusten.
Morgen gaan we maar vroeg op pad om de meeste kilometers te maken als het nog koel is. Ik hoop dat we een goede nachtrust mogen genieten want ook op deze camping zit een disco met momenteel een nogal luidruchtig zwemfeest. En het animatie team doet goed zijn best.Ik doe maar weer oordoppen in.
Morgen door naar Assisi.

Lopen ze ook met de beruchte paarse krokodil langs je tent😂😂 Assisi maakt straks veel goed, en ook een heerlijke koele kerk( onder en Bovenkerk )

Hedwig en Claudia 2017-07-05 22:05:02

Vervelend van het nieuwe luchtbed, was vast een overjarig geval. En niet kunnen slapen is ook heel vervelend vanwege het discolawaai. Jullie zijn ook de jongsten niet meer. Misschien kun je heel stiekum waar ergens een kabeltje lostrekken, maar misschien komt er dan nog veel meer lawaai en gedonder van. Denk aan alle mooie dingen wat jullie al beleefd hebben en iedereen die met jullie meeleeft. Welterusten voor straks. Moi.

Harm Jan 2017-07-05 22:15:54

Houdt de moed er wel in he, het einde is in zicht. Goede nachtrust en een mooie dag morgen!

Hans 2017-07-05 22:27:55

Misschien kun je nog even terugfietsen naar Venlo om je beklag te doen. Wel een klein stukje om, maar toch een mooie route, en je gaat een koelere weerstype tegemoet. Kop der veur, en geniet van de Assisi route.

Bert Blok 2017-07-05 22:31:31

Wat ja een schietpot, veul lawaai en luchtber ook nog kapot Kin joe Rome al zain in de verte? Nog eem deur trappen. De loatste loodjes, zet em op. 😊

Annemarie 2017-07-05 22:35:30

Goedemorgen Emmelkampjes. Zet hem op, Rome is in zicht dus nog even doorfietsen en jullie zijn er! Vervelend van het luchtbed wat het voor de 2e keer heeft begeven. Hopelijk doet de Italiaanse variant het een stuk beter. :)

Bert 2017-07-06 07:10:13

Alle wegen gaan naar Rome, Assisi is een leuk gebied en vooral de groot bouwwerk met boven en onder een kerk. De moeite van een omweg waard. Hou nog even vol, kan tegen de Paus zeggen dat je nog even bij Assisi langs geweest bent.

Aldert en Mieke 2017-07-06 19:37:34

Aldert en Mieke 2017-07-06 19:38:02

Wat toch mooi om jullie verhalen te lezen en de foto's te zien! Tjonge, jonge, wat een belevenis! Succes voor de komende dagen en geniet er nog even van!